Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nelipyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kisalmi
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 5

    Nelipyöräsuuntaus

    Missä olette käyttäneet autojanne nelipyöräsuuntauksessa Oulun alueella.
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #2
    Käytin omani Kempeleen ammattikoulussa tuotuani auton Saksasta.

    Hyvä oli, että käytin, koska takarenkaat harittivat.

    4-pyöräsuuntauksen mittaus maksoi 20€ sekä säätäminen 6€ eli yhteensä 26€.

    Palvelu oli hyvää, mutta aikaa saa varata, sillä auto on siellä koko päivän.

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      #3
      Eilen käytin Oulun ammattikorkeakoululla. Hintaa 50-75€, riippuu tapauksesta
      e39 M5

      Comment

      • dre
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1805
        • Heinävesi

        #4
        Aika halvalla oot päässy kyllä hommasta, vai oliko tuttu tekemässä? Kyllä se normaalisti on 60-80e pelkkä tarkistus ja sitten jos vielä jotain pitää rueta tekemäänkin niin siitä laskutetaan erikseen.

        Comment

        • tomie83
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 26
          • Oulu

          #5
          Linnanmaan autohuollossa on 55e suuntaus, jos kaikki aukeaa suunnilleen niinku pitää, sitten jos joutuu paikkoja lämmittelemään ja aukomaan voi maksaa lisää, mutta itellä meni puoli tuntia ku suuntas kaverilla noin tunti ja saman hintainen oli, että saa olla paikat tosi tiukassa, että lisähintaa tulee.

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            euromasterissa tuli joskus käytettyä ja makso 50e, lisähintaa tulee vasta jos menee yli tunti työssä!

            Comment

            • hamann
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 485
              • Oulu

              #7
              linnanmaan autohuollossa käytin minäkin, ja maksoi 55e......

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Kaukovainion TB:llä on suht uudet ja hyvät laitteet. Maksoi jotain 75 €. Se on niillä normaaliveloitus tarkastuksesta+säädöstä, pelkkä tarkastus tais olla 50 €. Mulla ei otettu lisämaksua vaikka arvioitu aika venyi kaksinkertaiseksi jumittuneiden osien takia. Takaa ei kertakaikkiaan lähteny camberin säädön epäkeskopultit auki. Ja edestäki oli raidetangon päät perkeleen lujassa. Auttelin siinä huoltomiestä ootellessa ja kahdestaan sai työkaluista roikkua, että sai jotain liikkeelle. Ens kerralla kun vien säätöön niin alan kyllä liottamaan CRC:llä osia viikkoa ennen.
                E61 525d LCI

                Comment

                • dre
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1805
                  • Heinävesi

                  #9
                  Onko olemassa firmoja jotka valmistaisi osia e36 etupäähän että saisi edes jonkinlaisia säätöjä tehtyä kun autoa on madallettu niin syö aika miehekkäästi renkaita?

                  Comment

                  • datzka
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 778
                    • Jyväskylä

                    #10
                    eilen käytin Jyväskylässä säätämässä tm-autopalvelussa (entinen väisänen eli volvoguru-mesta :> ) ja siellä kustantaa 55e koko homma. Ihan uudet säätölaitteetkin on ym.

                    Säädöistä sen verran, että autoa on puotettu 40mm ja edestä ei voi säätää cambereitä kohalleen. Mutta ei hirveästi heittänyt madalletulle autolle tarkoitetusta camberista. Takaa pysty kyllä säätämään.

                    Syy oli tässä eikä takakelkan puslissa, että auto ei mennyt suoraan = vasen takapyörä auras 5.8mm!, oikeataka 2.8mm (n. 1mm on ok.), edessä taas haritti pyörät liikaa ja nekin epätasaisesti, eli aurausta lisää. Ja camberit ja casterit säätivät myös tietty. Nyt on kyllä kiva ajella
                    ///M3 97-

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      dazka: Jos kyseessä on e36, niin sattumoisin sääsin juuri tänään camberit kohdalleen kiesiin jossa oli 40/25 setti laitettu alle. No broblem...

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by dre
                        Onko olemassa firmoja jotka valmistaisi osia e36 etupäähän että saisi edes jonkinlaisia säätöjä tehtyä kun autoa on madallettu niin syö aika miehekkäästi renkaita?
                        Jossain täällä palstalla oli kerran linkki johonkin olikohan malesialaiseen vai mihin ihmeen landian firmaan, joka teki ainakin E36:seen sellasia iskarin yläpäitä eteen ja taakse, että pysty camberit ja casterit säätämään konehuoneen puolelta pulttia löysäämällä. Sitten säätö haluttuun arvoon ja pultti kireälle. Oli ne aika hinnakkaita vehkeitä mutta piru, että oliki pätevän näkösiä.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • dre
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1805
                          • Heinävesi

                          #13
                          Muistatko yhtään hintaa? Ite voi olla aika onnetonta rueta tollasta rakentaan.

                          Comment

                          • Slave1
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 84
                            • Finland

                            #14
                            Missä vaiheessa kannattaa säätö tehdä? Tarviiko jos ei oo laskettu alustaa yhtään mutta laittaa esim 17" * 9" vanteet ja 230/40 leveet renkaat alle?
                            On vaan kaverin kanssa vääntöä että pitääkö tehdä nelipyöräsuuntaus vai ei.
                            BMW 520d 2008
                            www.pocum.com

                            Comment

                            • Suutari
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 3064
                              • Suomi

                              #15
                              Toi takapään suuntaus ja noi muutkin säädettävissä olevat kulmathan riippuu täysin automallista. Esim E30 takapää on säädettävyydeltään aikasta onneton ....etupäästä saa tasan aurauksen kohilleen. Vakipalikoilla siis...

                              VAlmetin ja hesan amk:n Race about konseptiautossa ei ongelmia minkään kulman suhteen ...
                              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                              -Official BTCF-Sauna Team-
                              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                              -Team BTCF Top Alcohol-
                              -Team Pimp My Bride-
                              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎