Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nelipyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaba_87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 63
    • Tyrnävä

    #46
    Oisko jollakin jotai konsteja jolla sais takaa e36:sessa säädettyä lisää noita camber kulmia?
    Kiitos!!!
    Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47

      Tuosta no:5 olevan ylätukivarren ulompiin kiinnitysreikiin vingulla lisää muutama milli säätövaraa pultille no:9 ulospäin.
      Varsinainen säätö vingulla alatukivarteen no:7 säätövaraa sisäänpäin pultille no:10.
      Näillä pärjää takapään n.30-40mm:n madallukseen asti.

      Comment

      • Josku
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 1

        #48
        Hemi,itselläni e46 jota ei voi 225 18 renkailla autoksi kutsua.vetelee ja tuntee kaikki tiemerkinnät ja pikirannut tiessä.Tosi syvältä, pitäis autolla ajaakin. Ei ole madallettu, kuin sen verran mitä bemukan omat sport jouset laskevat. Pitäisikö autosta saada käytökseltään rauhallinen ko. rengaskoolla jos oikea merkki ja ohjauskulmat arvoissaan? Vai pitääkö käyttää jotain vippaskonstia säätäen kulmat muihin arvoihin kuin ohjearvoihin? Auto Vm -05 joten ei pitäisi olla nivelissä suurempia välyksiä. Tällä hetkellä autossa alla Goodyear F1 renkaat.
        Last edited by Josku; 25-08-2005, 14:19.

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #49
          Originally posted by Josku
          Hemi,itselläni e46 jota ei voi 225 18 renkailla autoksi kutsua.vetelee ja tuntee kaikki tiemerkinnät ja pikirannut tiessä.Tosi syvältä, pitäis autolla ajaakin. Ei ole madallettu, kuin sen verran mitä bemukan omat sport jouset laskevat. Pitäisikö autosta saada käytökseltään rauhallinen ko. rengaskoolla jos oikea merkki ja ohjauskulmat arvoissaan? Vai pitääkö käyttää jotain vippaskonstia säätäen kulmat muihin arvoihin kuin ohjearvoihin? Auto Vm -05 joten ei pitäisi olla nivelissä suurempia välyksiä. Tällä hetkellä autossa alla Goodyear F1 renkaat.
          mikähän lie pielessä, ei tosiaankaan pitäs tehä tolleen...erran ei oo hiveesti madallettukaan. Onkohan kulmat sitten niin perseellään? Onko renkaat kuluneet epätasaisesti?
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Jonsku: Ensimmäinen vaatimus on tietenkin se että alusta on kaikin puolin välyksetön, mutta sinun kohdalla epäilemättä näin onkin. Toinen vaatimus on että alustan kaikki kulmat ovat tehtaan antamissa arvoissa(oikeissa arvoissa suhteessa madallukseen). Kolmas vaatimus on nykyisin se, että renkaat valitaan jonkun muun asian perusteella kuin renkaan tehokkaan markkinoinnin=testivoittojen perusteella. Ikävä kyllä, mutta olipa kulmat sinun tapauksessa mitkä hyvänsä, on nuo Good&Yearin F1:t 18" vannehalkaisijassa ja e46:n alle kiepautettuna täysin sietämättömät ajaa Suomen urapaikatuilla ja ulos kallistetuilla teillä. Tai tietysti kun tuo sietämätön on aina suhteellista, niin puhuisin jopa oikeasti vaarallisesta rengastuksesta ja erityisesti silloin jos/kun jonkun hermo kestää ajaa niillä pinnasta lähelle puolet pois. Voin kokemuksesta sanoa että tuo G&Y F1/Contisport/Pilot Sport 18" ylittävät ainakin minun sietokykyni e46:ssa. Jonkun muun valmistajan kumia alle jos tuo vannekoko halutaan säilyttää ilman jatkuvaa pelkoa siitä koska kiesi poistuu ohitustilanteessa lepikkoon...

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #51
              Voiko virheellinen camber kulma aiheuttaa yliohjautuvuutta? Kun minulla e30 325i bemu yliohjautuu aika paljon, niin tuli vaan mieleen aiheutuuko virheellisestä camberkulmista, kun eturenkaat näyttävät olevan näin / \ ja syö renkaan sisäreunaa.
              Autossa näyttää olevan madallussarja niin varmaan siitä johtuen kulmat on päin persettä. Onko niitä edes mahdollista saada kohdalleen jos autoa on madallettu?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #52
                Niin?
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Ropo: Camberkulmilla voidaan nimen omaan säätää yli/aliohjautuvuutta.
                  Kun katsot tehtaan säädöissä olevia pyörien asentokulmia, on niissä aina etupyörät pystymmässä kuin takapyörät. Tämä siksi että autosta pyritään aina saamaan enemmän tai vähemmän yliohjaava. Nyt, jos/kun etupään camberit ryssitään pudotuksilla, saadaan autosta/alustasta erittäin vaarallisesti ja ennakoimattomasti käyttäytyvä erityisesti Suomalaisessa talviolosuhteissa. Kinneri lähtee täysin ilman ennakkovaroitusta käsistä jäisissä kaistanvaihdoissa, ohituksissa, sisäkanttiheitoissa, jne.
                  Eli juuri etupään camberien kohdalleen saaminen on erittäin tärkeätä mikäli kysesssä on auto jolla oikeasti joudutaan talvisin liikkumaan.

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #54
                    Originally posted by Hemi
                    Ropo: Camberkulmilla voidaan nimen omaan säätää yli/aliohjautuvuutta.
                    Kun katsot tehtaan säädöissä olevia pyörien asentokulmia, on niissä aina etupyörät pystymmässä kuin takapyörät. Tämä siksi että autosta pyritään aina saamaan enemmän tai vähemmän yliohjaava. Nyt, jos/kun etupään camberit ryssitään pudotuksilla, saadaan autosta/alustasta erittäin vaarallisesti ja ennakoimattomasti käyttäytyvä erityisesti Suomalaisessa talviolosuhteissa. Kinneri lähtee täysin ilman ennakkovaroitusta käsistä jäisissä kaistanvaihdoissa, ohituksissa, sisäkanttiheitoissa, jne.
                    Eli juuri etupään camberien kohdalleen saaminen on erittäin tärkeätä mikäli kysesssä on auto jolla oikeasti joudutaan talvisin liikkumaan.
                    Näin minä sen asian itsekin järkeilin. Onko kulmia mahdollista saada kohdalleen madalletusta e30? Oliko se niin että takapäätä ei pystynyt säätämään lainkaan?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Kaikkea pystyy kyllä säätämään kun käyttää hieman mielikuvitusta.

                      Comment

                      • BestMotorWith
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 382
                        • Hämeenlinna

                        #56
                        e30:seen saa taka-akselille epäkeskosäätöpuslia ihan alkuperäisenäkin eli niillä saa taka-auraukset kohalleen..
                        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #57
                          Vaikuttaako renkaat/vanteet miten paljon pyöränkulmiin?
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #58
                            325i e30 bemaristako ei pysty säätämään kuin pelkästään aurauskulmia? Vähän yllätyin kun kaverille huoltomies oli sanonut näin. Luulisi että pystyisi pystykallistuman (camber) säätämään ainakin edestä?
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #59
                              Siellä ei varsinaista säätöä ole, mutta pystyy säätämään. Tästäkin aiheesta oli muistaakseni viime syksynä aikamoinen tappelu täällä foorumilla. Eli välyksillä pelaamalla saa hiukan säädettyä.

                              Comment

                              • ropo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 648

                                #60
                                Originally posted by ZoMbiE
                                Siellä ei varsinaista säätöä ole, mutta pystyy säätämään. Tästäkin aiheesta oli muistaakseni viime syksynä aikamoinen tappelu täällä foorumilla. Eli välyksillä pelaamalla saa hiukan säädettyä.
                                Eli miten?
                                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎