uskaltaisinpa puhua tuon lambdan kohdalla tyyppiviasta minkä saa ko. auton mukana.. se pitää vain kärsiä sitten kun on ostanut...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lambda paskana, taas!
Collapse
X
-
Kyllä tämä on mielestäni todella paha ja rassaava tyyppivika! Lambda on kuitenkin omalle kukkarolleni aika kallis osa vaihtaa n. kolme kertaa vuodessa. Pitää nyt porata se reikä sinne pönttöön, jos se vaikka auttaisi. Oiskohan joku neljän millin terä hyvä?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Ei ole totta!!! Tää on ihan uskomatonta! Missä päin sait päivitettyä prommin? Onko sulla reikää siellä takapöntössä?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by FabsuEi ole totta!!! Tää on ihan uskomatonta! Missä päin sait päivitettyä prommin? Onko sulla reikää siellä takapöntössä?
Helsingin Laakkosella Väänänen päivitti, hinta reilut 100 egee. Ei oo reikää pöntössä, mut en usko et se tulvii joka aamu puolillaan vettä sillee et lambdaki on upoksissa...
Comment
-
-
Originally posted by FabsuElikkä syyskuussa autooni vaihdettiin lambda, kun se ei mennyt katsastuksesta päästöjen osalta läpi. Nyt joulun tietämillä alkoivat ongelmat, tyhjäkäyntihumpausta, kohonnut kulutus, yms. käyntihäiriöt. Keskiviikkona menin vikamuistin lukuun ja lambdahan oli rikki. Uusi lambda laitettiin saman tien paikoilleen takuuseen. Eli ilmeisesti se on se surullisen kuuluisa thermosokki-ilmiö. Korjaamon äijä sano,että heillä on ensimmäinen Boschin lambda, joka menee rikki takuuaikana!Nyt kysyisin teiltä siitä prommin päivityksestä. Mikä toi prommi on ja mitä se tekee? Onko sillä mitään virallisempaa nimeä, kun täytyy nyt ruveta etsimään paikkaa, jossa se päivitys onnistuu.
Ihan mielenkiinnosta. Millasia kulutuksia alko olemaan vaikka ns.sekalaisessa ajossa, miten paljon tyhjäkäynti sekoili, millasia muita käyntihäiriöitä?
Kiitos jos viittit vastailla ni tietää mitä seurata eli odottaa
Nimim. M50B25 200tkm- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
-
Originally posted by Dr_inkIhan mielenkiinnosta. Millasia kulutuksia alko olemaan vaikka ns.sekalaisessa ajossa, miten paljon tyhjäkäynti sekoili, millasia muita käyntihäiriöitä?
Kiitos jos viittit vastailla ni tietää mitä seurata eli odottaa
Nimim. M50B25 200tkm
Search kyllä kertois tästä hommasta. Nooh, kerrotaan vielä. Omaan taistelin tuon päivityksen ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. En tiiä sit miten muilla on käynyt tuon päivityksen jälkeen, osa on kyllä sanonut että vika poistui mutta ei näköjään sekään ole kaikille helpotus jos OMN:llä sama paska jatkuu. Eli ongelmia oli että kulutus pompsahtaa normi 8-10stä sinne 16-20 paikkeille. Pitemmässä matka-ajossa huomaa sit taas ku lambda on palannut järkiinsä, kulutus normalisoituu. Eli lambda sekoilee ja ohjelma siirtyy linkutusohjelmalle korvaten vioittuneen/sekaisin menneen anturin jollain tietyllä perusarvolla. Pakokaasutestiä ei mene läpi jos lambda errorilla tai rikki. Tyhjäkäynti humbaa 500-1500 paikkeilla, automaatilla on tosi surkeaa seisoa esim liikennevaloissa. Naapuri luulee että haastan kisaan ku kierrokset seilaa...lähti muutes moni toitsu/nihhani-juniorikuski vierestä renkaat sutien ja näin 325 coupe sai lussun mainetta . Tyhjäkäynnin seilauksen aikana piti tarkkaan painaa oikeassa kohtaa kaasua ettei tukehtuis, joten se valolähtökisaaminen jäi.
Kyllä ne sano mullekkin että takapönttöön reikä, lähtee se "valtava" vesimäärä pöntöstä pois. Kuiva oli, ei tipan tippaa eli se teoria siitä. Ilmavuodot voi olla paskamaisia, hankalia paikallistaa. Puolat on ollut tai siis joku puolasarja alkupään malleissa ongelmana. Tyhjäkäyntisäädin voi olla rikki, jumittaa likaisuuttaan. Ilmamäärämittari voi sekoilla, kaasupotikka ja lämpötila-anturit kikkailee omiaan. Ja ei välttämättä edes komponenttivika vaan ihan vain kosteutta/paskaa/hapettumia liittimissä voi aiheiuttaa sekoilua. Lambda voi hajota, ja varmaankin jos sillä on päästelty jo reilu 200tkm ja orggiksena niin kyllä sen voi vaihtaa jo vaikka ei oireiliskaan. Boschilla taitaa olla joku suosituskin että max100tkm ja anturi vaihtoon. Ja elektroniikalle on annettu "takuuta" että se "pelaa" 10vuotta, vanhuuttaan noita vikoja tulee :(
Mutta omaan tuo päivitys auttoi ja ongelmat on poistuneet (*koputtaa puuta) ja ajeltu hoidon jälkeen 1,5vuotta päivityksessä asennetulla lambdalla
Nimim. M50B25 ja reilu 260tkm
Comment
-
-
Originally posted by muggoLähtee, vaan paskoo sen lamdan uusiksi perään.
Nyt on se reikä porattu sinne ämyriin ja kyllä sieltä muutama desi semmosta aivan mustaa vettä tuli. Pitäs nyt hommata se päivitys vielä sieltä Helsingistä. Tuli vaan mieleen, että voisko se homma olla loppujen lopuksi niin, että lääke tohon thermosokkiin olisi molemmat, sekä se reikä, että prommin päivitys?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by FabsuEi muuten lähe toimimaan ennenkun sen nollaa, ukko näytti just sen lambdan käyrän tietokoneelta ennen nollaamista. Se käyrä pysyy semmosena tasasena kun painaa kaasua tasasesti, mutta kun sen nollaa se käyrä rupee tekemään sellasta aaltomaista liikettä.
Nyt on se reikä porattu sinne ämyriin ja kyllä sieltä muutama desi semmosta aivan mustaa vettä tuli. Pitäs nyt hommata se päivitys vielä sieltä Helsingistä. Tuli vaan mieleen, että voisko se homma olla loppujen lopuksi niin, että lääke tohon thermosokkiin olisi molemmat, sekä se reikä, että prommin päivitys?-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Eihän se lähe säätämään niitä seoksia, jos sitä ei nollaa. Pitää olla aika käsi asentaja, jos ei tota tajuu tehdä...AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Ainakin moni on sanonut, että pitäisi nollaantua, kun nyppäsee sen kengän irti. En oo kyllä ite kokeillut, kun nollattiin suoraan pajalla lambdan vaihdon yhteydessä.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by FabsuEihän se lähe säätämään niitä seoksia, jos sitä ei nollaa. Pitää olla aika käsi asentaja, jos ei tota tajuu tehdä...-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Comment