memebuy23buy

Z3 2.8 Vanteita, mahtuuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jarruu
    replied
    Laitoin tuon 215/35 nangang ja ihme ei yhtään vetele vielä vähemmän kuin orginaali 16 renkailla , ainut kun laitoin taakse myös 215/35 niin aika pieneltä näyttää mutta olkoon kun saan k-sportin kiinni niin tippuu vähä.

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Pahoittelen kuvan huonoa laatua, parempaakaan ei ole:
    Juu ne on nuita kiina kumeja elikkä Goodridet SV308 , kuitenkin ollut monessa autossa jo vastaavia kumeja eikä niissä ole ollut mitään tällaista kun ajaa päivittäin työmatkaa 120 km ei viitti mitään misukkoja kuluttaa .
    On kyllä ollut Nangangejakin ja ne on kyllä aika pyöreällä reunalla verrattuna näihin että voi kumissakin olla vikaa vetelyyn, alusta sarjan aattelin laittaa vasta myöhemmin sekä kulmat katsoa kuitenkin talvikumeilla meni kuin juna oli kyllä 15 tuumaset . Pitää koittaa orginaalin 16 kumeja onko niihin eroa jos parempi niin tilaa ne 205/40 eteen vaikka sitten Nangangit ja ottaa vanteesta vöhä pois että tulee lisää et,tä.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Pahoittelen kuvan huonoa laatua, parempaakaan ei ole:

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Itellä nyt ns välikauden vanteet eli 8+9x18 et 20 edessä ja 22 takana. Kumit Nankang ns2 215/35 ja 225/35 kolmen kilon paineilla. Camberia edessä ja takana n kolme astetta. Vetelyä ei oikeastaan ollenkaan ja ei tietenkään ota mistään kiinni kiitos matalien kumien ja n 30mm madalluksen. Suurin kiitos lankeaa Nankangeille, joilla vetely on lähes olematonta! Vertailukohtana Roadstone 225/40+255/35x18 kahden kesän takaa. Et maininnut renkaidesi merkkiä...?

    Leave a comment:


  • jarruu
    replied


    Miten muilla on tuon ajettavuuden kanssa kun laittaa isompaa rengasta, itse laitoin nuo Vertini 18" 8.5 ja 9.5 et 35 235/40 kumeilla ja olin tänään ekan kerran töissä ne alla mutta on ihan hirveä kiskomaan urista yhdellä kädellä ihan turha ajaa jos meinaa kaistalla pysyä ja toiseksi ei edestä voi oikeastaan yhtää laskea muuten ottaa reunaan kun nyt yli noin 20mm sekä takana tasalla .

    Tarvii varmaan ottaa vähä lisää et,tä ja ehkä 205/40 kumit eteen jos tuolla meinaa ajaa ja vielä hiukka tiputtaa . :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by JukH_ View Post
    Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

    Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?
    Levikepalat aka spacerit eivät mene katsastuksesta läpi muutenkaan missään tapauksessa. Paitsi jos ovat vannevalmistajan omat jaonmuutosadapterit, esim. RH ZW-sarja.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by JukH_ View Post
    Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

    Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?
    Levikepaloista en tiedä, että onko nykyisin jo "hyväksyttyjä" malleja joita saa käyttää? Jos on niin vaatii varmaan muutoskatsastuksen, mutta viisaammat kertokoot. Joissakin tusinamonimerkkivanteissa ainakin on itsessään irroitettavat spacerit ja näihin riittää vanteiden hyväksyntälaput. Helpoin tapa kuitenkin on ottaa irti katsastukseen ja katsastaa ilman, ei tule ongelmia. Se että renkaat tulisivat liian ulos aiheuttaa ongelmia katsastuksessa vasta siinä vaiheessa kun renkaan kulutuspinta tulee kaaren ulkopuolelle (taikka rengas on liian kapea kyseiselle vanteelle), tai jos ottaa joustaessa kaareen kiinni.

    Leave a comment:


  • JukH_
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.

    Vanteita ja levikepaloja asennettaessa kävi ilmi, että vanteen pultit ovat liian pitkiä ja niitä tulee lyhentää. Asennettiin sitten vanteet paikoilleen ilman levikepaloja takana ja hoidan ne alle myöhemmin.

    Asentaja kommentoi, että kyseiset 15mm levikepalat eivät menisi läpi katsastuksessa, koska takarenkaat tulisivat lähes ulos kaaristaan. Mitä kokemuksia teillä on tästä? Oletteko irroittaneet levikepalat/vaihtaneet kapeammat vanteet katsastuksen ajaksi?

    Leave a comment:


  • JHa
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    En tiedä miten laskit, mutta tuolla setillä takarengas on 1,5mm korkeampi kuin etu.
    Laskin päässäni, 1,5mm taitaa olla lähempänä totuutta.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by JHa View Post
    225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

    Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?
    Neloskoneen voimavarat huomioiden sulle tulee mielestäni liikaa kitkaa ja pitoa
    Laitas 205/45+235/40, sopivat vanteillekin paremmin!

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by JHa View Post
    225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

    Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?

    En tiedä miten laskit, mutta tuolla setillä takarengas on 1,5mm korkeampi kuin etu.

    Leave a comment:


  • JHa
    replied
    225/45/17" (7,5") eteen ja 255/40/17 (8,5") taakse > molemmissa päissä et38. Mahtuuko leveyden perusteella takana pyörimään, auto on 98´1.9 avo alkuperäisellä M-alustalla.

    Onko tuolla muuten mitään käytännön merkitystä, että kyseisellä kombinaatiolla edessä renkaan halkaisija/korkeus tulisi noin 9mm suuremmaksi kuin takana ?

    Leave a comment:


  • JukH_
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.
    Tuoko 15mm spaceri takana vanteen jo lokasuojakaarelle asti? Alkaako 20mm jo osumaan rakenteisiin? Autoani ei ole madallettu. Ajattelin spaceriksi FK:n system B+ 15mm, keskittävä.

    -Jukka

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by JukH_ View Post
    Miltä tähän pakettiin kuulostaisi 5mm spaceri eteen ja 20mm taakse?

    Etu
    Vanne: Dotz mugello dark 8"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
    Rengas: 215/40/18

    Taka
    Vanne: Dotz mugello dark 9"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
    Rengas: 245/35/18

    Onko jotain erityistä, mitä minun tulee huomioda spacereita ostaessa? Onko teillä tiedossa esim sopiva nettikauppa?

    -Jukka
    eteen ei ollenkaan ja taakse 15mm. Ei ole muuta väliä kuin että on keskittävät.

    Leave a comment:


  • JukH_
    replied
    Miltä tähän pakettiin kuulostaisi 5mm spaceri eteen ja 20mm taakse?

    Etu
    Vanne: Dotz mugello dark 8"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
    Rengas: 215/40/18

    Taka
    Vanne: Dotz mugello dark 9"x18 5x120 et35 keskireikä 72,6
    Rengas: 245/35/18

    Onko jotain erityistä, mitä minun tulee huomioda spacereita ostaessa? Onko teillä tiedossa esim sopiva nettikauppa?

    -Jukka

    Leave a comment:

Working...
X