Auton ohjaus ikäänkuin jumittuu ja jää esim. kaartamaan (ei palauta) loivassa mutkassa. Kun yrittää kääntää takaisin, ohjaus nytkähtää aika reippaasti ja koko auto heilahtaa. Ohjauksessa ei ole mitään tiettyä kohtaa missä tämä tapahtuu, vaan kaikilla ohjauskulmilla jumittaa satunnaisesti ja molempiin suuntiin? Mistähän mahtaa johtua moinen ongelma 2003 Z4:ssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Z4 ohjausongelma, pykältää/jumittuu?
Collapse
X
-
ite ottaisin piuhanpäähän kiinni ja katsois tuleeko steering angle sensorilata mitään virhe koodia. meinaaan että toi sähköinen ohjaustehostin toimii kunnolla.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
-
-
Googletin aiheesta ja ainakin USAn autoissa näyttää ongelma olevan ohjauspylväässä/sähköisessä tehostimessa. Vika koskee 2003-2004 malleja ja noihin on takuutyönä vaihdettu ohjauspylväs joka maksaa 3200$... täytyy kysäistä huollosta, ovatko kuulleet viasta ja miten sutautuvat tähän takuuhommaan. Autolla kuitenkin ajettu vain 90tkm, joten ei noilla kilometreillä pitäis ohjausta uusia. Toivottavasti ei vaikuta katsastukseen, joka on kohta tulossa.
Comment
-
-
ite ostin ebäystä kaytetyn ohjauspylvään 80€. Vaihtaminen onkin sit vittumaisempi homma.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by JSA2010 View PostGoogletin aiheesta ja ainakin USAn autoissa näyttää ongelma olevan ohjauspylväässä/sähköisessä tehostimessa. Vika koskee 2003-2004 malleja ja noihin on takuutyönä vaihdettu ohjauspylväs joka maksaa 3200$... täytyy kysäistä huollosta, ovatko kuulleet viasta ja miten sutautuvat tähän takuuhommaan. Autolla kuitenkin ajettu vain 90tkm, joten ei noilla kilometreillä pitäis ohjausta uusia. Toivottavasti ei vaikuta katsastukseen, joka on kohta tulossa.-02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.
Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
Comment
-
-
Löysin tämän vanhan aiheen, tätä samaa vaivaa oli viime kesänä ajoittain ja nyt keväällä tämä ongelma ilmaantui taas. Kaupunkinopeudessa ei ohjauksen pientä jumiutumista huomaa,mutta maantiellä jumittuu. Löysin z4 foorumilta ohjeen millä ongelmaa voi lieventää. Konehuoneen puolella olevan ohjausakselin ristiniveliin kuin ruikkii notkeata öljyä niin ongema katosi ainakin omasta, nyt ajanut n.600km eikä ole kertaakaan ohjaus pykältänyt tai jumittanut.
Comment
-
-
Jos ohjausakselin ristinivelien rasvaamisella ei pykälä häviä on ongelma itse ohjaustehostimessa. Ohjaustehostimen laakeroinnissa on puutteellinen voitelu josta pykälä johtuu, merkkikorjaamon korjausmenetelmä on vaihtaa koko tehostin, pelkkä tehostin maksaa noin 1600euroa. Itse korjasin edellisestä '04 roadsterista tuon ongelman lisävoitelulla laakerille, netistä löytyy tähän hyviä ohjeita. On todella yleinen vika Zetoissa ja ärsyttävä ainakin moottoritienopeuksissa.
Comment
-
-
z4 ohjaus jumittaa
Originally posted by meteor View PostLöysin tämän vanhan aiheen, tätä samaa vaivaa oli viime kesänä ajoittain ja nyt keväällä tämä ongelma ilmaantui taas. Kaupunkinopeudessa ei ohjauksen pientä jumiutumista huomaa,mutta maantiellä jumittuu. Löysin z4 foorumilta ohjeen millä ongelmaa voi lieventää. Konehuoneen puolella olevan ohjausakselin ristiniveliin kuin ruikkii notkeata öljyä niin ongema katosi ainakin omasta, nyt ajanut n.600km eikä ole kertaakaan ohjaus pykältänyt tai jumittanut.
Aivan sama ongelma juuri alkaneilla lämpimillä säillä (+15-20c). Erikoista kun aamulla lämpötilat nollassa, ongelmasta ei ole tietoakaan eli ohjaus herkkä ja normaali mutta päivällä todella kulmikasta menoa. Ratti liikkuu kuin olisi jumittunut.
Onko vinkkejä mistä löytyisi noviisiharrastajalle selkokieliset ohjeet öljyämiselle?
Ei juurikaan kiinnosta vaihtaa koko ohjaussettiä muutaman kymppitonnin ajettuun zetaan, vaikka onkin 2004 mallia..
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostMoi onko ongelma saatu ratkaistua?
Jos on niin löytyisikö jotain hyviä neuvoja tuon korjaamiseen?
Pistän tänne pääsiäisen jälkeen infoa miten kävi.
Comment
-
-
Originally posted by Sporster View PostTalvi meni ja jäi lukematta tämä foorumi mutta joo, viikonloppuna kokeillaan netissä monen kertomaa tehostimen nivelen öljyämistä. Ei ole kuulemma pysyvä fix mutta ajoin kun jaksaa ruikata sopivaa öljyä, pitäisi auttaa ellei ohjainpylväs ole jo valmiiksi ihan ruvella.
Pistän tänne pääsiäisen jälkeen infoa miten kävi.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by Sporster View PostTalvi meni ja jäi lukematta tämä foorumi mutta joo, viikonloppuna kokeillaan netissä monen kertomaa tehostimen nivelen öljyämistä. Ei ole kuulemma pysyvä fix mutta ajoin kun jaksaa ruikata sopivaa öljyä, pitäisi auttaa ellei ohjainpylväs ole jo valmiiksi ihan ruvella.
Pistän tänne pääsiäisen jälkeen infoa miten kävi.
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostJos ohjausakselin ristinivelien rasvaamisella ei pykälä häviä on ongelma itse ohjaustehostimessa. Ohjaustehostimen laakeroinnissa on puutteellinen voitelu josta pykälä johtuu, merkkikorjaamon korjausmenetelmä on vaihtaa koko tehostin, pelkkä tehostin maksaa noin 1600euroa. Itse korjasin edellisestä '04 roadsterista tuon ongelman lisävoitelulla laakerille, netistä löytyy tähän hyviä ohjeita. On todella yleinen vika Zetoissa ja ärsyttävä ainakin moottoritienopeuksissa.
Täältä löytyy esim hyvää keskustelua ja ohjeita:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Uudempiin Zetoihin on nähtävästi tullut muutoksia koska nykysellä coupella rupeaa jo 200tkm lähenemään eikä ole ollut mitään ongelmia.
Comment
-
-
Miten kävi?
Mulla vm 2003 Zetassa ongelmat alkoivat viime kesänä. Ensin silloin tällöin EPS putosi pois pelistä, lopulta autotallista pois ajettaessa kääntäessäni vasemmalle alkoi "helvetinvalo" palamaan ja ohjaustehostin ei toiminut. Käytin SAH:ssa testerissä ja olisivat mielellään tilanneet uuden ohajusakselin, a`2500€. Se kuitenkin pelaa hetken, mutta kun käännän vasemmalle tarpeeksi, valo syttyy ja tehostin putoaa pois pelistä. Any comments?
Auto Oulun seudulla.
Originally posted by Sporster View PostTalvi meni ja jäi lukematta tämä foorumi mutta joo, viikonloppuna kokeillaan netissä monen kertomaa tehostimen nivelen öljyämistä. Ei ole kuulemma pysyvä fix mutta ajoin kun jaksaa ruikata sopivaa öljyä, pitäisi auttaa ellei ohjainpylväs ole jo valmiiksi ihan ruvella.
Pistän tänne pääsiäisen jälkeen infoa miten kävi.
Comment
-
-
Originally posted by toniwe View PostKaikille kenellä toi ohjaus pykältää ja jumittelee niin uskoisin että suurimmassa osassa ei auta mitään vaikka vähän rasvailee sitä konehuoneessa olevaa pätkää vaan pitää saada siihen polkimien yläpuolella / ratin takana olevaan tehostimeen lisävoitelua laakereille. Netissä on ihan hyviä ohjeita millä homma onnistuu, itse esim sain pysyvän ratkaisun tehtyä niin että porasin laakereiden kohdalle varovasti alhaalta päin reiän ja laitoin perinteisen rasvanipan, sitten sopivaa rasvaa ruutalla laakereihin ja johan hävis pykältäminen.
Täältä löytyy esim hyvää keskustelua ja ohjeita:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Uudempiin Zetoihin on nähtävästi tullut muutoksia koska nykysellä coupella rupeaa jo 200tkm lähenemään eikä ole ollut mitään ongelmia.
Comment
-
Comment