Tuosta no:5 olevan ylätukivarren ulompiin kiinnitysreikiin vingulla lisää muutama milli säätövaraa pultille no:9 ulospäin.
Varsinainen säätö vingulla alatukivarteen no:7 säätövaraa sisäänpäin pultille no:10.
Näillä pärjää takapään n.30-40mm:n madallukseen asti.
Hemi,itselläni e46 jota ei voi 225 18 renkailla autoksi kutsua.vetelee ja tuntee kaikki tiemerkinnät ja pikirannut tiessä.Tosi syvältä, pitäis autolla ajaakin. Ei ole madallettu, kuin sen verran mitä bemukan omat sport jouset laskevat. Pitäisikö autosta saada käytökseltään rauhallinen ko. rengaskoolla jos oikea merkki ja ohjauskulmat arvoissaan? Vai pitääkö käyttää jotain vippaskonstia säätäen kulmat muihin arvoihin kuin ohjearvoihin? Auto Vm -05 joten ei pitäisi olla nivelissä suurempia välyksiä. Tällä hetkellä autossa alla Goodyear F1 renkaat.
Hemi,itselläni e46 jota ei voi 225 18 renkailla autoksi kutsua.vetelee ja tuntee kaikki tiemerkinnät ja pikirannut tiessä.Tosi syvältä, pitäis autolla ajaakin. Ei ole madallettu, kuin sen verran mitä bemukan omat sport jouset laskevat. Pitäisikö autosta saada käytökseltään rauhallinen ko. rengaskoolla jos oikea merkki ja ohjauskulmat arvoissaan? Vai pitääkö käyttää jotain vippaskonstia säätäen kulmat muihin arvoihin kuin ohjearvoihin? Auto Vm -05 joten ei pitäisi olla nivelissä suurempia välyksiä. Tällä hetkellä autossa alla Goodyear F1 renkaat.
mikähän lie pielessä, ei tosiaankaan pitäs tehä tolleen...erran ei oo hiveesti madallettukaan. Onkohan kulmat sitten niin perseellään? Onko renkaat kuluneet epätasaisesti?
Jonsku: Ensimmäinen vaatimus on tietenkin se että alusta on kaikin puolin välyksetön, mutta sinun kohdalla epäilemättä näin onkin. Toinen vaatimus on että alustan kaikki kulmat ovat tehtaan antamissa arvoissa(oikeissa arvoissa suhteessa madallukseen). Kolmas vaatimus on nykyisin se, että renkaat valitaan jonkun muun asian perusteella kuin renkaan tehokkaan markkinoinnin=testivoittojen perusteella. Ikävä kyllä, mutta olipa kulmat sinun tapauksessa mitkä hyvänsä, on nuo Good&Yearin F1:t 18" vannehalkaisijassa ja e46:n alle kiepautettuna täysin sietämättömät ajaa Suomen urapaikatuilla ja ulos kallistetuilla teillä. Tai tietysti kun tuo sietämätön on aina suhteellista, niin puhuisin jopa oikeasti vaarallisesta rengastuksesta ja erityisesti silloin jos/kun jonkun hermo kestää ajaa niillä pinnasta lähelle puolet pois. Voin kokemuksesta sanoa että tuo G&Y F1/Contisport/Pilot Sport 18" ylittävät ainakin minun sietokykyni e46:ssa. Jonkun muun valmistajan kumia alle jos tuo vannekoko halutaan säilyttää ilman jatkuvaa pelkoa siitä koska kiesi poistuu ohitustilanteessa lepikkoon...
Voiko virheellinen camber kulma aiheuttaa yliohjautuvuutta? Kun minulla e30 325i bemu yliohjautuu aika paljon, niin tuli vaan mieleen aiheutuuko virheellisestä camberkulmista, kun eturenkaat näyttävät olevan näin / \ ja syö renkaan sisäreunaa.
Autossa näyttää olevan madallussarja niin varmaan siitä johtuen kulmat on päin persettä. Onko niitä edes mahdollista saada kohdalleen jos autoa on madallettu?
Ropo: Camberkulmilla voidaan nimen omaan säätää yli/aliohjautuvuutta.
Kun katsot tehtaan säädöissä olevia pyörien asentokulmia, on niissä aina etupyörät pystymmässä kuin takapyörät. Tämä siksi että autosta pyritään aina saamaan enemmän tai vähemmän yliohjaava. Nyt, jos/kun etupään camberit ryssitään pudotuksilla, saadaan autosta/alustasta erittäin vaarallisesti ja ennakoimattomasti käyttäytyvä erityisesti Suomalaisessa talviolosuhteissa. Kinneri lähtee täysin ilman ennakkovaroitusta käsistä jäisissä kaistanvaihdoissa, ohituksissa, sisäkanttiheitoissa, jne.
Eli juuri etupään camberien kohdalleen saaminen on erittäin tärkeätä mikäli kysesssä on auto jolla oikeasti joudutaan talvisin liikkumaan.
Ropo: Camberkulmilla voidaan nimen omaan säätää yli/aliohjautuvuutta.
Kun katsot tehtaan säädöissä olevia pyörien asentokulmia, on niissä aina etupyörät pystymmässä kuin takapyörät. Tämä siksi että autosta pyritään aina saamaan enemmän tai vähemmän yliohjaava. Nyt, jos/kun etupään camberit ryssitään pudotuksilla, saadaan autosta/alustasta erittäin vaarallisesti ja ennakoimattomasti käyttäytyvä erityisesti Suomalaisessa talviolosuhteissa. Kinneri lähtee täysin ilman ennakkovaroitusta käsistä jäisissä kaistanvaihdoissa, ohituksissa, sisäkanttiheitoissa, jne.
Eli juuri etupään camberien kohdalleen saaminen on erittäin tärkeätä mikäli kysesssä on auto jolla oikeasti joudutaan talvisin liikkumaan.
Näin minä sen asian itsekin järkeilin. Onko kulmia mahdollista saada kohdalleen madalletusta e30? Oliko se niin että takapäätä ei pystynyt säätämään lainkaan?
325i e30 bemaristako ei pysty säätämään kuin pelkästään aurauskulmia? Vähän yllätyin kun kaverille huoltomies oli sanonut näin. Luulisi että pystyisi pystykallistuman (camber) säätämään ainakin edestä?
Siellä ei varsinaista säätöä ole, mutta pystyy säätämään. Tästäkin aiheesta oli muistaakseni viime syksynä aikamoinen tappelu täällä foorumilla. Eli välyksillä pelaamalla saa hiukan säädettyä.
Siellä ei varsinaista säätöä ole, mutta pystyy säätämään. Tästäkin aiheesta oli muistaakseni viime syksynä aikamoinen tappelu täällä foorumilla. Eli välyksillä pelaamalla saa hiukan säädettyä.
Comment