Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aloittelu vinkkejä ja ohjeita. Tyhmiä kysymyksiä, viisaita vastauksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    #31
    turbokaasari

    Tuolla oli aiempikin topicci. mutta väännetäänhän tämä mulle nyt ihan rautalangasta.

    jos mulla olisi valmiina paineistettu kaasari, siihen imusarja, kaasarissa olisi painekotelo lisärikastussuuttimella. Olisi joku pieni mutka (käykö joku muun auton kiekura?) Turbottamiseen sopiva bensapumppu. Olisiko siinä likelle kaikki sonta mitä tohon projektiin tarvittaisiin, nyt kyseessä toimimaan saanti ei välttämättä kestävyys .

    Sitten mitä sisuskaluja suosittelisitte vaihtamaan, jotta tulisi hieman pitkäikäisempi kone, tarkoitus ei kuitenkaan ole ajella millään 2 barin ahtopaineilla.

    Tyhmä täältä itäsuomesta jaksaa kysellä.

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #32
      Jos sen turbon saa sovitettua pakosarjaan (tai tehtyä siihen sopivan pakosarjan), taitaapi palikat olla aikalailla kasassa.

      Moottorin puristussuhdetta kannattaa ja pitää laskea, muutoin nakutus rikkoo koneen alta aika yksikön. Eli ainakin uudet männät sisuksiin jolla saat puristukset sopivaksi.

      Timo

      Comment

      • samikarki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 343
        • turku

        #33
        vänkä idea

        heräsi höperö idea. Minkähän näköinen väri tulisi jos rankaisisi ja vetäisi auton mattavalkealla ja siihen lakkapinta päälle. hakusessa kun olisi "puhdas valkea" ja tuo alpinwei (tähän se hieno kirjain mistä lie tulisi) ei oikein ole sellainen. hymm

        ja ei tarkoitus ei ole vetää mastonilla edelleenään

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #34
          Kyllä automaaleja myyvistä liikkeistä löytyy "värikarttoja" mistä voipi valita sopivan valkoisen sävyn. Eihän sen tarvitse olla BMW:ssä käytetty väri. Löytyy pitkin ja poikin erilaisia valkoisen sävyjä.

          Timo

          Comment

          • samikarki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 343
            • turku

            #35
            Joo niin noita oon katellut, en tiedä eikö vaan omaa silmää miellytä vai mikä on kun ei ole sellaita kivaa löytynyt, valkea siitä kuitenkin tulee. Valkeassa autossa on vain se häilyvä raja hyvännäkösen -> teinixräopellyksen välissä, pintaa saa ainakin huoltaa

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Kaikki nykyiset automaalit perustuvat järjestelmään jossa itse värit ovat 1-komponettisia "massoja" joihin kiilto ja kestävyys saadaan vasta päälle ruiskutettavalla 2-komponenttisella kirkaslakalla. Tästä tulee nimitys "kaksikerrosväri". Eli yksikomponenttinen väripigmentti alle, 2-K lakka päälle ja auto uuniin tai 24h ilmakuivausta. Varsinainen väri ilman lakkaa on täysin matta ja jopa hieman "röpelö" kuin kananmunan kuori joten idea mattapinnan lakkaamisesta ei "ihan välttämättä" ole kovin uusi tai ihmeellinen.
              Last edited by Hemi; 17-02-2005, 00:10.

              Comment

              • samikarki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 343
                • turku

                #37
                no viddu

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 445

                  #38
                  Vielä näistä ahtimien toimintaperiaatteista tuli mieleen vanha kunnon Howstuffworks sivusto. Tässä esimerkiksi pakokaasuahtimen toimintaperiaate:
                  http://auto.howstuffworks.com/turbo1.htm

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5224
                    • Hki 43

                    #39
                    Originally posted by BME316 View Post
                    Vielä näistä ahtimien toimintaperiaatteista tuli mieleen vanha kunnon Howstuffworks sivusto. Tässä esimerkiksi pakokaasuahtimen toimintaperiaate:
                    http://auto.howstuffworks.com/turbo1.htm
                    No ainakin löysit vanhan topicin.
                    Last edited by Carbonfiber; 29-01-2007, 11:13.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      #40
                      Originally posted by BME316 View Post
                      Vielä näistä ahtimien toimintaperiaatteista tuli mieleen vanha kunnon Howstuffworks sivusto. Tässä esimerkiksi pakokaasuahtimen toimintaperiaate:
                      http://auto.howstuffworks.com/turbo1.htm
                      Tästä uusi ohje foorumille kirjoittelemiseen: ei upata yli vuoden vanhoja kirjoituksia kommentointimielessä!
                      E39 ja E91

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎