Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F25 tänne ja heti!
Collapse
X
-
BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostNo tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostNo tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.
F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostKetjusta itsekin olisin eniten huolissani noissa pre-LCI malleissa.
Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.
F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).
näyttäs olevan aikalailla samoja, varusteet vaan vaihtelee.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Itsellä E84 koppainen X1 ja eihän se toki sama ole kuin F25, mutta pari huomiota silti.
N47 moottori jos on niin mieluusti 2014 vuosimallin moottori. Räjäytyskuvien mukaanhan muistaakseni viimeisten N47 mallien jakopää on jo ihan sama kuin B47. Toki siinä muitakin eroja lienee, mutta ainakin nuo viimeiset N47 moottorit pitäisi olla parhaita sen jakoketjun keston osalta. Mitä netistä noita ketjun ääntelyitä katsellut niin se ääntää tyhjäkäynnillä tai ehkä vielä todennäköisemmin noin 1500rpm kohdilla kun paikallaan painaa hieman kaasua.
Perusaudio on tosiaan hyvin laimea. Taitaa F25:ssa olla hyvin samaa sarjaa kuin tuossa omassa E84:ssa eli edessä ja takana peruskajarit ja sitten etupenkkien alla varmaankin vakiona 6,5" bassot. Vaihtamalla penkinalusbassot 8" tarvikebassoihin (voi vaatia uudet kotelot) ja lisäämällä diskantit eteen menee jo paremmaksi, mutta kaipaa kyllä vahvasti vahvistinta niiden bassojen soittamiseen. Eli jos autoa ostaessa voi valita niin ehdottomasti sellainen, jossa on hifi ( tai jopa harman kardon) äänentoisto. Pro radio on aika monessa, mutta jos on paremmat kaiuttimet niin käsittääkseni se pro pääteaste onkin sitten aina siellä.
Jakolaatikkoon on Bemarilla tehty itsetuhomoodi eli jos sinne ei vaihda öljyjä (minun mielestäni ne pitäisi vaihtaa tyyliin 60tkm välein) niin se hajoaa jossain vaiheessa. Jos autolla ajettu yli 200tkm ja öljyjä ei ole vielä ikinä vaihdettu niin voi olla jo kulunut, mutta saattaa tulla öljyjen vaihdolla kyllä vielä kuntoon.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
F25 X3 missä seuraavat varusteetS663 Radio BMW Professional S676 HiFi Speaker System
Ongelma: Musiikki kuulostaa fm-radiolla kuunneltuna ihan hyvältä. Jos taas kuuntelee musiikkia Bluetoothin kautta puhelimesta niin musiikki kuulostaa jotenkin ”ohuelta”. Asiaan ei auta se vaikka auton eq:sta säätäisi bassoa ja diskanttia lisää. Vika vai ominaisuus?
Comment
-
Comment