Anteeksi että kyselen mut mikä tuon aktiiviohjauksen juju on kun sitä niin kovasti hehkutetaan ?
Omassa pirssissä se on mut ajattelin että kääntyvien xenonejen takia.
No juuri tuohon ongelmaan käsittääkseni se Adaptive Drive pitäisi auttaa. Eli saat napistä vaihdettua alustan pehmeämmäksi ja tiukemmaksi.
Hmm. Oletin että lähtökohta olisi ollut e6x:n Dynamic Drive tyyppinen, mutta tässä on nähtävästi myös VDC/EDC mukana. Poistaako tuo siis sen pintakovuuden mikä normi sport-alustassa on?
- BMW x5 f15 m50d "navetta" - Porsche Cayenne S - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE - plus pari muuta
No juuri tuohon ongelmaan käsittääkseni se Adaptive Drive pitäisi auttaa. Eli saat napistä vaihdettua alustan pehmeämmäksi ja tiukemmaksi.
Juu ei. Adaptive Drive säätää alustaa kulmakohtaisesti automaattisesti ja tasaa liikkeitä. EDC alusta on tuo yksinkertaisempi, että löytyy pari eri kiinteää jäykkyys asetusta. Dynamic Drive taas on hydraulisesti säätyvät kallistuksenvakaajat mikä vähentää kallistelua.
Sporttialusta on sitten melko tiukka - sopii moottoritielle oikein kivasti, mutta jos joutuu oikeasti böndellä ajamaan saattaisin harkita ottaa ilman.
+1
Sport alusta sopii hyvin saksan bahnoilla, mutta ei oikeen suomessa tee mitään. Menosta tulee aika "nypyttävää" pienistä epätasaisuuksista. DD + EDC vakio jousilla olis varmaan hyvä yhdistelmä.
Siis mitä ihmeellistä siinä autossa nyt oikeen on? Huollot on aivan samat kuin vaikka jossain 300/500 sarjan karvalakissa ja eipä tollasessa 100 tonnia ajetussa vielä hirveästi vikoja ole odotettavissa. Kaikin puolin toimivaa tekniikkaa. Eri asia sitten jotkin +250-300tkm ajetut, kun pitää alkaa EDC iskaria ym. uusimaan.
Pääpointti oli se, että miksi hankkia sadantonnin auto jos huolettaa muutaman tonnin rempat.
Autoa ei ole itsessään haukuttu millään muotoa (poislukien hyvännäköiset astinlaudat), joten pultin kiristäminen sen suhteen on ihan turhaa.
Ja siunausta sille jolla on pitkät jalat. Eipä varmaan ole kunttaa lahkeessa niin kuin meillä persjalkaisilla.
Pääpointti oli se, että miksi hankkia sadantonnin auto jos huolettaa muutaman tonnin rempat.
Autoa ei ole itsessään haukuttu millään muotoa (poislukien hyvännäköiset astinlaudat), joten pultin kiristäminen sen suhteen on ihan turhaa.
Ja siunausta sille jolla on pitkät jalat. Eipä varmaan ole kunttaa lahkeessa niin kuin meillä persjalkaisilla.
Ei tässä kukaan mitään pulttia ole kiristänyt. Samoja osia on 300 sarjalaisissakin, niin ei sillä ole mitään merkitystä onko auto maksanut yli 100 tonnia, vai 40 tonnia ja mitä sarjaa se on. Jos mahdolliset kalliit remontit huolettaa, niin ei kannata ajaa millään uudehkolla premium luokan autolla. Kaikkiin osat maksaa hunajaa.
Juu ei. Adaptive Drive säätää alustaa kulmakohtaisesti automaattisesti ja tasaa liikkeitä. EDC alusta on tuo yksinkertaisempi, että löytyy pari eri kiinteää jäykkyys asetusta. Dynamic Drive taas on hydraulisesti säätyvät kallistuksenvakaajat mikä vähentää kallistelua.
Dynamic drive on ainakin X malleissa hydrauliset iskarit, ei kallistuksen vakaajat.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Juu ei. Adaptive Drive säätää alustaa kulmakohtaisesti automaattisesti ja tasaa liikkeitä. EDC alusta on tuo yksinkertaisempi, että löytyy pari eri kiinteää jäykkyys asetusta. Dynamic Drive taas on hydraulisesti säätyvät kallistuksenvakaajat mikä vähentää kallistelua.
Hmmm... No, ottamatta kantaa minkä kirjainyhdistelmän takana lopullinen toiminta on, niin Adaptive Driven ominaisuuksiin kuuluu mahdollisuus valita kahden jäykkyysasetuksen välillä. Eli alustan saa pehmennettyä/tiukennettua tien mukaan.
Tuleeko tämä ominaisuus myös jonkin muun varusteen mukana esim. Dynamic Drive? EDC ei ilmeisesti ole valittavissa oleva varuste sellaisenaan?
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Hmmm... No, ottamatta kantaa minkä kirjainyhdistelmän takana lopullinen toiminta on, niin Adaptive Driven ominaisuuksiin kuuluu mahdollisuus valita kahden jäykkyysasetuksen välillä. Eli alustan saa pehmennettyä/tiukennettua tien mukaan.
Tuleeko tämä ominaisuus myös jonkin muun varusteen mukana esim. Dynamic Drive? EDC ei ilmeisesti ole valittavissa oleva varuste sellaisenaan?
Taitaa olla X5:ssä eri nimikkeillä nuo sitten. :think
Jännä juttu ettei ainakaan E70 LCI:n listalla ole ollenkaan Dynamic Driveä. Sisältyyköhän EDC ja DD molemmat sitten tuohon Active Driveen...
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Niin toihan on juurikin EDC tolppa. Sulla ei sitten ole kuitenkaan säätyvät vakaajat? Voihan se olla että noissa on ollut eroja vuosimallista riippuen...
Niin toihan on juurikin EDC tolppa. Sulla ei sitten ole kuitenkaan säätyvät vakaajat? Voihan se olla että noissa on ollut eroja vuosimallista riippuen...
Heitänpä oman lusikkani soppaan kun puhutaan alustoista. Mulla on autossa:
P337A M Sports package
S217A Active steering
S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
Tästä yhdistelmästä ainakin löytyy kaksi esiasetusta alustalle, "normalli" ja sport. Auton alta löytyy sekä EDC iskarit, että hydraulisesti säätyvät vakaajatangot.
Täytyy sanoa että Active steering ja Adaptive Drive on mainiot juurikin tällaisessa isossa möhkäleessä. Normaali asetuksella voi kruisailla motarilla ja huonommilla teillä leppoisasti ja pehmeästi ilman että auto kuitenkaan huojuu/kallistelee tai nyökkii. Sitten kun on tiukempaa asvalttipätkää missä tulee pidettyä kuitenkin "reipasta matkanopeutta" , voi laittaa sport moden päälle ja auto käyttäytyy kuin joku 3-sarjalainen. Lisäksi Active steering tekee kaupungilla ja parkkipaikoilla pyörimisestä yllättävän kätevää kun ei tarvi veivata rattia ihan mahdottomasti.
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Comment