Eilen ajelin kotiin ja yhtä äkkiä auto tuntui että ei vastaa enää yhtään kaasuun. Vedot oli tosiaan poissa ja pientä tärinää ilmeni pysähdyn liikennevaloihin ja koko auto tärisi niinkuin olisi käynyt vajaalla sytytyksellä. Tärinä paikallaan seisoessa oli aivan kauhea ja tuntui että kone hypppää kohta paikoiltaan. Moottorin häiriövalo paloi ja voimansiirto antoi jonkin rajoitettu alustan toiminta häiriön. Raahauduin seuraavaan levikkeeseen ja sammutin koneen. Uudelleen käynnistys oli hieman tasaisempi mutta veto puuttui ja kierroksiin kone ei vastannut. Hetken seisottuaan kone kyllä alkoi toimia ja pääsin kotiin.
Illalla kävin vielä testaamassa ja ei tuntunut ensin vaihtavan kunnolla ja puutui noin 4000 kierroksen kohdalla. Hetken päästä se vika poistui mitään vikaa ei jäänyt päälle mutta tänään vein auton huoltoon ja jätin sinne! Onko kenelläkään ajatusta mitä voisi olla vialla?
Auto oli pari päivää tutkimuksissa ja muuta vikaa ei ollut jäänyt muistiin kuin tuo tankin paineensäätö. Se tuskin voisi aiheuttaa noin ihmeellistä häiriötä:think ei ilmennyt vaikka ajelivat sillä kuinka. Taitaa jäädä kyllä mysteeriksi jos tuo uusi tulee 4 kuukauden päästä
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Auto oli pari päivää tutkimuksissa ja muuta vikaa ei ollut jäänyt muistiin kuin tuo tankin paineensäätö. Se tuskin voisi aiheuttaa noin ihmeellistä häiriötä:think ei ilmennyt vaikka ajelivat sillä kuinka. Taitaa jäädä kyllä mysteeriksi jos tuo uusi tulee 4 kuukauden päästä
Samaa uskoisin, tuskin tuo tankin paineensäätö syyllinen on. Oisko ollut jäätä imupuolella tai koneessa? Hybridin ongelma on, että kone on helposti talvella koko ajan alilämpöinen, kun sähkömoottori avittaa/pienentää kulutusta ja kone käy pätkissä. Kosteutta kertyy tällöin runsaasti koneeseen eli jäätä, huurretta, ja öljyyn 'majoneesia'. F15:n akku on niin pieni, että vaikka sähköllä pääsisikin liikkeelle, niin nurkka-ajossakin sähkö loppuu nopeasti ja viimeiset kilometrit kone on sitten käynnissä, muuta ei ehdi lämmitä oikeastaan lainkaan.
Nyt kun pakkanen kiristyy, katso i-driven valikoista, kuinka korkealle öljylämpö nousee sun ajoprofiililla normiajossa. Mitä lähemmäs 100 astetta sen parempi, siellä vesi alkaa haihtumaan öljyistä ja muualtakin koneesta tehokkaasti. Toki aikaa sekin vaatii, sillä vedellä on suuri höyrystymislämpö eli energiaa (=aikaa) tarvitaan.
Tänään sitten putosi kaikki järjestelmät poissa! Vikahälyytyslista oli kolme sivua pitkä. Yrittää ilmeisesti käydä ensin bensalla ja siirtää sen sähkölle. Sähkö ei ota päälle ja bensiin sammuu ihan yhtä äkkiä. Parempi puolisko tietty ratissa korjaamo sanoin suoraan että Laakkoselle ja tehtaalle yhteys! Ja siellä vapaa aika oli vasta 29.12!
Onko tuossa jokin varajärjestelmä akku joka pitää järjestelmiä yllä tai ohjaa? Tuleeko sen hyytymisestä hälyytys? Tuntuu että jokin aiheuttaa noiden järjestelmien kaatumisen pakkasesta johtuen.:think
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Onkohan tämä sama tapaus kuin mistä on uutisoitu jo aikaisemmin?
Tonnien riita käytetyn bemarin hybridijärjestelmästä – myyjä joutui vastuuseen
Käytettynä ostetussa hybridiautossa ilmeni vikaa kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Myyjä joutui vastuuseen.
=fraatti;4317979]Onkohan tämä sama tapaus kuin mistä on uutisoitu jo aikaisemmin?
Tonnien riita käytetyn bemarin hybridijärjestelmästä – myyjä joutui vastuuseen
Käytettynä ostetussa hybridiautossa ilmeni vikaa kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Myyjä joutui vastuuseen. https://www.iltalehti.fi/autouutiset...9-edbf58a9a5b2
Tuo tapaus on sinäänsä huono esimerkki mihinkään, kun tapausta ei edes käsitelty johtuen myyjän vastaamattomuudesta. Näinköhän noudattaa päätöstäkään.
”Tällä kertaa lautakunta ei saanut autoliikkeeltä minkäänlaista vastausta. Liike oli aiemmin lupautunut maksamaan 15 % korjauskuluista mutta vaikeni sen jälkeen tyystin.
Ei ehkä olisi kannattanut, koska nyt lautakunta oli vakioratkaisun edessä. Tällaisia tapauksia varten on oikeudenkäymiskaaressa pykälät, joiden perusteella kuluttaja on erittäin vahvoilla.
Jos vastausta ei anneta, lautakunta hyväksyy kuluttajan vaatimukset ”siltä osin kuin ne eivät ole selvästi perusteettomat”.”
Tuo tapaus on sinäänsä huono esimerkki mihinkään, kun tapausta ei edes käsitelty johtuen myyjän vastaamattomuudesta. Näinköhän noudattaa päätöstäkään.
”Tällä kertaa lautakunta ei saanut autoliikkeeltä minkäänlaista vastausta. Liike oli aiemmin lupautunut maksamaan 15 % korjauskuluista mutta vaikeni sen jälkeen tyystin.
Ei ehkä olisi kannattanut, koska nyt lautakunta oli vakioratkaisun edessä. Tällaisia tapauksia varten on oikeudenkäymiskaaressa pykälät, joiden perusteella kuluttaja on erittäin vahvoilla.
Jos vastausta ei anneta, lautakunta hyväksyy kuluttajan vaatimukset ”siltä osin kuin ne eivät ole selvästi perusteettomat”.”
Mielestäni tuon lautakunnan päätökset ovat suosituksia.
Eli jos niitä ei noudata ja haluaa oikeasti tuohon ratkaisun, seuraava askel on mennä oikeuteen?
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Olisikos siellä nyt ongelmaa sen akuston johtosarjan kanssa mistä täällä oli aiemminkin puhetta.
No auto oli siirretty ajamalla korjaamolta Laakkosen pihaan odottamaan tehtaan testausta. Toimi taas moitteetta ja ei hälyjä päällä:think voisi viitata tuollaiseen johtosarja/maadoitus ongelmaan
No ensi viikolla saa lisää tietoa!
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Mielestäni tuon lautakunnan päätökset ovat suosituksia.
Eli jos niitä ei noudata ja haluaa oikeasti tuohon ratkaisun, seuraava askel on mennä oikeuteen?
Ovat pelkästään suosituksia, liike sitten noudattaa tai ei. Oikeudessa sitten tehdään päätökset, jos liike ei ole halukas yhteistyöhön.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mielestäni tuon lautakunnan päätökset ovat suosituksia.
Eli jos niitä ei noudata ja haluaa oikeasti tuohon ratkaisun, seuraava askel on mennä oikeuteen?
Ne on suosituksia, mutta jos myyjä ei vastaa kyselyyn, niin lautakunta puoltaa ostajan vaatimukset sen kummemmin kommentoimatta ja käsittelemättä oli ne suurinpiirtein mitä tahansa.
No auto oli siirretty ajamalla korjaamolta Laakkosen pihaan odottamaan tehtaan testausta. Toimi taas moitteetta ja ei hälyjä päällä:think voisi viitata tuollaiseen johtosarja/maadoitus ongelmaan
No ensi viikolla saa lisää tietoa!
Ei sitten vielä tullut selvyyttä mutta nokkaketju oli ainakin venynyt ja kaasuläpän asentoanturi antaa vikakoodia! Kuulemma vikalista on niin pitkä että ei ehtinyt vielä tehdä kokonais arviota ahtoputket oli kuulemma myös täynnä vaahtoa??
On nää ihme vehkeitä kun koneet on 90 tkm jälkeen remontin tarpeessa oli huoltoneuvojat ihmeissään ja selitteli että he eivät näitä rakenna. Sanoin että ette mutta minä näistä maksan ihan omasta lompakosta!!
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Ei sitten vielä tullut selvyyttä mutta nokkaketju oli ainakin venynyt ja kaasuläpän asentoanturi antaa vikakoodia! Kuulemma vikalista on niin pitkä että ei ehtinyt vielä tehdä kokonais arviota ahtoputket oli kuulemma myös täynnä vaahtoa??
On nää ihme vehkeitä kun koneet on 90 tkm jälkeen remontin tarpeessa oli huoltoneuvojat ihmeissään ja selitteli että he eivät näitä rakenna. Sanoin että ette mutta minä näistä maksan ihan omasta lompakosta!!
Katsotaan jos huomenna saisi kokonaisarvion
Laakkosen mukaan ketju on venynyt ja pitää vaihtaa. Lisäksi kaasuläppä on uusittava. Lisäksi ahtoputkistot on avattava ja puhdistettava kun on täynnä vaahtoa. Lisäksi käynnistysakku on vanha vaikka siitä ei ole tullut mitään hälyytystä.
BMW ei tule senttiäkään vastaan ja kaikki kustannukset menee Kamux turvan piikkiin... perk mitä laatua ovat tehneet. Onneksi meni nyt kun turva on vielä voimassa. BMW LAATUA
Pahin homma tässä on että en usko noiden aiheuttavan sähkövikoja vaan todellinen vika on vielä noiden jälkeen edessä:think oli kuitenkin cc-viestejä vaihteiston ja kytkimen ylikuumenemisesta. Ne ei kuitenkaan olleet aiheuttaneet virheilmoitusta suoraan!
Onko jollain kokemusta noiden syistä?
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Laakkosen mukaan ketju on venynyt ja pitää vaihtaa. Lisäksi kaasuläppä on uusittava. Lisäksi ahtoputkistot on avattava ja puhdistettava kun on täynnä vaahtoa. Lisäksi käynnistysakku on vanha vaikka siitä ei ole tullut mitään hälyytystä.
BMW ei tule senttiäkään vastaan ja kaikki kustannukset menee Kamux turvan piikkiin... perk mitä laatua ovat tehneet. Onneksi meni nyt kun turva on vielä voimassa. BMW LAATUA
Pahin homma tässä on että en usko noiden aiheuttavan sähkövikoja vaan todellinen vika on vielä noiden jälkeen edessä:think oli kuitenkin cc-viestejä vaihteiston ja kytkimen ylikuumenemisesta. Ne ei kuitenkaan olleet aiheuttaneet virheilmoitusta suoraan!
Onko jollain kokemusta noiden syistä?
Hakuun BMW N20 moottori ja katsoo mitä löytyy....eli tyyppivika.
Itsellä aikoinaan 40e alkoi öljypumpun ketju ääntämään jo kilometreillä 70tkm ja tuo öljypumpun ketju on jakopään takana, eli tulipa sitten tuo nokkaketjukin siinä samalla. Kannattais varmaan vaihtaa tohon sunkin autoon samalla, sillä nokkaketjuremontti on työläs. Kone on irroitettava alakautta, jotta tuon rempan saa tehtyä. Osat ei paljoa maksa. Mulla meni onneksi GW:iin pääosin
Veikkaisin, että vaahto (tai öljyn&veden -seos paremminkin) on kaasuläppäviankin syy. Ja vaahtoon syynä luultavimmin, että autolla on todennäköisesti ajettu aika pitkään alilämpöisellä koneella (=pyritty ajamaan sähköllä mahdollisimman paljon.)
Siinä olet oikeassa, että nämä koneongelmat tuskin selittävät powertrain vikoja. Mutta 12V akku(t)voi olla lopussa, niin se/ne saattaa hyvinkin generoida aivan mitä herjaa hyvänsä. (Muistaakseni 12V akkuja on 2 kpl.)
Laakkosen mukaan ketju on venynyt ja pitää vaihtaa. Lisäksi kaasuläppä on uusittava. Lisäksi ahtoputkistot on avattava ja puhdistettava kun on täynnä vaahtoa. Lisäksi käynnistysakku on vanha vaikka siitä ei ole tullut mitään hälyytystä.
BMW ei tule senttiäkään vastaan ja kaikki kustannukset menee Kamux turvan piikkiin... perk mitä laatua ovat tehneet. Onneksi meni nyt kun turva on vielä voimassa. BMW LAATUA
Pahin homma tässä on että en usko noiden aiheuttavan sähkövikoja vaan todellinen vika on vielä noiden jälkeen edessä:think oli kuitenkin cc-viestejä vaihteiston ja kytkimen ylikuumenemisesta. Ne ei kuitenkaan olleet aiheuttaneet virheilmoitusta suoraan!
Onko jollain kokemusta noiden syistä?
Päivän kysymys lienee, että meinasitko pitää auton jahka on korjattu? Tuo elinkaari kuulostaa kyllä niin naurettavan lyhyeltä kaikilta osin, että olis kyllä ainakin itsellä hävityslistalla ennen seuraavan ongelman alkamista..
Näihin ei nähtävästi voisi yksityiselle myydessä antaa kuin sen saman perävalotakuun mitä loppuun ajettuihin parin tonnin romuihin kun ei tiedä mikä seuraavaksi iskee
Pahin homma tässä on että en usko noiden aiheuttavan sähkövikoja vaan todellinen vika on vielä noiden jälkeen edessä:think oli kuitenkin cc-viestejä vaihteiston ja kytkimen ylikuumenemisesta. Ne ei kuitenkaan olleet aiheuttaneet virheilmoitusta suoraan!
Onko jollain kokemusta noiden syistä?
En nyt tiedä onko sinun autossa juuri tätä vikaa, mutta tällaistakin voi olla odotettavissa.
Tuolla toisessa viestiketjussa kirjoittelin alkuvuodesta silloisessa 40e:ssä olleesta powertrain/sähköviasta. Auto siis hyytyi täysin yllättäen kesken ajon tien varteen powertrain-vikailmoitusten saattelemana. Moottori lähti käyntiin ja vaihde meni päälle, mutta auto ei liikkunut lainkaan. Auto oli yli 2kk Laakkosella tutkittavana (osittain sähkövikojen korjaamiseen erikoistuneiden työntekijöiden vähyyden vuoksi ja myös varaosien toimitus kesti viikkoja) ja lopulta autoon piti vaihtaa hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) ja johtosarja, jotka kustansivat töineen päivineen noin 4500 euroa. Lasku jaettiin kolmeen osaan BMW:n, liikkeen josta auton ostin ja oman lompakon välille. Ketjuvikoja en jäänyt enää odottelemaan vaan auto lähti heti vaihtoon ja nyt on huolettomia kilometrejä 30tkm verran kertynyt 40d:llä. Ei tule enää hybridiä tähän taloon - eikä ihan heti täyssähköäkään, sen verran karmea ilmestys tuo uusi iX -malli. Onneksi tuosta uudemmasta G05 korimallin äksästä on vielä diesel-versiokin tehty, niin voi siihen jossain kohtaa päivittää.
Comment