E53 webasto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • obedient
    replied
    Lämmöt nousee salavalikon mukaan 90 asteeseen ja pyörii sitten 87-90 hujakoilla.. Onko normaalia että kone ei lämpiä juurikaan tyhjäkäynnillä? Toinen mitä ihnettelin niin lämpömittari nousee puoliväliin jo kun koneen lämmöt on vasta alle 70 astetta?

    Otin piuhat irti ja sen jälkeen webasto jopa toimi jonkin verran, huomasin kun weban putkesta puhalsi kuumaa ja tuli pakokaasun hajut, muuten on tänä talvena putkesta puhaltanu ilmaa vaan..

    Mutta samanlaista katkonaista käyntiä pitää edelleenkin milloin missäkin tilanteessa...

    Voiko asiaan olla yhteydessä se että auto puhaltaa sisään vain joko kuumaa tai kylmää, en ole tähän asiaan vielä alkanut perehtymään. Autossa on manuaali ilmastointi.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by obedient View Post

    Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
    Todennäköisin vika ohjainkortissa. Sercap.fi ainakin korjaa ja muutamat muut löytyy tältäkin foorumilta.

    Toinen vielä pahempi vika on koneesi termostaatit.
    Oletkos tarkistanut salavalikosta koneen lämmöt?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Kokeilkaapa ottaa webaston liittimet hetkeksi irti. Omasta oli kiertovesipumppu sökö, vaihdoin sen mutta eipä pelittänyt sittenkään, luettiin vikakoodit eikä niitä ollut. Vasta liittimen irroitus auttoi ja ilmeisesti resetoi jotenkin tuon thermotopin. Nyt on viikon pelannu ku unelma.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by obedient View Post
    Mikähän webastolla on hätänä kun pöhisee miten sattuu hetkittäisiä aikoja esim. kun avaa keskuslukituksen, jonkun oven, ajon jälkeen jää katkottain pöhiseen ja pöhisee pieniä hetkiä välillä vaikkei autoon ole koskettukkaan. Ajon aikana ei ilmeisesti toimi koska moottori lämpiää todella hitaasti.. Thermo Z kyseessä ja ajon aikana pitäisi toimia, ainakin vielä viime talvena toimi. Auto X5 3.0D -05

    INPAlla antoi vikakoodia:

    2 Verbrennungsluftgeblaese

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung


    Ei lähde INPAlla käyntiin, jonkun naksutustoimenpiteen sillä sai tehtyä

    Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
    Ihan samoja sekoiluja omassani, ei tosin vielä itsestään ole lähtenyt päälle.

    - ajastamalla ei aina lähde päälle, lähtenyt joskus kun avaa etuoven
    - kaukosäädöllä lähtee kun painaa ensin stop ja sitten perään start (ei orig. vaan Mondeosta t91r)

    Joltain väylään liittyvältä vialta voisi vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • obedient
    replied
    Webasto ei toimi

    Mikähän webastolla on hätänä kun pöhisee miten sattuu hetkittäisiä aikoja esim. kun avaa keskuslukituksen, jonkun oven, ajon jälkeen jää katkottain pöhiseen ja pöhisee pieniä hetkiä välillä vaikkei autoon ole koskettukkaan. Ajon aikana ei ilmeisesti toimi koska moottori lämpiää todella hitaasti.. Thermo Z kyseessä ja ajon aikana pitäisi toimia, ainakin vielä viime talvena toimi. Auto X5 3.0D -05

    INPAlla antoi vikakoodia:

    2 Verbrennungsluftgeblaese

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung


    Ei lähde INPAlla käyntiin, jonkun naksutustoimenpiteen sillä sai tehtyä

    Voisko olla ohjainkorttivikaa, onko kokemusta?:think
    Last edited by obedient; 12-01-2017, 04:55.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Tuolla numerolla löytyy Pierburg 7.02078.05.0
    Pierburghan se siellä alkuperäisenä oli, nyt haettu uusi pumppu ja webastohan heräs välittömästi eloon.
    Kyllähän nämä foorumin tietäjät sitä jo ehdottelivat mutta halusin olla asiasta varma ennenkuin pistän rahani uuteen pumppuun.
    Pumppu tosiaan käynnistyi aiemmin suoralla virralla, mutta kun tarkempaa tutkimusta varten otin pumpun käteen ja yrittelin vielä käynnistellä niin mykkähän se oli.
    Tästä intoutuneena mars kauppaan pumppuostoksille ja vehkeet kuntoon.
    On muuten helppo tuohon e53:seen vaihtaa tuo pumppu, rauhallisesti tehden n.3min työ + vikakoodien nollaus.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Kiitti tiedosta.

    Tämä pumppuhan on avattavissa, mutta onko tuolla mitään minkä vois korjata vai onko ainoa vaihtoehto uusi osa?

    Jos uusi pitää pistää niin minkä merkkinen on alkuperäinen? Pierburg ainakin näyttäis aika yleinen olevan mitä noita äkkipäätään katselin.

    Esim. tämä http://www.espare.fi/epages/espare.s...ucts/702078370


    Tuolla numerolla löytyy Pierburg 7.02078.05.0

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Todennäköisesti pumppu ei ole ok. Viallinenkin vesipumppu saattaa toimia suoralla virralla. Vesipumpun vaihdolla myös käypä jännite ilmestyy.
    Kiitti tiedosta.

    Tämä pumppuhan on avattavissa, mutta onko tuolla mitään minkä vois korjata vai onko ainoa vaihtoehto uusi osa?

    Jos uusi pitää pistää niin minkä merkkinen on alkuperäinen? Pierburg ainakin näyttäis aika yleinen olevan mitä noita äkkipäätään katselin.

    Esim. tämä http://www.espare.fi/epages/espare.s...ucts/702078370

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Todennäköisesti pumppu ei ole ok. Viallinenkin vesipumppu saattaa toimia suoralla virralla. Vesipumpun vaihdolla myös käypä jännite ilmestyy.

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Thanks
    Tarkistetaan asia.
    Nyt tarkastettu myös tuo liitin mikä pumpulle virtaa syöttää, oli OK.
    Pumpulle tulee 2.9v kun autossa on virrat päällä ? sama jännite tulee myös webaston kortilta josta tuo pumpun syöttö lähtee.
    Eli pumppu,johdot ja maadoitus ok mutta virtaa puuttuu, mikä mättää??

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Osa nro 4 on vesiventtiilit ei liity kiertovesipumppuun mitenkään.

    Osa nro 11 on se kiertovesipumppu jota Webaston kortin kautta käytetään VAIKKA webasto ei olisi päällä. Vasemman iskari tolpan vieressä on SININEN pistoke johon Webastolta tulee +12v, kun virrat on päällä virtalukosta. Kurkkaa tuosta liittimestä tuleeko +12v ja samalla voit kokeilla siitä lähtevästä pistokkeesta toimiiko kv-pumppu suoralla +12v jännitteellä.

    Eli veikkaan että joku nykäissyt SINISESTÄ pistokkeesta liittimen irti?!?!

    Thanks
    Tarkistetaan asia.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by pasianssi71 View Post
    Vieläkin Webastoasiaa, eli kortti on nyt testattu ja todettu toimivaksi ja alunperin ilmoitteli tuota kiertovesipumppua syyliseksi.
    Nyt pitäis käydä käsiksi tuohon pumppuun ja tuossa mitä olen katsellut niin tuossa webastossa itsessään ei ole pumppua ja tuolla webaston alla on ilmeisesti vesiventtiili kuvan osa n.4 tuossahan ei itsessään ole pumppua jos olen oikeassa?
    Sitten on tuossa jäähdyttäjän vieressä pumppu osa n.11
    Niin mitä osaa nyt lähden vaihtamaan? tuo jäähdyttäjän vieressä oleva pumppu käynnistyy suoralla virralla, muttei muuten edes auton käydessä.
    Pitäiskö tuon edes käydä jos webastosta on kortti irti niinkuin nyt on?
    Liittimesta myös mittasin eikä tullut virtaa vaikka autossa oli virrat päällä.
    Osa nro 4 on vesiventtiilit ei liity kiertovesipumppuun mitenkään.

    Osa nro 11 on se kiertovesipumppu jota Webaston kortin kautta käytetään VAIKKA webasto ei olisi päällä. Vasemman iskari tolpan vieressä on SININEN pistoke johon Webastolta tulee +12v, kun virrat on päällä virtalukosta. Kurkkaa tuosta liittimestä tuleeko +12v ja samalla voit kokeilla siitä lähtevästä pistokkeesta toimiiko kv-pumppu suoralla +12v jännitteellä.

    Eli veikkaan että joku nykäissyt SINISESTÄ pistokkeesta liittimen irti?!?!

    Leave a comment:


  • pasianssi71
    replied
    Vieläkin Webastoasiaa, eli kortti on nyt testattu ja todettu toimivaksi ja alunperin ilmoitteli tuota kiertovesipumppua syyliseksi.
    Nyt pitäis käydä käsiksi tuohon pumppuun ja tuossa mitä olen katsellut niin tuossa webastossa itsessään ei ole pumppua ja tuolla webaston alla on ilmeisesti vesiventtiili kuvan osa n.4 tuossahan ei itsessään ole pumppua jos olen oikeassa?
    Sitten on tuossa jäähdyttäjän vieressä pumppu osa n.11
    Niin mitä osaa nyt lähden vaihtamaan? tuo jäähdyttäjän vieressä oleva pumppu käynnistyy suoralla virralla, muttei muuten edes auton käydessä.
    Pitäiskö tuon edes käydä jos webastosta on kortti irti niinkuin nyt on?
    Liittimesta myös mittasin eikä tullut virtaa vaikka autossa oli virrat päällä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Haisee vahvasti WEBASTON kortti vialta. Kysäse SERCAP:lta josko ehtivät tutkimaan kortin.
    12v jännitteellä ns 1 pinnistä nämä E53 webastot lähtee kauko säätimen perästä käyntiin. Se mistä 12v jännite webaston 1 pinniin tulee sitä se webasto ei ymmärrä
    Ainakin T91 ja T100 on ilmeisesti signaaliltaan sekä analoginen että w-bus, eli käy vanhempaan ja uudempaan systeemiin.



    Tästä T91R mallista en tiedä mitä "R" tarkoittaa, onko se vaan tiettyyn automerkkiin tarkoitettu tai pelkkä väylämalli.
    Joka tapauksessa tuo toimii nyt painamalla ensin off ja sitten auto on herännyt ottamaan vastaan on komennon. Jos vastaanottimesta lähtisi pelkästään start 12v ja 0V pois, ei off-napin painallus ensin tekisi mitään.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Kaukosäätimellä saa käyntiin melkein aina kun painaa ensin stop (punainen led) ja sen perään start (vihreä led)?

    Kaukosäädin pariksi on vaihdettu alkuperäisen T90 tilalle T91R Ford Mondeosta. Mutta tällä ei pitäisi olla ongelman kanssa yhteyttä, koska alkuperäinen kaukosäätö teki samaa ja auton oma ajastuskaan ei aina pelaa.
    Haisee vahvasti WEBASTON kortti vialta. Kysäse SERCAP:lta josko ehtivät tutkimaan kortin.
    12v jännitteellä ns 1 pinnistä nämä E53 webastot lähtee kauko säätimen perästä käyntiin. Se mistä 12v jännite webaston 1 pinniin tulee sitä se webasto ei ymmärrä

    Leave a comment:

Working...
X