Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    #76
    Onko tämä ns. mittarin ruuvaus todellakin ongelma vielä 2010-luvulla!? Olin ihan siinä luulossa, että siihen olisi jo keksitty aukoton systeemi...

    Se on sen kokonaisuuden summa, joka ratkaisee. Luotan Juhikseen.
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #77
      Vanhin viisaushan on sanonta et osta AINA mallisarjan viimeisiä mielummin kuin uuden tuotannon alkupäästä.
      Syystä että lastentaudit on jo tiedossa \ korjattu sekä palikat halvempia.

      Ai niin mut unohdin että täällä tuoksuukin raha eikä köyhyys .

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        #78
        Jep, kannatan tota ajatusta. Ostaisin mieluummin mallisarjan viimeisen e53:n mutta harmikseni huomasin, ettei niihin ole koskaan saanut 3. penkkiriviä, joka on välttämätön.

        Eli mainio syy laittaa uudempikoppainen!
        Last edited by H.Aulakoski; 22-09-2013, 21:15.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #79
          Originally posted by H.Aulakoski View Post
          Onko tämä ns. mittarin ruuvaus todellakin ongelma vielä 2010-luvulla!? Olin ihan siinä luulossa, että siihen olisi jo keksitty aukoton systeemi...

          Se on sen kokonaisuuden summa, joka ratkaisee. Luotan Juhikseen.

          Saksassahan se on nykyään kielletty, niin ei taida autokauppiaat uskaltaa enää ruuvata. Tämäkin oli ennen saksassa, mutta siirrettiin sitten Hollantiin rajan toiselle puolelle sattuneesta syystä http://www.tachoteam.de/tachoservice.php
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 246
            • espoo

            #80
            "Noista kilometreistä sen verran, että kunnon perusteella se auto kannattaa valita. Reilummin ajettu uudempi on todennäköisemmin ajettu pitkää matkaa ja kunto parempi, kun todennäköisesti vanhempi vähemmän ajettu ollut pienessä kaupunkiajossa. 100-150tkm ajettu voi olla selvästi paremmassa kunnossa kuin esim. joku 70-80tkm ajettu. Saksassakin harrastetaan kohtalaisesti joka huollon välissä ruuvausta, niin ei kannata ihan sokeasti luottaa kilometreihin, vaikka huoltokirja olisi aukoton.

            Noista 18" vs. 20" renkaista oma mielipide on että 18" ei runflat renkailla ajo-ominaisuudet pilataan täysin. Tuntuma menee ei BMW tyylin veteläksi, kun profiili kasvaa. Makuasioita toki."

            On totta , että pitkä maantieajo rasittaa autoa paljon vähemnmän , kuin taajaman ruuhkissa sahaaminen ja enemmän ajettu voi olla parempikuntoinen. Silti , jos ostat esim 2v vanhan 130tkm ajetun , maksat enemmän , kuin esim 5v vanhasta 80tkm ajatusta. Kun sitten ajat esim 3v 40tkm/vuosi , on uudemman auton mittarissa 250tkm ja se on lähes mahdoton myytävä. Helppoa se ei ole vanhemmankaan kohdalla , mutta ikäänsä nähden keskimääräisesti ajettuna siitä kuitenkin päässee euromääräisesti pienemmällä tappiolla eroon. Kalliiksi tietysti tulee joka tapauksessa tällaisilla autoilla ajelu , mitään varsinaisesti edullista ratkaisua ei ole.

            Mittaria tietysti voi alentaa aina ennen huoltoa , mutta eikö avaimeen ja joihinkin muihin komponentteihin jää oikeat kilometrit ? Riskiä ruuvatusta yksilöstä voinee pienentää ostamalla auton , jolla ollut vain yksi omistaja. Luulisin , että esim keskiverto perheenpäälle on jonkinmoinen kynnys ryhtyä väärentämään muutaman tuhannen euron takia. Jos ei muuta niin rangaistuksen pelko panee miettimään.

            Tuo rengasprofiili on tietysti makuasia. Tällaisen korkean maasturin alustasta on jouduttu tekemään suhteellisen jäykkä , koska auton on pysyttävä tiellä täydellä kuormalla kovissakin nopeuksissa. Jäykkä alusta välittää leveillä ja kovilla renkailla auton koriin melua ja resonansseja Suomen karkeilla teillä. Nimenomaan melun takia on vaikea kokea olevansa premium auton kyydissä , jos alla on esim 20 tuuman runflatit. Ongelma on vaikea jo uusilla renkailla ja muuttuu kulumisen myötä nopeasti sietämättömäksi.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #81
              Melperri, paina sitä Quote nappia, niin tulee Quottaukset vähän selkeämmin.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #82
                Eniten suosisin tuolta lahden eteläpuolelta haettuja erittäin vähän mentyjä helmiä .
                Ne tulevat milloin minkäkin tarinan perusteella keskieuroopasta sinne valohoitoon. Sit ne myydäänkin pian eteenpäin päivitetyllä mittarilukemalla & yllättäen ilman huoltokirjaa.

                Huoltokirjahan harvoin häviää vaan useimmin hävitetään.

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #83
                  Mittaritiedot jää nykkeliin, ecuun & laatikkoon.
                  Ilmaisilla kiinan softilla ja lähes ilmaisella piuhalla nuo voi kaikki muuttaa joten eihän tuo ole tekniikasta vaan ennemmin omantunnon kysymys.

                  Kysy siis tahtoisitko että sinunkin tulevasta autosta löytyisi mittarin takaa lappu. "Otin 100tkm pois. Paljonko sinä otat ?"

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #84
                    Kun unohtaa ne mobilen halvimmat pommit, ostaa autonsa kunnollisesta kivijalka liikkeestä sekä tarkistuttaa auton historian Bmw:ltä - Väittäisin että mittarilukemaan voi luottaa.

                    Tuo uudempi ja enemmän ajettu vrt. vanhempi vähemmän ajettu on täysin makuasia..Näissä tämän hintaluokan autoissa tulee jälleenmyydessä lähes aina kunnon persnetot - kyse on vain siitä kuinka mukavasti ja vaivattomasti haluaa itse matkaa taittaa ja on siitä valmis maksamaan hiukan extraa.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #85
                      Mittarilukemista puhutaan paljon, mutta jotenkin voisi ajatella ettei massimiesten autoja tarvitsisi ruuvailla muutaman tonnin perässä.
                      Sitten kun mennään GPS-pohjaiseen verotukseen tai muuten vaan seurantaan loppuu ainakin mittaritaulun muuttaminen.

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #86
                        Originally posted by Rado View Post
                        Mittarilukemista puhutaan paljon, mutta jotenkin voisi ajatella ettei massimiesten autoja tarvitsisi ruuvailla muutaman tonnin perässä.
                        Sitten kun mennään GPS-pohjaiseen verotukseen tai muuten vaan seurantaan loppuu ainakin mittaritaulun muuttaminen.
                        Miksi se muka loppuu? Peittää myös GPS:n niin ei tarvitse maksaa verojakaan!

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #87
                          ^juuri näin

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 246
                            • espoo

                            #88
                            Originally posted by Rado View Post
                            Mittaritiedot jää nykkeliin, ecuun & laatikkoon.
                            Ilmaisilla kiinan softilla ja lähes ilmaisella piuhalla nuo voi kaikki muuttaa joten eihän tuo ole tekniikasta vaan ennemmin omantunnon kysymys.

                            Kysy siis tahtoisitko että sinunkin tulevasta autosta löytyisi mittarin takaa lappu. "Otin 100tkm pois. Paljonko sinä otat ?"


                            Ok , eli jonkinasteinen epävarmuus siis jää ja vaiston varassa viime kädessä mennään. Ihme , ettei avaimen . ecun ja laatikon softassa ole mitään suojausta , jolla tallentuneiden km tietojen alentaminen estetään. Luuulisi , ettei ole kummonenkaan homma tehdä softaa , jossa kilometrien alentaminen ei onnistu.

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #89
                              Ei luulis ei.
                              Kait avainlukema on sama mikä Eculta tulee eli aski jää varmistukseksi ?
                              Askin taas voi vaihtaa esmes vähemmän tai enemmän mentyyn & taas lukemat ei täsmää.

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                #90
                                Originally posted by melperri View Post
                                Ok , eli jonkinasteinen epävarmuus siis jää ja vaiston varassa viime kädessä mennään. Ihme , ettei avaimen . ecun ja laatikon softassa ole mitään suojausta , jolla tallentuneiden km tietojen alentaminen estetään. Luuulisi , ettei ole kummonenkaan homma tehdä softaa , jossa kilometrien alentaminen ei onnistu.
                                On niissä suojaus, pätee käytännössä sama kuin Winkkarin ja pelien kopioimiseen. Ihminen sen on suunnitellut, joten myös toinen ihminen sen voi purkaa/ohittaa kunhan vain osaa.
                                Originally posted by Rado View Post
                                Ei luulis ei.
                                Kait avainlukema on sama mikä Eculta tulee eli aski jää varmistukseksi ?
                                Askin taas voi vaihtaa esmes vähemmän tai enemmän mentyyn & taas lukemat ei täsmää.
                                Eiköhän näissä tämän ikäisissä se askikin pidä autolle koodata jne..

                                Ts. koitan tässä sanoa ettei noita nyt ihan niin helposti pyöritellä kuin moni kuvittelee, mutta aikaa käyttämällä ja voitto silmissä joku epärehellinen voikin sen päivän pari käyttää siihen että lukeman vääristää.
                                Ilmihän se tulee viimeistään autoa viedessä merkkiliikkeelle kun ajomäärät ja päivämäärät ei täsmää.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎