Webaston koodaus ajastettavaksi
Olisko Satakunnan alueella joku joka voisi koodata Z-webaston ajastettavaksi? Ja mitä kaikkea tarttee mahd. hommata ennen sitä? Auto on 2005
E53 webasto
Collapse
X
-
Originally posted by Jarger View PostJoo siis jaksoi silti startata käyntiin kun tuo alkoi ilmenemään, mutta Webasto ei enää jaksanut pysyä päällä, pian kyllä loppui sitten akun virtakin.
Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.
Edellisessä X5:ssa oli lisätty tavallinen vuorokausikello webaston ohjaukseen. Heikon akun kanssa siinä kävi niin päin, että pakkasen ollessa liki -30, webasto kyllä psysyi päällä, mutta startti ei enää jaksanutkaan pyöritää sen vertaa, että olisi käynnistynyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by MPV View PostJust tarkistin. Akku vaihdettu kaksi vuotta ja 40tkm sitten. Vartan AGM akku siellä on. Vaikka webasto lähtikin päältä, niin auto kyllä jaksoi startata pitkäänkin. Vaikuttaa vain hehkut/rele olevan myös vaihdon tarpeessa, kun ei ilman esilämmitystä lähde käyntiin.
Joskus X5 ostaessani yllätyin kun oli kaikki hehkut pimeänä, lähti silti vielä nätisti käyntiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarger View PostMulla kans teki tuota joskus kun akku oli vaihtokunnossa.
Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti
Leave a comment:
-
Millähän tuon lämmönhukkaajan, eli sisätilanpuhalluksen saisi näistä pois?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by MPV View PostMikähän mahtaa olla Webastolla tuo jänniterajoitus, jolloin ei enää lähde käyntiin/sammuu? Tänään vaatimaton -26 asteen pakkanen aiheutti sen, että autolle mentäessä ei webasto ollutkaan päällä. Oli ilmeisesti kuitenkin yrittänyt käyntiin, kun Remucin sovellus näytti akkujännitteen tippuneen jopa niinkin alas, kuin 11,8 voltin tienoille. Ylläpitolaturi kiinni autoon ja uusi yritys kotvan kuluttua, ja johan webasto lähti heti pöhisemään. Äkkiseltään oireista voisi päätellä akun olevan vaihtokunnossa, mikä toki saattaa ollakin aivan totta. Tyypillisestl tuo remuc näyttää akun jännitteeksi 12,4-12,5 volttia kun auto on hetken ollut parkissa. Tänään ennen webaston käynnistysyritystä ei tainnut olla kuin 12,1 volttia.
Ja isän autosta puolestaan selvisi tänään myös, että akku kaput. Ei millään käyntiin, vaikka esilämmitti
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostIlman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostIlman ylläpitolaturia näillä pakkasilla voi tulla myös jänniterajoitus vastaan ja Weba ei käynnisty sen takia.No, ei mitään vakavampaa onneksi tullut.
Auto on kyllä ylläpitolaturissa aina kotona.
Leave a comment:
-
Originally posted by Esal View PostSinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostSe kaukosäädinhän on kytketty siihen 1-pinniin, johon antaa jännitteen. Sen jälkeen Webasto lähettää K-vaylällä IHKA:lle käynnistyspyynnös ja IHKA antaa sen väylällä. Eli pelkällä jänniteaktivoinnilla ilman toimivaa K-väylää tämä Webasto ei starttaa. Muutaman kerran tehnyt itelläkin tuon, kun kaukolla on aktivoinut, että ei lähde päälle ja vikakoodeissa herjaa K-väylää. Minulla on auttanut se, että kauko-ohjauksella ensin avaa ja lukitsee ovet, niin väylät aktivoituvat ja sitten starttaa kaukolla Weban.
Olen tosiaan itsekin saanut lukituksen avaamalla käyntiin kun oli ajastus päällä. Jossain vaiheessa luulin että tuo ovien lukitseminen aiheuttaisi väylän jumittumisen, mutta sillä ei sinänsä ole varmaan ollut mitään tekemistä häiriön kanssa. Pelkkä avaimen lukituspainikkeen painaminenkin voi varmaan herättää, kun sytyttää sisävalot.
Sinänsä aika kiusallinen vika, kun nytkin aamulla oli -24, jos olisi pitänyt äkisti lähteä. Jotenkin tuntuu että mitä kylmempi, sitä useammin tulee.
Leave a comment:
-
Originally posted by Esal View PostTaas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.
Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?
Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?
Leave a comment:
-
Taas aamulla kun olisi tarvinnut saada kaukosäätimellä Webasto päälle, ei lähtenyt. Pakko oli mennä ulos ja avata auton ovi (ei ollut lukossa) ja lyödä takaisin kiinni, sitten kaukosäätimestä niin lähti :think.
Myöskin autosta ajastimella viime talvena toisinaan teki samaa, lähti päälle jos avasi oven ajastettuun aikaan, myöskin se radion näytön alarivi valaistuu vasta tässä vaiheessa, samoin kun tuossa kaukosäätimellä käynnistyksessä, eli vika ei ole webaston kortissa vaan jossain väylässä?
Oliskohan tuossa webastossa mahdollista viedä suoraan kaukosäätimen vastaanottimelta se heräte sinne (oliko x1)?
Leave a comment:
-
Originally posted by obedient View PostKiitos tiedosta!
INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:
2 Verbrennungsluftgeblaese
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius
Leitungsunterbrechung
Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostJos kysessä on dieseli, niin lämmöt on ihan ok. Ei ne dieselit tyhjäkäynnillä juuri lämpene. Viisari on puskuroitu juuri noin. Sigun autossa viisari on pystyssä välillä 75C-125C (muistaakseni), eli aikalailla hyödytön viisari. Käy piuhan päässä lukaisemassa koodit. Alkuperäisen webaston koodit saa luettua suoraan OBD-liitimeltä INPA/DIS/ISTA:lla ja toki monilla muillakin softilla.
INPAlla katsoin jo aikasemmin vikakoodit niin antoi seuraavan:
2 Verbrennungsluftgeblaese
Error frequency : 255
Wasserpumpe EIN 48.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 28.00 Grad Celcius
Leitungsunterbrechung
Ei sano mulle mitään. Paloilmapuhallin?
Leave a comment:
-
Originally posted by obedient View PostLämmöt nousee salavalikon mukaan 90 asteeseen ja pyörii sitten 87-90 hujakoilla.. Onko normaalia että kone ei lämpiä juurikaan tyhjäkäynnillä? Toinen mitä ihnettelin niin lämpömittari nousee puoliväliin jo kun koneen lämmöt on vasta alle 70 astetta?
Otin piuhat irti ja sen jälkeen webasto jopa toimi jonkin verran, huomasin kun weban putkesta puhalsi kuumaa ja tuli pakokaasun hajut, muuten on tänä talvena putkesta puhaltanu ilmaa vaan..
Mutta samanlaista katkonaista käyntiä pitää edelleenkin milloin missäkin tilanteessa...
Voiko asiaan olla yhteydessä se että auto puhaltaa sisään vain joko kuumaa tai kylmää, en ole tähän asiaan vielä alkanut perehtymään. Autossa on manuaali ilmastointi.
Leave a comment:
Leave a comment: