memebuy23buy

Z3 2.8 Vanteita, mahtuuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • very heavy
    replied
    remotion on varmaan oikeassa vanteiden koon suhteen,tyydyn toistaiseksi vanhoihin ihan ok nekin on tuli vaan innostuttua kun bbs replicat miellyttivät silmää.nykyiset vanteet on mallia ac schnitzer type 2 ja ovat edessä 8x17" ja takana 9,5x17" pyöräytän nuo rinkulat niille niin hyvä on..näiden vanteiden et on käsittääkseni 35...ja saattavat olla myös replicat tunne on ainakin vahva.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Tai sitten kyllä suosittelen että ostaa oikeankokoiset vanteet niin säästyy monelta murheelta heti kättelemättä jättämisessä.

    Zetan kaariin kun laittaa normaalia pieni halkaisijaisemmat renkaat niin se rupeaa äkkiä näyttämään mölliuuvatin mönkijältä missä on pienet renkaat ja jättimäiset kaaret.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Joo kyllä ET20 tulee edessä vähän liian ulos. Voisi ehkä kokeilla 205/45 kumeilla, jos on 40mm madallusta, 215 leveitä ei kannata edes yrittää. 10" ET15 menee taakse 235/40 kumeilla. Itsellä oli takana 9,5" ET13 235/40

    Toinen vaihtoehto sitten tietty 205/40 eteen ja 245/35 taakse.

    Varmaan saa vähän hieroa kaaria mankelilla.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    en usko että menee ollenkaan eteen ainakaan.

    Itellä raapii edessä jo et35 8,5" vanne, joskin 18" mutta vain 225 kumilla. Ei raavi kun laittaa prikoilla camberia. uudet vanteet (jotka just suomessa) otinkin ET37 eteen. 2mm vaan eroa mut antaa pientä säätövaraa camberin suhteen.

    215 luulis että sul menis kivasti eteen varsinki jos teet prikalla ihan vähän camberia kanssa. toi 245 mahtuu kyllä riippuen siitä paljonko haluaa kaarien näyttävän rullatuilta. madallus ei ole takana ongelma koska se lisää takana aina camberiakin identtisesti siihen miten se geometria eläisi sisään joustossa anyway., edessä se pitää tehdä keinotekoisesti.
    Last edited by Remotion; 06-02-2015, 21:32.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    on madallettu auton mukana tulleen tuv paperin mukaan 40mm

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Ensimmäinen kysymys on, kuinka paljon madallettu vaiko vakio? Vakiossa pyörii noinkin, madalletussa pitää pienentää kumeja tyyliin 215/40 eteen ja taakse noi 235/40 tai ehkä jopa 245/35.

    Originally posted by very heavy View Post
    mahtuukohan tämmöiset valssit pyörimään alle 17x8.5 et20 17x10et15 vanteet olis bbs rs replicat ja 17" siksi kun sen kokoiset uudet gummipyörät 235/40 ja 245/40 olis nurkissa odottamassa käyttöä.mulla on vähän noi et hommat hakusessa ja autohan on koriltaan 2.8 roadster.

    Leave a comment:


  • very heavy
    replied
    mahtuukohan tämmöiset valssit pyörimään alle 17x8.5 et20 17x10et15 vanteet olis bbs rs replicat ja 17" siksi kun sen kokoiset uudet gummipyörät 235/40 ja 245/40 olis nurkissa odottamassa käyttöä.mulla on vähän noi et hommat hakusessa ja autohan on koriltaan 2.8 roadster.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Mahtuukohan 10.5x18 et25 vanne 255/35 renkailla taakse coupessa?
    Muistelisin, että Remotionilla oli aika kaaren tasalla 10x18 et32. Toi tulis siitä vielä 13.4mm ulospäin:think
    Mullahan oli ne Snizut 10,5x17 et 13 takana. Tosin kumina 235/40, jotta kulutuspinta pysyi sisällä.. näkisin et hyvinkin mahtuu varsinkin jos rengasta pienennät 245/35 tms. Tokihan yksi variaabeli on madalluksen määrä :think

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Mahtuukohan 10.5x18 et25 vanne 255/35 renkailla taakse coupessa?
    Muistelisin, että Remotionilla oli aika kaaren tasalla 10x18 et32. Toi tulis siitä vielä 13.4mm ulospäin:think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    jepjep, itsellä ei uhkapelitaidot riittäisi.

    Nämä zetat on kuitenkin yksiä bemarin hauskimmista autoista taitella mutkateillä. Kuitenkin oikean kokoistakin vannetta jolla näyttää mielettömän hyvältä on tarjolla, niin ei kannata pilata autosta kaaria vääränlaisilla pylpyröillä.
    Roadsterissa aika kehno vääntökäykkyys korissa, coupessa 2,7x kovempi vääntöjäykkyys. Tämä taas tarkoittaa sitä että roadsterissa kandeis ajella aika pehmeällä setupilla niin että jousitus tekee jouston eikä koko auto.
    Eikös niitä coileja pysty säätää yhtään keveämmälle?

    Leave a comment:


  • adesmarec
    replied
    Vanne tulee ehkä 1,5cm lokarin ulkopuolelle ja 215 rengaskuvio ehkä 1mm lokarin sisäpuolella..
    e: ja kw coilit. melko matala.
    e2: ainaki tuntuu pernassa, ettei nois oo sisäänjoustoo "lainkaan"
    Last edited by adesmarec; 30-04-2014, 10:50.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    turhan kova et. Kovassa sisäänjoustossa on pellit taatusti solmussa.
    Itsellä mittatilattuna r18 et35 jolla 225/40ZR18" kumi päällä. Ja jo niitä varten sai ottaa sisälokarista siivut pois ennenkuin laitoin camberia.
    Sanoisin että 8,5" leveelle etuvanteelle 37-38et ois paras mahdollinen, se on lähellä tolppaa jo sitten tietenkin.
    Last edited by Remotion; 30-04-2014, 02:16.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by adesmarec View Post
    Vastaan sitten itselleni. Menee näköjään jopa 215/45r17 8.5` et20. Kävin äskön kokeilemassa.
    Riippuu toki alustan mataluudesta. 8,5:lla tulee jopa 225/45 mieto veny, joten kapeammilla kumit paljon vanteen reunaa sisempänä. Tarkoititko pysyykö vanne myös kaaren sisäpuolella vaiko vain kumi?

    Leave a comment:


  • adesmarec
    replied
    Vastaan sitten itselleni. Menee näköjään jopa 215/45r17 8.5` et20. Kävin äskön kokeilemassa.

    Leave a comment:


  • adesmarec
    replied
    z3m

    Meneekö eteen ilman camberin säätämistä 8.5 et 20 205/45r17?

    Leave a comment:

Working...
X