E53 webasto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • syvis88
    replied
    Webaston koodaus ajastettavaksi

    Olisko Satakunnan alueella joku joka voisi koodata Z-webaston ajastettavaksi? Ja mitä kaikkea tarttee mahd. hommata ennen sitä? Auto on 2005

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Joo siis jaksoi silti startata käyntiin kun tuo alkoi ilmenemään, mutta Webasto ei enää jaksanut pysyä päällä, pian kyllä loppui sitten akun virtakin.
    Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.
    Juu, juuri niin. Webasto ei pysynyt päällä, mutta starttaaminen onnistui. En nyt ottanut aikaa, mutta ainakin viisi kertaa yritin startata melko pitkään. Pyöritti kyllä ihan reippaan oloisesti, mutta kun ei lähtenyt käyntiin, niin suotta tuota kiusaamaan enempää. Auto laturiin, ja parin tunnin kuluttua webasto päälle, jonka jälkeen lähti käyntiinkin ihan normaalisti.

    Edellisessä X5:ssa oli lisätty tavallinen vuorokausikello webaston ohjaukseen. Heikon akun kanssa siinä kävi niin päin, että pakkasen ollessa liki -30, webasto kyllä psysyi päällä, mutta startti ei enää jaksanutkaan pyöritää sen vertaa, että olisi käynnistynyt.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Just tarkistin. Akku vaihdettu kaksi vuotta ja 40tkm sitten. Vartan AGM akku siellä on. Vaikka webasto lähtikin päältä, niin auto kyllä jaksoi startata pitkäänkin. Vaikuttaa vain hehkut/rele olevan myös vaihdon tarpeessa, kun ei ilman esilämmitystä lähde käyntiin.
    Joo siis jaksoi silti startata käyntiin kun tuo alkoi ilmenemään, mutta Webasto ei enää jaksanut pysyä päällä, pian kyllä loppui sitten akun virtakin.
    Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mulla kans teki tuota joskus kun akku oli vaihtokunnossa.
    Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti
    Just tarkistin. Akku vaihdettu kaksi vuotta ja 40tkm sitten. Vartan AGM akku siellä on. Vaikka webasto lähtikin päältä, niin auto kyllä jaksoi startata pitkäänkin. Vaikuttaa vain hehkut/rele olevan myös vaihdon tarpeessa, kun ei ilman esilämmitystä lähde käyntiin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Millähän tuon lämmönhukkaajan, eli sisätilanpuhalluksen saisi näistä pois?:think

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Mikähän mahtaa olla Webastolla tuo jänniterajoitus, jolloin ei enää lähde käyntiin/sammuu? Tänään vaatimaton -26 asteen pakkanen aiheutti sen, että autolle mentäessä ei webasto ollutkaan päällä. Oli ilmeisesti kuitenkin yrittänyt käyntiin, kun Remucin sovellus näytti akkujännitteen tippuneen jopa niinkin alas, kuin 11,8 voltin tienoille. Ylläpitolaturi kiinni autoon ja uusi yritys kotvan kuluttua, ja johan webasto lähti heti pöhisemään. Äkkiseltään oireista voisi päätellä akun olevan vaihtokunnossa, mikä toki saattaa ollakin aivan totta. Tyypillisestl tuo remuc näyttää akun jännitteeksi 12,4-12,5 volttia kun auto on hetken ollut parkissa. Tänään ennen webaston käynnistysyritystä ei tainnut olla kuin 12,1 volttia.
    Mulla kans teki tuota joskus kun akku oli vaihtokunnossa.
    Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
    Mikähän mahtaa olla Webastolla tuo jänniterajoitus, jolloin ei enää lähde käyntiin/sammuu? Tänään vaatimaton -26 asteen pakkanen aiheutti sen, että autolle mentäessä ei webasto ollutkaan päällä. Oli ilmeisesti kuitenkin yrittänyt käyntiin, kun Remucin sovellus näytti akkujännitteen tippuneen jopa niinkin alas, kuin 11,8 voltin tienoille. Ylläpitolaturi kiinni autoon ja uusi yritys kotvan kuluttua, ja johan webasto lähti heti pöhisemään. Äkkiseltään oireista voisi päätellä akun olevan vaihtokunnossa, mikä toki saattaa ollakin aivan totta. Tyypillisestl tuo remuc näyttää akun jännitteeksi 12,4-12,5 volttia kun auto on hetken ollut parkissa. Tänään ennen webaston käynnistysyritystä ei tainnut olla kuin 12,1 volttia.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
    Joo, mutta ei se autokaan sitten taida käynnistyä, tässä kuukausi sitten käynnistyminen oli iloinen yllätys jos weba oli ollut vähänkään päällä. No, starttihan se sökö oli, ja oli ollut jo siitä lähtien kun pari vuotta sitten auton hommasin. Luulin vaan akun huonoksi, mutta nyt pyörittää ihan hullusti vaikka webasto käynyt 30 min. Vanhalla startilla tuntui kun olisi pysähtynyt hetkeksi parin puristustahdin jälkeen, mutta lähti tavallaan uudelleen pyöriin ja käynnistyikin. Kaikki valot vilkkui mittaristossa ja kaiuttimistakin kuului kumma poksahdus. No, ei mitään vakavampaa onneksi tullut.

    Auto on kyllä ylläpitolaturissa aina kotona.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Sinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.
    Ilman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Se kaukosäädinhän on kytketty siihen 1-pinniin, johon antaa jännitteen. Sen jälkeen Webasto lähettää K-vaylällä IHKA:lle käynnistyspyynnös ja IHKA antaa sen väylällä. Eli pelkällä jänniteaktivoinnilla ilman toimivaa K-väylää tämä Webasto ei starttaa. Muutaman kerran tehnyt itelläkin tuon, kun kaukolla on aktivoinut, että ei lähde päälle ja vikakoodeissa herjaa K-väylää. Minulla on auttanut se, että kauko-ohjauksella ensin avaa ja lukitsee ovet, niin väylät aktivoituvat ja sitten starttaa kaukolla Weban.
    Ok, eli se on väylässä se häiriö eikä mitään helppoa ratkaisua ongelmaan.

    Olen tosiaan itsekin saanut lukituksen avaamalla käyntiin kun oli ajastus päällä. Jossain vaiheessa luulin että tuo ovien lukitseminen aiheuttaisi väylän jumittumisen, mutta sillä ei sinänsä ole varmaan ollut mitään tekemistä häiriön kanssa. Pelkkä avaimen lukituspainikkeen painaminenkin voi varmaan herättää, kun sytyttää sisävalot.

    Sinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Taas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.

    Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?

    Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?
    Se kaukosäädinhän on kytketty siihen 1-pinniin, johon antaa jännitteen. Sen jälkeen Webasto lähettää K-vaylällä IHKA:lle käynnistyspyynnös ja IHKA antaa sen väylällä. Eli pelkällä jänniteaktivoinnilla ilman toimivaa K-väylää tämä Webasto ei starttaa. Muutaman kerran tehnyt itelläkin tuon, kun kaukolla on aktivoinut, että ei lähde päälle ja vikakoodeissa herjaa K-väylää. Minulla on auttanut se, että kauko-ohjauksella ensin avaa ja lukitsee ovet, niin väylät aktivoituvat ja sitten starttaa kaukolla Weban.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Taas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.

    Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?

    Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by obedient View Post
    Kiitos tiedosta!

    INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:

    2 Verbrennungsluftgeblaese

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung

    Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?
    Paloilman puhaltimestahan tuo koodi on. Jos itseltä löytyy INPA kannattaa kokeilla sillä laittaa webasto päälle ja seurata mitä siellä tapahtuu.

    Leave a comment:


  • obedient
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos kysessä on dieseli, niin lämmöt on ihan ok. Ei ne dieselit tyhjäkäynnillä juuri lämpene. Viisari on puskuroitu juuri noin. Sigun autossa viisari on pystyssä välillä 75C-125C (muistaakseni), eli aikalailla hyödytön viisari. Käy piuhan päässä lukaisemassa koodit. Alkuperäisen webaston koodit saa luettua suoraan OBD-liitimeltä INPA/DIS/ISTA:lla ja toki monilla muillakin softilla.
    Kiitos tiedosta!

    INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:

    2 Verbrennungsluftgeblaese

    Error frequency : 255

    Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
    Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius

    Leitungsunterbrechung

    Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by obedient View Post
    Lämmöt nousee salavalikon mukaan 90 asteeseen ja pyörii sitten 87-90 hujakoilla.. Onko normaalia että kone ei lämpiä juurikaan tyhjäkäynnillä? Toinen mitä ihnettelin niin lämpömittari nousee puoliväliin jo kun koneen lämmöt on vasta alle 70 astetta?

    Otin piuhat irti ja sen jälkeen webasto jopa toimi jonkin verran, huomasin kun weban putkesta puhalsi kuumaa ja tuli pakokaasun hajut, muuten on tänä talvena putkesta puhaltanu ilmaa vaan..

    Mutta samanlaista katkonaista käyntiä pitää edelleenkin milloin missäkin tilanteessa...

    Voiko asiaan olla yhteydessä se että auto puhaltaa sisään vain joko kuumaa tai kylmää, en ole tähän asiaan vielä alkanut perehtymään. Autossa on manuaali ilmastointi.
    Jos kysessä on dieseli, niin lämmöt on ihan ok. Ei ne dieselit tyhjäkäynnillä juuri lämpene. Viisari on puskuroitu juuri noin. Sigun autossa viisari on pystyssä välillä 75C-125C (muistaakseni), eli aikalailla hyödytön viisari. Käy piuhan päässä lukaisemassa koodit. Alkuperäisen webaston koodit saa luettua suoraan OBD-liitimeltä INPA/DIS/ISTA:lla ja toki monilla muillakin softilla.

    Leave a comment:

Working...
X