Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten tämä osa irtoaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Miten tämä osa irtoaa?

    Miten saan irti osan numero 3?
    Osa on kiinni auton alla erittäin ahtaassa paikassa.
    Pitääkö klipsiä kääntää johonkin suuntaan ja vääntää osaa samalla ylöspäin?
    Auto on 525tds e34.

    Kuva:

    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • teme e30 320i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 162
    • Kemijärvi

    #2
    Joo olet oikeilla jäljillä eli ylös ja taakseppäin pitää vääntää.Ite tein tuon eillen e30 320i löysäsin laatikon irti korista että tuli sinne laatikon päälle etes vähän tilaa käsille/meisselille.

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #3
      Onko tuossa kuvassa ns kuluvia osia, jotka kannattaisi vaihtaa jossakin vaiheessa?
      Edit:Lisätty kuva.
      Attached Files
      Last edited by jani73; 29-04-2006, 11:13.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4646
        • Tuusula

        #4
        Kakkonen taitaa olla kaikista herkin osa. Jos tuntuu paljon väljää / keppi heiluu paljon niin nuo 2:set on lopussa..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by VNT
          Miten saan irti osan numero 3?
          Osa on kiinni auton alla erittäin ahtaassa paikassa.
          Pitääkö klipsiä kääntää johonkin suuntaan ja vääntää osaa samalla ylöspäin?
          Auto on 525tds e34.
          Puslia vaihtamassa... Joo tuon särkee helposti jos ei ole oikea tekniikka.
          Ohjeita tuon tapin irroittamiseen tässä


          Muita vaihdekepin irroittamiseen ja puslien vaihtoon liittyviä juttuja:
          http://www.unofficialbmw.com/e36/dri...gs_review.html
          http://www.totalbmwmag.com/HandsOn/TechJan03.PDF
          Last edited by Leka; 06-10-2005, 23:00.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #6
            Kiitos leka hyvistä linkeistä.
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • VNT
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1410
              • Tuusula

              #7
              Mitkä kaikki osat tuonne vaihdevivustoon kannattaa uusia?
              Itse ajattelin uusia seuraavat osat:
              3, 4, 2, 7, 6, 14. Unohtuiko jotain oleellista?

              Onko tuo osa 14 tarpeellista vaihtaa?
              Kuinka helposti se kuluu?
              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by VNT
                Onko tuo osa 14 tarpeellista vaihtaa?
                Kuinka helposti se kuluu?
                Ei tuo T-kappale kuulu kulutusosiin, mutta voihan sen vaihtaa jos se tuntuu väljältä tuohon osaan #11. Nuo osan #11 tappien halkaisijat on muistaakseni uudessa tangossa 9,95 mm.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Leka on uskomaton guru noiden linkkien löytämisessä!
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Lakeson
                    Leka on uskomaton guru noiden linkkien löytämisessä!
                    Jaa, onhan noita muutama suosikeissa... Helpompi laittaa joku linkki kun kirjoittaa puoli päivää
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • tihuovin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1422
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Lakeson
                      Leka on uskomaton guru noiden linkkien löytämisessä!
                      Kuten usein olen itsekin todennut, mitä Lekalla ei ole, sitä ei liene olemassakaan. Jos websivu on tehty ja jos se BMW:tä koskee, Lekalta löytyy.... . Monesta pulasta on meidät pelastanut

                      Timo

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #12
                        Osat 12 ja 20 muovisina kannattaa varmaan vaihtaa myös.

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          #13
                          Hommasin osat 2, 3, 4, 7, 11, 12 ja 14.
                          Osat 12 ja 7 sain jo vaihdettua-pirun kylmä. Seiskan sain irti meisselillä yläkautta vääntelemällä. Se oli aika tiukassa, mutta lähtihän se lopulta, uusi menikin paikalle aika helposti.
                          Huomasin, että nelonen oli asennettu väärinpäin jonkun edellisen asentajan toimesta. Eli nelosen pusla on niin vinossa kuin se vain voi olla-senkin voi siis näköjään panna väärin päin.

                          Kun olette vaihtaneet puslaa 2, niin oletteko ottaneet pakoputkiston pois tieltä? Kardaania ei varmaankaan tarvi tuossa ottaa.

                          Laitanpa samalla metro-auton hinnat tähän.
                          2 12,02
                          3 8,49
                          4 25,68
                          7 12,31
                          11 37,99
                          14 33,17
                          Ja keinonahkainen vaihdekepin pussi maksaa 26 euron luokkaa.

                          Comment

                          • petteriu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1164
                            • Pori

                            #14
                            Itse olen silloin tällöin holkittanut myös osia 14 ja 6, onpa joskus tullut tuo 14 vaihdettua ihan uuteenkin mutta jälkeenpäin ajatellen kai silloinkin olisi holkittamisella selvinnyt.

                            Petteri
                            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4328
                              • Turku

                              #15
                              Fiksua

                              Originally posted by petteriu
                              Itse olen silloin tällöin holkittanut myös osia 14 ja 6, onpa joskus tullut tuo 14 vaihdettua ihan uuteenkin mutta jälkeenpäin ajatellen kai silloinkin olisi holkittamisella selvinnyt.

                              Petteri
                              Mitä materiaalia käytit?
                              Vaihdekeppi olisikin maksanut reilu 80€, onneksi jätin sen ostamatta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎