Originally posted by Slave1
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nelipyöräsuuntaus
Collapse
X
-
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
-
-
tässä on vielä kyse jostain sat*n vit*n korollasta johon se meinaa laittaa 17" * 9" 230/40 rollit alle. Siinähän on 15" * 6" 185/65 alkuperäiset ja muuttuu siis aika radikaalisti. jos ees menee alle millään et:llä.
mietittiin vaan että miten vaikuttaa kulumiseen.BMW 520d 2008
www.pocum.com
Comment
-
-
Originally posted by Jaghaathhttp://www.racetep.com/kmac.html
Kellään tietoa saako noita tai vastaavia suomesta mistään tai edes euroopasta?
Comment
-
-
Datzka: Tuolta kuva... http://www.realoem.com/bmw/showparts...43&hg=31&fg=10
Ja pultti no:5 vaihdetaan epäkeskoksi ja jos ei riitä, iskarin kiinnikelenkistä voi vinguttaa vielä pari milliä napaa lisää pystyyn. Jos ei vieläkään riitä(yli 60mm pudotukset) niin TIG:llä uusi ja isommalla säätövaralla varustettu kiinnikevastimet perssoniin. Ne voisi muutenkin käydä lähimmällä metallipajalla vedätyttämässä heti jos/kun hommaa uudet iskarit jos madallusta on reilusti.
Yleensä kuitenkin epäkeskopultti ja pieni "vinku" riittää tähän kohtaan. Lisää camberia(pystykallistusta) on helppo saada lyömällä säätöprikat navan ja alakiinnitysten väliin.Last edited by Hemi; 04-03-2005, 21:58.
Comment
-
-
Juuri näin. Tuohon viimeksi tekemääni e36:n camberien säätöön kului tarvikkeita n.10€:llä ja työaikaa n.10min. Ei kulu enään renkaat ja auto/alusta käyttäytyy ääritilanteissa juuri niin kuin sen on suunniteltu toimivan. Myös ajettavuus muuttui jo perstuntumaltakin melko paljon ja varsinkin urissa, tuulessa ja kovemmissa nopeuksissa parempana suuntavakavuutena.
Comment
-
-
Originally posted by HemiDatzka: Tuolta kuva... http://www.realoem.com/bmw/showparts...43&hg=31&fg=10
Ja pultti no:5 vaihdetaan epäkeskoksi ja jos ei riitä, iskarin kiinnikelenkistä voi vinguttaa vielä pari milliä napaa lisää pystyyn. Jos ei vieläkään riitä(yli 60mm pudotukset) niin TIG:llä uusi ja isommalla säätövaralla varustettu kiinnikevastimet perssoniin. Ne voisi muutenkin käydä lähimmällä metallipajalla vedätyttämässä heti jos/kun hommaa uudet iskarit jos madallusta on reilusti.
Yleensä kuitenkin epäkeskopultti ja pieni "vinku" riittää tähän kohtaan. Lisää camberia(pystykallistusta) on helppo saada lyömällä säätöprikat navan ja alakiinnitysten väliin.
Mulla on parin viikon päästä menossa E36 kulmien säätöön ja hommasin nuo nro5 pultit laakkoselta, mutta ei ne ainakaan ole epäkeskoja vaan ohuempia kuin alkuperäiset. Niilläkin pitäisi saada noita kulmia muutettua. Saas nähdä kuinka kulmat pysyvät paikoilllaan kun pultti on vain ohuempi eikä mikään epäkesko.
Onkos muilla kokemuksi noista Laakkosen myymistä pulteista?? Lähinnä siitä pysyvätkö kulmat "arvoissa" vai muutuuko kulmat kun vetelee kovaa kurveihin...
Comment
-
-
Originally posted by HemiJuuri näin. Tuohon viimeksi tekemääni e36:n camberien säätöön kului tarvikkeita n.10€:llä ja työaikaa n.10min. Ei kulu enään renkaat ja auto/alusta käyttäytyy ääritilanteissa juuri niin kuin sen on suunniteltu toimivan. Myös ajettavuus muuttui jo perstuntumaltakin melko paljon ja varsinkin urissa, tuulessa ja kovemmissa nopeuksissa parempana suuntavakavuutena.
Comment
-
-
En tässä tapauksessa, vaan tilalle vaihdettiin ohuempi 12.9 pultti ja kiinnikelenkistä "vingutettiin" milli/puolitoista. Tämä riitti ko.tapauksessa saamaan camberkulmat toleranssin sisään.
Epäkeskopulttia käytettäessä pienen lisätilan "vingutus" on välttämätöntä.Last edited by Hemi; 05-03-2005, 11:51.
Comment
-
-
Hemi osaatko sanoa suurinpiirtein minkä verran camberi muuttuu jos vaikka yhden millin siirtää napaa tuosta kiinnityskohdasta? Itselläni varmasti tulee tarve saada liikuteltua enemmän elikkästä ei kun vain ohuempaa pulttia kiinni ja pien vingutus mutta olisi kiva jos tietäisi suurinpiirtein mitä yksi milli voisi vaikuttaa camberiin? Tässä nyt olisi tarkoitus värkkäillä sellainen säätövara että saisi säädöt todella hyvin toleranssin sisään ja sitten veis 4 pyöräsuuntaukseen jossa voivat käännellä näistä oma tekemistä säädöistä camberit kohdalleen.
Niin ja muuten minkä paksuista pulttia käytit? Hmm tuleekohan tuo varmasti kestämään paikallaan jos on ohuempi pultti, ettei vaan luiskahtaisi säädöt toiseen laitaan kesken ajon.Last edited by bman; 05-03-2005, 16:11.
Comment
-
Comment