Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspection-valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kparta
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 33

    #61
    Kellon kuva syttynyt pidemään aikaa kun käynnistää eli jarrunesteen vaihdon aika. Nyt tuli myös teksti "oil service" kun viimeinen vihreä palkki sammu, eli tarkoittaako tämä nyt öljyhuoltoa vai inspection huoltoa? Nyt siellä palaa näitten lisäksi yksi oranssi valo eli ei vielä punaisella. Siis tarkoittaako tämä että mun pitäisi tehdä oil service + inspection + jarrunesteenvaihto vai joku näistä pelkästään?

    Comment

    • Kparta
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 33

      #62
      Katselin tuota huolto historiaa ja viimeiksi on tehty noin 10 000 km sitten oil service ja sitä ennen inspektion 1. Nyt se vilkuttaa kuitenkin sitä oil service tekstiä + jarruneste, siis onko nyt uudestaan oil servicen(kaksi kertaa putkeen) aika vai inspection 2 ? Eikös sen pitänyt mennä jotenkin näin
      öljy - inspection 1 - öljy - inspection 2 - öljy - inspection 1 - öljy - jne..

      Siis voiko kaksi öljyhuoltoa olla tosiaan putkeen vai onko mittaristossa vika?

      Voisko joku valaista kun ei tuo saksa ei oikein taivu. olisin kiitollinen.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Kparta View Post
        Katselin tuota huolto historiaa ja viimeiksi on tehty noin 10 000 km sitten oil service ja sitä ennen inspektion 1. Nyt se vilkuttaa kuitenkin sitä oil service tekstiä + jarruneste, siis onko nyt uudestaan oil servicen(kaksi kertaa putkeen) aika vai inspection 2 ? Eikös sen pitänyt mennä jotenkin näin
        öljy - inspection 1 - öljy - inspection 2 - öljy - inspection 1 - öljy - jne..

        Siis voiko kaksi öljyhuoltoa olla tosiaan putkeen vai onko mittaristossa vika?

        Voisko joku valaista kun ei tuo saksa ei oikein taivu. olisin kiitollinen.
        Huollot menee noin, kuten olet todennut. Eli sinulla on vuorossa Inspection 2 ja nyt myös kellon mukaan jarrunesteen vaihto. Huoltoilmaisimen seuraava näyttö Inspection/oil service voidaan testerillä asettaa. Tuo on jäänyt tekemättä, tai nollaus on tehty jossain vaiheessa pelkällä "nollauspalikalla".
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kparta
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 33

          #64
          Originally posted by Clavurion View Post
          Huollot menee noin, kuten olet todennut. Eli sinulla on vuorossa Inspection 2 ja nyt myös kellon mukaan jarrunesteen vaihto. Huoltoilmaisimen seuraava näyttö Inspection/oil service voidaan testerillä asettaa. Tuo on jäänyt tekemättä, tai nollaus on tehty jossain vaiheessa pelkällä "nollauspalikalla".
          Kiitoksia paljon. Eli en usko tuota oil serviceä vaan teetän inspektion 2 huollon + jarrunesteenvaihdon.

          Comment

          • Warra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 483

            #65
            Originally posted by antti79 View Post
            Ja olkaahan tarkkoja kun nollaatte Inspection ja Oilservice valoja niin noi sekunnit täytyy olla oikeen. Just kävin nollaamassa omasta E36:sta valot ja jos piti yli 12sek maadoitettuna tuota 7 napaa niin valot palasivat takaisin missä olivatkin. Eli ottakaa aikaa ja pitäkää just toi 12 sek maissa niin homma toimii!
            Juuri noin tein ja homma toimii

            Ottakaa ihan kunnon paksu johdonpätkä, esimerkiksi kaiutinkaapeli käy tähän erinomaisesti. Ja työntäkää sitä johtoa tuohon napaan 7 ihan reilusti, nimittäin tuli huomattua että ei pelitä jos vaan koskettaa navan 7 reunoihin.. Toinen pää vain runkoon kiinni ja avot, toisella yrityksellä onnistui.
            E46 320i Facelift Touring M54b22
            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

            Comment

            • P10neer1
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 114

              #66
              Originally posted by antti79 View Post
              Joo toi jäi kertomatta, eli sama nasta numero 7 maadoitetaan. Sytytysvirta päälle jonka jälkeen nasta maihin. 12 sekunnin maadoituksen jälkeen kaikki vihreät pitäisi syttyä tauluun eli 5 kpl vihreitä ledejä. Tämän jälkeen virrat pois päältä. odota 20 sek. Virrat takaisin päälle jonka jälkeen tehdään sama 12 sek. maadoitus jonka jälkeen virrat pois päältä. Avot! kaikki on nollilla eikä kellon kuvakaan enää näy! Tämä muuten pätee niin E30, E36 kuin E46 malliin!
              Kun käännän virrat päälle niin mittaristossa vilkkuu vähän aikaa "-5300km INSPECTION" ja sen yläpuolella on kellon kuva. Mitä se tarkoittaa ja voiko sitä nollata? koitin antti79 ohjeita muutaman kerran eikä muuttunut mihinkään. Niin ja auto on E46.

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 714
                • Kotka

                #67
                E30 316 kaasari

                mulla vähän sellasta vikaa että toi huoltotarpeenilmasin ei toimi ollenkaan, mittari joskus vaihdettu kiekkamittarilliseen..
                Siinä ei mun aikana oo palanu mitään valoja, milläköhän sen sais toimimaan?
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #68
                  Originally posted by P10neer1 View Post
                  Kun käännän virrat päälle niin mittaristossa vilkkuu vähän aikaa "-5300km INSPECTION" ja sen yläpuolella on kellon kuva. Mitä se tarkoittaa ja voiko sitä nollata? koitin antti79 ohjeita muutaman kerran eikä muuttunut mihinkään. Niin ja auto on E46.
                  Inspection autostasi on -5300km myöhässä. Kellon kuva tarkoittaa jarrunesteiden vaihtoa.
                  Nollaantuu tarvittavilla vikakoodinlukulaitteilla.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • P10neer1
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 114

                    #69
                    Originally posted by peltone View Post
                    Inspection autostasi on -5300km myöhässä. Kellon kuva tarkoittaa jarrunesteiden vaihtoa.
                    Nollaantuu tarvittavilla vikakoodinlukulaitteilla.
                    Sitä ei voi siis mitenkään jollain johdonpätkällä nollata?

                    Comment

                    • hanzus
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 17
                      • oulu

                      #70
                      e39 huoltovalon nollaus??

                      toimiiko e39 8/98 vuosimallin huolto/inspan nollaus samalla lailla, eli ton 7 pinnin maadotuksella?

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #71
                        Originally posted by hanzus View Post
                        toimiiko e39 8/98 vuosimallin huolto/inspan nollaus samalla lailla, eli ton 7 pinnin maadotuksella?
                        Toimii kaikissa joissa on 20-napainen pistoke. E39:ssä nollaustapa vaihtuu muistaakseni vasta 2001->
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • nigster
                          Newbiemmer
                          • Jul 2004
                          • 28
                          • Tuusula

                          #72
                          Jännä ilmiö sattui, kun koitin nollailla noita valoja. Nimittäin auto ei käynnisty enää ollenkaan! En tosin onnistunut noita vielä nollaamaankaan, vaikka 7-pinniä maadoitin. Pitääpä mennä takaisin ja koittaa saada ne nollille ja toivoa, että myös auto starttaa tämän jälkeen...

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #73
                            Originally posted by nigster View Post
                            Jännä ilmiö sattui, kun koitin nollailla noita valoja. Nimittäin auto ei käynnisty enää ollenkaan! En tosin onnistunut noita vielä nollaamaankaan, vaikka 7-pinniä maadoitin. Pitääpä mennä takaisin ja koittaa saada ne nollille ja toivoa, että myös auto starttaa tämän jälkeen...
                            Oliko nyt varmasti oikea pinni?

                            Ettei olisi mennyt jotain muuta oikosulkuun.

                            Comment

                            • nigster
                              Newbiemmer
                              • Jul 2004
                              • 28
                              • Tuusula

                              #74
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Oliko nyt varmasti oikea pinni?

                              Ettei olisi mennyt jotain muuta oikosulkuun.
                              Kyllä oli. Nollattua en tosiaan noita silti saanut, eikä nyt lähde enää autokaan käyntiin... Mukavaa. Startti pyörii yms. mutta ikäänkuin ei saisi bensaa tai jotain.

                              Mites tästä pitäisi oikein edetä? Vikakoodien luku? Sekin on tosin hieman haasteellista kun autolla ei pääse ajamaan minnekään pajalle...
                              Last edited by nigster; 17-04-2011, 13:46.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #75
                                Kannattaa varmaan ensimmäisenä tarkistaa sulakkeet.

                                Hyvällä tuurilla on sellainen poksahtanut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎