Announcement

Collapse
No announcement yet.

F25 tänne ja heti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Pietu_
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 3660
    • Kuopio / Maaninka

    Originally posted by peltone View Post
    Tämä topic taitaa nyt olla lähimpänä ilman että lähtee tekemään uutta
    topickia tai kyselemää turhia nettiauto-topickkii. Täällä hyvin kokemuksia joten
    mitäs mieltä tietävämmät henkilöt olisivat seuraavasta laitteesta?



    Vaimo haluais päivittää käyttöautoa ja jostain syystä tää F25 olisi miellyttävä.

    Eli mitä nyt sit, kilsat, tekniikka, mahdolliset perus vikakohteet :think
    No tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
    BMW F25 xDrive 20d
    ex BMW e91 320dA
    ex BMW e36 325i
    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by _Pietu_ View Post
      No tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
      Erittäin iso kiitos näistä vinkeistä
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • peLoGo?
        BTCF Member
        • Jul 2012
        • 377
        • Vaasa

        Originally posted by _Pietu_ View Post
        No tuossahan ekana kannattaa varmaan kysellä jakoketjun tilannetta, N47 koneella kun on. Voimansiirron osalta kannattanee kuulostella ylimääräiset sivuäänet ja käydä kokeilemassa mahdolliset väljyydet jos mahdollisuuksia on, samoin miten sinne puolelle on öljyjä vaihdeltu? Navi taitaa uupua listalta, toki prof radio vähän auttaa harmistuksessa. Koukku taitaa olla jälkiasenteinen kun vetopaino "vain" 2000kg (jos asialla on merkitystä). Itselläni 2014 LCI ja ei kyllä vielä 4kk ja 11tkm aikana ole ostos tai ajettavuus harmittanut. Tilojensa puolesta 91:n jälkeen oikeinkin mukava parannus, konttiin menee 17" rengas/vannesarja heittämällä kyytiin ja sisälläkin on suhteellisen väljää.
        Ketjusta itsekin olisin eniten huolissani noissa pre-LCI malleissa.
        Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
        Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
        Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.

        F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).
        BMW G31 540iA xDrive B58 -18
        BMW F31 320iA xDrive LCI -19
        Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
        Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
        Ex. BMW F10 530dA -10
        Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
        Ex. BMW E34 518i M43 Touring
        Ex. BMW E60 525i -04

        BimmerCode & BimmerLink + ENET

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Originally posted by peLoGo? View Post
          Ketjusta itsekin olisin eniten huolissani noissa pre-LCI malleissa.
          Voimansiirrossa kantsii tsekkaa myös etuvetarit ja niiden suojakumit. Jakolaatikon nypytys on yksi riskipaikka.
          Tuossa yksilössä koukku tosiaan jälkiasenteinen, mutta saattoi olla että isommat painot tuli tehdaskoukkuunkin vasta LCI yhteydessä.
          Proradio ei käsittääkseni tarkoita parempia kajareita, eli hifit ja iDrive on tuossa melkoisen ankeat.

          F25 yllätti kyllä positiivisesti. Olisi ollut mieluinen vaihtoehto, mutta diisselivero tiputti pois loppumetreillä ja meillä päädyttiin F31 xDriveen jotta vältettiin löpövero (Etätöissä ei paljon kilometrejä kerry).
          Kiitoksia myös sinne Joo kyllä tässä erilaisii F25:sii vielä pyörii mietteissä mutta aikalailla tohon hintahaarukkaa tekniikat
          näyttäs olevan aikalailla samoja, varusteet vaan vaihtelee.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            Itsellä E84 koppainen X1 ja eihän se toki sama ole kuin F25, mutta pari huomiota silti.

            N47 moottori jos on niin mieluusti 2014 vuosimallin moottori. Räjäytyskuvien mukaanhan muistaakseni viimeisten N47 mallien jakopää on jo ihan sama kuin B47. Toki siinä muitakin eroja lienee, mutta ainakin nuo viimeiset N47 moottorit pitäisi olla parhaita sen jakoketjun keston osalta. Mitä netistä noita ketjun ääntelyitä katsellut niin se ääntää tyhjäkäynnillä tai ehkä vielä todennäköisemmin noin 1500rpm kohdilla kun paikallaan painaa hieman kaasua.



            Perusaudio on tosiaan hyvin laimea. Taitaa F25:ssa olla hyvin samaa sarjaa kuin tuossa omassa E84:ssa eli edessä ja takana peruskajarit ja sitten etupenkkien alla varmaankin vakiona 6,5" bassot. Vaihtamalla penkinalusbassot 8" tarvikebassoihin (voi vaatia uudet kotelot) ja lisäämällä diskantit eteen menee jo paremmaksi, mutta kaipaa kyllä vahvasti vahvistinta niiden bassojen soittamiseen. Eli jos autoa ostaessa voi valita niin ehdottomasti sellainen, jossa on hifi ( tai jopa harman kardon) äänentoisto. Pro radio on aika monessa, mutta jos on paremmat kaiuttimet niin käsittääkseni se pro pääteaste onkin sitten aina siellä.



            Jakolaatikkoon on Bemarilla tehty itsetuhomoodi eli jos sinne ei vaihda öljyjä (minun mielestäni ne pitäisi vaihtaa tyyliin 60tkm välein) niin se hajoaa jossain vaiheessa. Jos autolla ajettu yli 200tkm ja öljyjä ei ole vielä ikinä vaihdettu niin voi olla jo kulunut, mutta saattaa tulla öljyjen vaihdolla kyllä vielä kuntoon.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Rey
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 73
              • Moon

              F25 X3 missä seuraavat varusteet
              S663 Radio BMW Professional
              S676 HiFi Speaker System

              Ongelma: Musiikki kuulostaa fm-radiolla kuunneltuna ihan hyvältä. Jos taas kuuntelee musiikkia Bluetoothin kautta puhelimesta niin musiikki kuulostaa jotenkin ”ohuelta”. Asiaan ei auta se vaikka auton eq:sta säätäisi bassoa ja diskanttia lisää. Vika vai ominaisuus?​

              Comment

              • XV70D
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 195
                • Oulu

                F25 haaveileville huoltovinkit: jakolaatikkoöljyt 60tkm välein, etukardaanin tarkistus samoin. Laatikkoöljyt 120tkm. Auraus kulmat kuntoon ja takarenkaan camber pystyyn, muuten menee renkaita kuin leipää.
                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎