Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambda paskana, taas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5152
    • Kuopio

    #16
    uskaltaisinpa puhua tuon lambdan kohdalla tyyppiviasta minkä saa ko. auton mukana.. se pitää vain kärsiä sitten kun on ostanut...
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #17
      Kyllä tämä on mielestäni todella paha ja rassaava tyyppivika! Lambda on kuitenkin omalle kukkarolleni aika kallis osa vaihtaa n. kolme kertaa vuodessa. Pitää nyt porata se reikä sinne pönttöön, jos se vaikka auttaisi. Oiskohan joku neljän millin terä hyvä?
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • OMN
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 103

        #18
        Prommi päivitetty 10 kk sitten (M50B25 ilman vanosta) ja samalla vaihdettiin uusi lambda mutta lambda hajos taas! Nyt on kolmas lambda menossa 1,5 vuoden sisällä... Mitä seuraavaksi? Ei tuo prommin päivityskään näköjään poista ongelmaa.

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #19
          Ei ole totta!!! Tää on ihan uskomatonta! Missä päin sait päivitettyä prommin? Onko sulla reikää siellä takapöntössä?
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • OMN
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 103

            #20
            Originally posted by Fabsu
            Ei ole totta!!! Tää on ihan uskomatonta! Missä päin sait päivitettyä prommin? Onko sulla reikää siellä takapöntössä?

            Helsingin Laakkosella Väänänen päivitti, hinta reilut 100 egee. Ei oo reikää pöntössä, mut en usko et se tulvii joka aamu puolillaan vettä sillee et lambdaki on upoksissa...

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #21
              Originally posted by Fabsu
              Tottakai. Eihän se muuten lähde pelittämään.
              Lähtee, vaan paskoo sen lamdan uusiksi perään.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Dr_ink
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 402
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Fabsu
                Elikkä syyskuussa autooni vaihdettiin lambda, kun se ei mennyt katsastuksesta päästöjen osalta läpi. Nyt joulun tietämillä alkoivat ongelmat, tyhjäkäyntihumpausta, kohonnut kulutus, yms. käyntihäiriöt. Keskiviikkona menin vikamuistin lukuun ja lambdahan oli rikki. Uusi lambda laitettiin saman tien paikoilleen takuuseen. Eli ilmeisesti se on se surullisen kuuluisa thermosokki-ilmiö. Korjaamon äijä sano,että heillä on ensimmäinen Boschin lambda, joka menee rikki takuuaikana!Nyt kysyisin teiltä siitä prommin päivityksestä. Mikä toi prommi on ja mitä se tekee? Onko sillä mitään virallisempaa nimeä, kun täytyy nyt ruveta etsimään paikkaa, jossa se päivitys onnistuu.

                Ihan mielenkiinnosta. Millasia kulutuksia alko olemaan vaikka ns.sekalaisessa ajossa, miten paljon tyhjäkäynti sekoili, millasia muita käyntihäiriöitä?

                Kiitos jos viittit vastailla ni tietää mitä seurata eli odottaa
                Nimim. M50B25 200tkm
                - Trying is the first step towards Failure -

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #23
                  Originally posted by Dr_ink
                  Ihan mielenkiinnosta. Millasia kulutuksia alko olemaan vaikka ns.sekalaisessa ajossa, miten paljon tyhjäkäynti sekoili, millasia muita käyntihäiriöitä?

                  Kiitos jos viittit vastailla ni tietää mitä seurata eli odottaa
                  Nimim. M50B25 200tkm

                  Search kyllä kertois tästä hommasta. Nooh, kerrotaan vielä. Omaan taistelin tuon päivityksen ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. En tiiä sit miten muilla on käynyt tuon päivityksen jälkeen, osa on kyllä sanonut että vika poistui mutta ei näköjään sekään ole kaikille helpotus jos OMN:llä sama paska jatkuu. Eli ongelmia oli että kulutus pompsahtaa normi 8-10stä sinne 16-20 paikkeille. Pitemmässä matka-ajossa huomaa sit taas ku lambda on palannut järkiinsä, kulutus normalisoituu. Eli lambda sekoilee ja ohjelma siirtyy linkutusohjelmalle korvaten vioittuneen/sekaisin menneen anturin jollain tietyllä perusarvolla. Pakokaasutestiä ei mene läpi jos lambda errorilla tai rikki. Tyhjäkäynti humbaa 500-1500 paikkeilla, automaatilla on tosi surkeaa seisoa esim liikennevaloissa. Naapuri luulee että haastan kisaan ku kierrokset seilaa...lähti muutes moni toitsu/nihhani-juniorikuski vierestä renkaat sutien ja näin 325 coupe sai lussun mainetta . Tyhjäkäynnin seilauksen aikana piti tarkkaan painaa oikeassa kohtaa kaasua ettei tukehtuis, joten se valolähtökisaaminen jäi.

                  Kyllä ne sano mullekkin että takapönttöön reikä, lähtee se "valtava" vesimäärä pöntöstä pois. Kuiva oli, ei tipan tippaa eli se teoria siitä. Ilmavuodot voi olla paskamaisia, hankalia paikallistaa. Puolat on ollut tai siis joku puolasarja alkupään malleissa ongelmana. Tyhjäkäyntisäädin voi olla rikki, jumittaa likaisuuttaan. Ilmamäärämittari voi sekoilla, kaasupotikka ja lämpötila-anturit kikkailee omiaan. Ja ei välttämättä edes komponenttivika vaan ihan vain kosteutta/paskaa/hapettumia liittimissä voi aiheiuttaa sekoilua. Lambda voi hajota, ja varmaankin jos sillä on päästelty jo reilu 200tkm ja orggiksena niin kyllä sen voi vaihtaa jo vaikka ei oireiliskaan. Boschilla taitaa olla joku suosituskin että max100tkm ja anturi vaihtoon. Ja elektroniikalle on annettu "takuuta" että se "pelaa" 10vuotta, vanhuuttaan noita vikoja tulee :(

                  Mutta omaan tuo päivitys auttoi ja ongelmat on poistuneet (*koputtaa puuta) ja ajeltu hoidon jälkeen 1,5vuotta päivityksessä asennetulla lambdalla

                  Nimim. M50B25 ja reilu 260tkm

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #24
                    Originally posted by muggo
                    Lähtee, vaan paskoo sen lamdan uusiksi perään.
                    Ei muuten lähe toimimaan ennenkun sen nollaa, ukko näytti just sen lambdan käyrän tietokoneelta ennen nollaamista. Se käyrä pysyy semmosena tasasena kun painaa kaasua tasasesti, mutta kun sen nollaa se käyrä rupee tekemään sellasta aaltomaista liikettä.

                    Nyt on se reikä porattu sinne ämyriin ja kyllä sieltä muutama desi semmosta aivan mustaa vettä tuli. Pitäs nyt hommata se päivitys vielä sieltä Helsingistä. Tuli vaan mieleen, että voisko se homma olla loppujen lopuksi niin, että lääke tohon thermosokkiin olisi molemmat, sekä se reikä, että prommin päivitys?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #25
                      Originally posted by Fabsu
                      Ei muuten lähe toimimaan ennenkun sen nollaa, ukko näytti just sen lambdan käyrän tietokoneelta ennen nollaamista. Se käyrä pysyy semmosena tasasena kun painaa kaasua tasasesti, mutta kun sen nollaa se käyrä rupee tekemään sellasta aaltomaista liikettä.

                      Nyt on se reikä porattu sinne ämyriin ja kyllä sieltä muutama desi semmosta aivan mustaa vettä tuli. Pitäs nyt hommata se päivitys vielä sieltä Helsingistä. Tuli vaan mieleen, että voisko se homma olla loppujen lopuksi niin, että lääke tohon thermosokkiin olisi molemmat, sekä se reikä, että prommin päivitys?
                      Puhuin koneen toimivuudesta, esim. eräällä Oululaisella BMW-merkkikorjaamolla eivät tehneet nollausta -> kone käy vara-asetuksilla -> plingpling ja lamda taas tukossa/paskana hetken päästä.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #26
                        Eihän se lähe säätämään niitä seoksia, jos sitä ei nollaa. Pitää olla aika käsi asentaja, jos ei tota tajuu tehdä...
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • n9500
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 180

                          #27
                          ^ entäs jos ottaa akun irti puoleks tunniksi ? eiks kaikki silloin nollaannu ?!?!?

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            #28
                            Ainakin moni on sanonut, että pitäisi nollaantua, kun nyppäsee sen kengän irti. En oo kyllä ite kokeillut, kun nollattiin suoraan pajalla lambdan vaihdon yhteydessä.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #29
                              Originally posted by n9500
                              ^ entäs jos ottaa akun irti puoleks tunniksi ? eiks kaikki silloin nollaannu ?!?!?
                              Jep, tuon pitäisi tepsiä. Autodata antoi ajaksi 10 min. mutta antaa olla reilun aikaa irti niin pääsee "pahathenget" ulos...hehheh...
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                Originally posted by Fabsu
                                Eihän se lähe säätämään niitä seoksia, jos sitä ei nollaa. Pitää olla aika käsi asentaja, jos ei tota tajuu tehdä...
                                Niinpä, ei lähde ei ja tuloksena on se että lamda on taas hetken päästä paskana kun ecu rullaa varaohjelmalla.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎