Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    #61
    Kuulostaa hyvältä!!!

    Lähtisin nyt oikomaan tuota tulkintaa, että olisin huolissani eteen tulevista huolloista / remonteista. Sitä on seiskankin kanssa tottunut siihen, että jos tonnilla selviää pajalla käytöstä niin halpaa on - vielä ei ole selvinnyt!

    Nyt vain jäitä hattuun ja odottelemaan sitä huippuvarusteltua yksilöä. Budjettikin hiipii kuumeen noustessa pikku hiljaa ylöspäin, ku alkaa vaikuttamaan, ettei sillä 50000e vielä hyvää saa..... Pari tonnia lisää ja sais niiiin pajon parempiaa! Jooh...vitsivitsi.
    Last edited by H.Aulakoski; 20-09-2013, 12:13.
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • H.Aulakoski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 336
      • Oulu

      #62
      Jos webasto joudutaan asentamaan jälkikäteen niin saako sen pelaamaan väyläohjauttuna ja käyttäytymään, kuten tehdasasennettuna?
      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #63
        Mulle asennettiin aikoinaan 530D:hen kokonaan uusi Eberi kauko-ohjauksella. Oli mielestäni parempi kuin joka käynnistyksellä käynnistyvä ja nokiintuva Webasto.

        Comment

        • H.Aulakoski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 336
          • Oulu

          #64
          Hyvä pointti. Eihän sen todellakaan välttämättä tarvitse toimia synkroonissa auton kanssa. Liekö varmatoilisempi erillisenä. Ja mitä tulee merkkiin niin Eberiä taidetaan pitää muutenkin luotettavampana...
          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #65
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Niin toihan on juurikin EDC tolppa. Sulla ei sitten ole kuitenkaan säätyvät vakaajat? Voihan se olla että noissa on ollut eroja vuosimallista riippuen...
            On muuten vaakaajatkin säätyvää mallia, etk:ssa vähän epämääräinen kuva siitä ettei varmaksi voi sanoa mutta kävin auton alla tsekkaamassa niin olihan nekin.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #66
              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              Jos webasto joudutaan asentamaan jälkikäteen niin saako sen pelaamaan väyläohjauttuna ja käyttäytymään, kuten tehdasasennettuna?
              Saa. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin oli se ~1300e Bmw orig.retro weba. Sitten vielä koodaa sen toimimaan ajastettuna sekä\tai ostaa telestartin niin avot !
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • hannuk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 2136
                • Capital

                #67
                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                Jos webasto joudutaan asentamaan jälkikäteen niin saako sen pelaamaan väyläohjauttuna ja käyttäytymään, kuten tehdasasennettuna?
                Mulla on jälkiasennettu webasto kauko-ohjauksella ilman väyläkytkentää. Toimii oikein näppärästi. Ajonaikaista lämmitintä en ole kaivannut ainakaan näissä etelän olosuhteissa (max. -30c)
                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                - Porsche Cayenne S
                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                - plus pari muuta

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #68
                  Mun kärryyn asennettiin tosiaan Eberi kauko-ohjauksella jonka näytöstä voi seurata reaaliajassa auton sisälämpötilaa.
                  Lisäksi koelaudassa oli nappi valon kera josta eberin sai tulille silloin kun itse parhaaksi koki.

                  Mahtava kokonaisuus. Sellainen kelpais kaikkiin autoihini .
                  Mikä vielä parasta koko setti asennuksineen n.1500€ & moneen vuoteen ei lisälämppärihuolia.

                  Comment

                  • H.Aulakoski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 336
                    • Oulu

                    #69
                    Kuume vain nousee...
                    Saapa nähä tuleeko pitkäkin odotus, toivottavasti ei!
                    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                    Comment

                    • melperri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 246
                      • espoo

                      #70
                      "Köyhä joutuu katselemaan käytettyä ja tyytymään siihen, mitä asetetulla budjetilla on saatavilla. Nyt näyttäisi, ettei sillä juuri uudempaa saa, tai sitten se uudempi on enempi ajettu. Kumpi lie parempi."


                      Kahdesta E70 ( 2008 30DA ja 2010 40DA ) joitakin huomoita :
                      Auton varusteet kannattaa pohtia mahdollisimman huolellisesti etukäteen. Jos auton hankittuaan huomaakin kaipaavansa jotain , mikä puuttuu , asia alkaa väistämättä kaivertamaan mieltä yhä enenevästi. Lopputuloksena on ennemmin tai myöhemmin auton päivittäminen halutut varusteet omaavaan yksilöön , mikä tulee t-o-d-e-l-l-a kalliiksi. Arvon pudotus vuodessa on tämän tyyppisessä autossa hirvittävä. Mielummin siis asia kerralla kuntoon , se tulee lopulta halvimmaksi.

                      Mitä tulee tähän uudempi/paljon ajettu vai vanhempi/vähemmän kysymykseen , sanoisin ilman muuta , että mielummin vähän ajettu vanhempi vuosimalle. Mielestäni tällaista autoa ei juurikaan kannata ostaa yli 100tkm ajettuna , koska paljon ajetun uudehkon yksilön myyminen jatkossa on lähes mahdotonta muutoin kuin puoli-ilmaiseksi.

                      Varusteet on paljolti mieltymys kysymyksiä. Mitään karvalakkimallia ei mielestäni kannata ostaa , vaikka se itselle riittäisikin. Yleensä tämäntyyppiseltä autolta odotetaan hyviä varusteita ja edelleen myynti on vaikeaa , jos ei ole esim navigaattoria. Omia kokemuksia ja mielipiteitä varusteista :

                      Sähkösäätöiset nahka istuimet an välttämättömät. Muuten ajoasennosta ei saa optimaalista tai jos lopulta saa , hierominen on aloitettava alusta aina kun joku muu ajaa autoa.

                      Navigaattori on välttämätön. Ei oikein voi puhua premium tunnelmasta , jos joku navigaattorin johto risteilee ohjaamossa.

                      Servotronic tai aktiiviohjaus on mukava plussa , keventää kaupunkipyöritystä.

                      Adpative drive lisää mukavuutta. Ajomukavuuden kannalta tärkein tekijä on kuitenkin oikea rengastus , eli mahdollsimman korkea profiili ja ei runflat renkaat. Auto muuttuu aivan eri kulkineeksi , kun vaihtaa esim 20 tuuman runflatit 18 tuuman normaalirenkaisiin.

                      Panoraamakatto lisää avaruutta , kun avaa sisäverhon. Samalla melutaso aavistuksen nousee , joten itse ajan verho kiinni. itse ikkunaa ei pidä erehtyä koskaan avaamaan , mekanismi on sen verran heppoinen , että menee varmasti jossain vaiheessa epäkuntoon. Korjaus maksaa maltaita ja välittömästi luukun jumituttua alkaa sataprosenttisen varmasti kaikkien aikojen kaatosade.

                      HUD näyttö kuulostaa hienolta , mutta itse en pysty käyttämään sitä ollenkaan. Ajaessa katse on fokusoitava etäälle ja näkökentään heijastuva "kilpaileva" fokusointikohde häiritsee todella pahasti.

                      Peruutuskamera on hyödyllinen. TOP wiev sen sijaan hankala tihrustaa , joten se ei paljon tuo lisähyötyä.

                      Bluetooth on helppo asentaa jälkikäteen , jos puuttuu.

                      Professional HIFI on hyvä , mutta niitä ei paljon käytetyissä autoissa ole.

                      Aktiivinen vakionopeussäädin on erinomainen , mutta ihme kyllä harvinainen varuste. Luulisi , ettei uuden auton tilaajat ole niin köyhiä , ettei tällaiseen olisi varaa , mutta näköjään ovat , kun tätä varustetta ei juuri tapaa.

                      Koneista jo 30D riittävän tehokas. En huomaa käytännön ajossa mitään eroa 40D:llä , vaikka kellolla mitatttuna varmaan on.

                      __________________
                      Last edited by melperri; 22-09-2013, 13:09.

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        #71
                        Hyviä pointteja ja arvokkaita mielipiteitä Melmerriltä - kiitos vaivannäöstäsi!
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #72
                          Itse taas ottaisin mielummin uudemman kuin vanhemman ja vähemmän ajetun. Ihan siitä syystä ettei vuosimallia voi valehdella mut mittarilukemia jatkuvasti.

                          Silti itse "sorruin" vanhempaan koska oli "takuukilsat".

                          Lisäksi väristä & varusteista maksan mielelläni lisää kuin tyydyn peruskamppeeseen

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 246
                            • espoo

                            #73
                            "Itse taas ottaisin mielummin uudemman kuin vanhemman ja vähemmän ajetun. Ihan siitä syystä ettei vuosimallia voi valehdella mut mittarilukemia jatkuvasti.

                            Silti itse "sorruin" vanhempaan koska oli "takuukilsat".

                            Lisäksi väristä & varusteista maksan mielelläni lisää kuin tyydyn peruskamppeeseen"

                            Matkamittarin väärennökset tuo oman lisänsä tähän soppaan. Itse olen luottanut mittarin lukemiin , jos auton huoltohistoria on aukottomasti dokumentoitu , eikä ole ollut useita omistajia , eikä autossa ole epänormaaleja kulumisen merkkejä. Tokihan huoltokirjakin voidaan väärentää , ja esim ratti vaihtaa , joten täyttä varmuutta ei koskaan saa.

                            Itse karsastan uudehkoa paljon ajettua siitä syytä , että hinta tuppaa kuitenkin kilometreistä huolimatta olemaan kalliimpi , kuin olennaisesti vähemmän ajetussa pari-kolme vuotta vanhemmassa autossa. Jos auto on jo ostettaessa ikäänsä nähden paljon ajettu ja itsellekin tulee runsaasti kilometrejä , saa olla aikamoinen shemeikka , että saa auton ylipäätään myytyä mihinkään , kun vaihdon aika koittaa. Vanhempi ja alunperin vähän ajettu on ehkä eteenpäin myytäessä vielä kohtuukilometreilla ja luultavasti menee kaupaksi euromääräisesti vähemmällä arvonpudotuksella.

                            Itse maksan myös mielelläni lisähintaa varusteista ja sopivasta väristä. Mielestäni koko premiumautoilusta häviää idea , jos auto ei ole hyvin varusteltu. Rahat menee ikäänkuin kokonaan hukkaan , jos viimeinen silaus autosta jää uupumaan köyhän varustelun takia.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #74
                              Originally posted by melperri View Post
                              "Itse taas ottaisin mielummin uudemman kuin vanhemman ja vähemmän ajetun. Ihan siitä syystä ettei vuosimallia voi valehdella mut mittarilukemia jatkuvasti.

                              Silti itse "sorruin" vanhempaan koska oli "takuukilsat".

                              Lisäksi väristä & varusteista maksan mielelläni lisää kuin tyydyn peruskamppeeseen"

                              Matkamittarin väärennökset tuo oman lisänsä tähän soppaan. Itse olen luottanut mittarin lukemiin , jos auton huoltohistoria on aukottomasti dokumentoitu , eikä ole ollut useita omistajia , eikä autossa ole epänormaaleja kulumisen merkkejä. Tokihan huoltokirjakin voidaan väärentää , ja esim ratti vaihtaa , joten täyttä varmuutta ei koskaan saa.

                              Itse karsastan uudehkoa paljon ajettua siitä syytä , että hinta tuppaa kuitenkin kilometreistä huolimatta olemaan kalliimpi , kuin olennaisesti vähemmän ajetussa pari-kolme vuotta vanhemmassa autossa. Jos auto on jo ostettaessa ikäänsä nähden paljon ajettu ja itsellekin tulee runsaasti kilometrejä , saa olla aikamoinen shemeikka , että saa auton ylipäätään myytyä mihinkään , kun vaihdon aika koittaa. Vanhempi ja alunperin vähän ajettu on ehkä eteenpäin myytäessä vielä kohtuukilometreilla ja luultavasti menee kaupaksi euromääräisesti vähemmällä arvonpudotuksella.

                              Itse maksan myös mielelläni lisähintaa varusteista ja sopivasta väristä. Mielestäni koko premiumautoilusta häviää idea , jos auto ei ole hyvin varusteltu. Rahat menee ikäänkuin kokonaan hukkaan , jos viimeinen silaus autosta jää uupumaan köyhän varustelun takia.

                              Noista kilometreistä sen verran, että kunnon perusteella se auto kannattaa valita. Reilummin ajettu uudempi on todennäköisemmin ajettu pitkää matkaa ja kunto parempi, kun todennäköisesti vanhempi vähemmän ajettu ollut pienessä kaupunkiajossa. 100-150tkm ajettu voi olla selvästi paremmassa kunnossa kuin esim. joku 70-80tkm ajettu. Saksassakin harrastetaan kohtalaisesti joka huollon välissä ruuvausta, niin ei kannata ihan sokeasti luottaa kilometreihin, vaikka huoltokirja olisi aukoton.

                              Noista 18" vs. 20" renkaista oma mielipide on että 18" ei runflat renkailla ajo-ominaisuudet pilataan täysin. Tuntuma menee ei BMW tyylin veteläksi, kun profiili kasvaa. Makuasioita toki.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • H.Aulakoski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 336
                                • Oulu

                                #75
                                Itse myös ostan mieluummin vanhemman mutta vähemmän ajetun uudemman, paljon kelatun sijaan. Tässä tapauksessa tämä tarkoittaa vm 2007-2008 ja n. 100-120 tkm ajettua.
                                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎