Kellon kuva syttynyt pidemään aikaa kun käynnistää eli jarrunesteen vaihdon aika. Nyt tuli myös teksti "oil service" kun viimeinen vihreä palkki sammu, eli tarkoittaako tämä nyt öljyhuoltoa vai inspection huoltoa? Nyt siellä palaa näitten lisäksi yksi oranssi valo eli ei vielä punaisella. Siis tarkoittaako tämä että mun pitäisi tehdä oil service + inspection + jarrunesteenvaihto vai joku näistä pelkästään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inspection-valot
Collapse
X
-
Katselin tuota huolto historiaa ja viimeiksi on tehty noin 10 000 km sitten oil service ja sitä ennen inspektion 1. Nyt se vilkuttaa kuitenkin sitä oil service tekstiä + jarruneste, siis onko nyt uudestaan oil servicen(kaksi kertaa putkeen) aika vai inspection 2 ? Eikös sen pitänyt mennä jotenkin näin
öljy - inspection 1 - öljy - inspection 2 - öljy - inspection 1 - öljy - jne..
Siis voiko kaksi öljyhuoltoa olla tosiaan putkeen vai onko mittaristossa vika?
Voisko joku valaista kun ei tuo saksa ei oikein taivu. olisin kiitollinen.
Comment
-
-
Originally posted by Kparta View PostKatselin tuota huolto historiaa ja viimeiksi on tehty noin 10 000 km sitten oil service ja sitä ennen inspektion 1. Nyt se vilkuttaa kuitenkin sitä oil service tekstiä + jarruneste, siis onko nyt uudestaan oil servicen(kaksi kertaa putkeen) aika vai inspection 2 ? Eikös sen pitänyt mennä jotenkin näin
öljy - inspection 1 - öljy - inspection 2 - öljy - inspection 1 - öljy - jne..
Siis voiko kaksi öljyhuoltoa olla tosiaan putkeen vai onko mittaristossa vika?
Voisko joku valaista kun ei tuo saksa ei oikein taivu. olisin kiitollinen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostHuollot menee noin, kuten olet todennut. Eli sinulla on vuorossa Inspection 2 ja nyt myös kellon mukaan jarrunesteen vaihto. Huoltoilmaisimen seuraava näyttö Inspection/oil service voidaan testerillä asettaa. Tuo on jäänyt tekemättä, tai nollaus on tehty jossain vaiheessa pelkällä "nollauspalikalla".
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostJa olkaahan tarkkoja kun nollaatte Inspection ja Oilservice valoja niin noi sekunnit täytyy olla oikeen. Just kävin nollaamassa omasta E36:sta valot ja jos piti yli 12sek maadoitettuna tuota 7 napaa niin valot palasivat takaisin missä olivatkin. Eli ottakaa aikaa ja pitäkää just toi 12 sek maissa niin homma toimii!
Ottakaa ihan kunnon paksu johdonpätkä, esimerkiksi kaiutinkaapeli käy tähän erinomaisesti. Ja työntäkää sitä johtoa tuohon napaan 7 ihan reilusti, nimittäin tuli huomattua että ei pelitä jos vaan koskettaa navan 7 reunoihin.. Toinen pää vain runkoon kiinni ja avot, toisella yrityksellä onnistui.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostJoo toi jäi kertomatta, eli sama nasta numero 7 maadoitetaan. Sytytysvirta päälle jonka jälkeen nasta maihin. 12 sekunnin maadoituksen jälkeen kaikki vihreät pitäisi syttyä tauluun eli 5 kpl vihreitä ledejä. Tämän jälkeen virrat pois päältä. odota 20 sek. Virrat takaisin päälle jonka jälkeen tehdään sama 12 sek. maadoitus jonka jälkeen virrat pois päältä. Avot! kaikki on nollilla eikä kellon kuvakaan enää näy! Tämä muuten pätee niin E30, E36 kuin E46 malliin!
Comment
-
-
Originally posted by P10neer1 View PostKun käännän virrat päälle niin mittaristossa vilkkuu vähän aikaa "-5300km INSPECTION" ja sen yläpuolella on kellon kuva. Mitä se tarkoittaa ja voiko sitä nollata? koitin antti79 ohjeita muutaman kerran eikä muuttunut mihinkään. Niin ja auto on E46.
Nollaantuu tarvittavilla vikakoodinlukulaitteilla.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by hanzus View Posttoimiiko e39 8/98 vuosimallin huolto/inspan nollaus samalla lailla, eli ton 7 pinnin maadotuksella?
Comment
-
-
Originally posted by nigster View PostJännä ilmiö sattui, kun koitin nollailla noita valoja. Nimittäin auto ei käynnisty enää ollenkaan! En tosin onnistunut noita vielä nollaamaankaan, vaikka 7-pinniä maadoitin. Pitääpä mennä takaisin ja koittaa saada ne nollille ja toivoa, että myös auto starttaa tämän jälkeen...
Ettei olisi mennyt jotain muuta oikosulkuun.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOliko nyt varmasti oikea pinni?
Ettei olisi mennyt jotain muuta oikosulkuun.
Mites tästä pitäisi oikein edetä? Vikakoodien luku? Sekin on tosin hieman haasteellista kun autolla ei pääse ajamaan minnekään pajalle...Last edited by nigster; 17-04-2011, 13:46.
Comment
-
Comment