Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nelipyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Riskus: Mahdoton sanoa etukäteen. Lähtö suuntauksella on 50-80e ja sillä yleensa saa tunnin verran kokonaistyöaikaa. Käytännössä 100€:llä saa jo aika paljon aikaiseksi jos ukot osaa hommansa.
    Bman: Kyllä se jo millinkin siirrosta jonkin verran liikkuu/vaikuttaa.
    Normaali orggispultti tuossa kohtaa on 10.8 lujuinen, joten tuo 12.9 kestää ohuempana ihan mainiosti. Lupaan että ei siirry miilloinkaan mihinkään vaikka säädön siihen vingutatkin. Ei siirry edes kolarissa, vaan iskari katkee ennenkuin säätö siirtyy yhtään mihinkään. Eli paikat repeää ennenkuin säätö muuttuu.

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #32
      Hemi: Mulla on edessä nelipyöräsuuntaus kunhan kesärengaskelit alkaa. Tuossa puhuit aikaisesmmin tuosta pultti nro 5:stä. Se on alkuperäisenä 12 X 42 mm. Laitoitko tilalle saman pituisen 10 mm pultin? Syksyllä kun kävin säädätyksessä (pitää mennä uudestaan ku osia vaihtuu ohjaukseen) niin se äijähän vaan sano, ettei ole säätöjä etucamberiin... No se siitä, mutta sanoi myös, että arvot on tosi lähellä ohjearvoja eli 10 mm 12.9 pultilla vois saadakin ne kohdalleen?
      E61 525d LCI

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Juuri näin tässä tapauksessa.

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #34
          Kiitos vastauksesta. Nyt saa kesäksi etupään kuntoon.
          E61 525d LCI

          Comment

          • ukir85
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 165
            • Sievi

            #35
            Ite laitoin kans alustan Bemuuni ja etupäähän sain riittävästi ja liikaakin säätövaraa kun pirrailin iskarin lenkkiä ja navassa olevaa ylempää reikää.

            Mut tekapäässä ei riittänyt säätövara, niin miten sieltä olisi järkevin lähtiä vinguttelemaan? Kun nytten siellä on sellaiset epäkeskorikat, jotka käänsin jo aivan tappiin.
            ex. 316 E36 -96
            ex. 316 E30 -89
            325i E92 -07

            Comment

            • silbersix
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 770

              #36
              Mullakin ois auto menossa torstaina 19.5 Välivainion Shell Expressille nelipyöräsuuntaukseen. Kellään kokemuksia sieltä? Vai kannaako edes suunnata ennen madallusta (takakontissa lojuu H&R 40/15 madallusjouset)? Vaikuttaako noi juosien vaihdot mitenkään nelipyöräsuuntaukseen, ku en ainakaa ennen torstaita saa juosia vaihdettua?
              E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
              E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

              Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #37
                Originally posted by silber six
                Mullakin ois auto menossa torstaina 19.5 Välivainion Shell Expressille nelipyöräsuuntaukseen. Kellään kokemuksia sieltä? Vai kannaako edes suunnata ennen madallusta (takakontissa lojuu H&R 40/15 madallusjouset)? Vaikuttaako noi juosien vaihdot mitenkään nelipyöräsuuntaukseen, ku en ainakaa ennen torstaita saa juosia vaihdettua?
                No ei varmaan kannata suunnata ennen jousien vaihtoa!!! Menee ihan hukkaan koko homma. Vaihda eka jouset ja jos liikaa rahaa, niin suuntauta heti vaihdon jälkeen ja sit taas muutaman päivän - viikon jälkeen tai jos et haluu tuhlata, niin sitten vaan vaikka viikko jousien vaihdon jälkeen.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by silber six
                  Mullakin ois auto menossa torstaina 19.5 Välivainion Shell Expressille nelipyöräsuuntaukseen. Kellään kokemuksia sieltä? Vai kannaako edes suunnata ennen madallusta (takakontissa lojuu H&R 40/15 madallusjouset)? Vaikuttaako noi juosien vaihdot mitenkään nelipyöräsuuntaukseen, ku en ainakaa ennen torstaita saa juosia vaihdettua?
                  Just niinku KFZ_Koenig sano. Mulla on sama satsi alla vakioiskareilla, auto on tosin nelari. Etupään camberit jää aika varmasti liian linttaan, jos et tee niin kuin Hemi neuvo mua tuossa ylempänä. Eli vaihdoin ne iskaritolpan ja navan väliset yläpultit 12mm -> 10 mm ja 12.9 lujuusluokkaan. Mulla oli ne muistaakseni 10*45 mm ja siihen 10 prikkoja ja nyloc-mutterit mukaan niin pysyy. Näin eturenkaat sai tarpeeksi pystyyn.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • silbersix
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 770

                    #39
                    Originally posted by Ha2
                    Just niinku KFZ_Koenig sano. Mulla on sama satsi alla vakioiskareilla, auto on tosin nelari. Etupään camberit jää aika varmasti liian linttaan, jos et tee niin kuin Hemi neuvo mua tuossa ylempänä. Eli vaihdoin ne iskaritolpan ja navan väliset yläpultit 12mm -> 10 mm ja 12.9 lujuusluokkaan. Mulla oli ne muistaakseni 10*45 mm ja siihen 10 prikkoja ja nyloc-mutterit mukaan niin pysyy. Näin eturenkaat sai tarpeeksi pystyyn.
                    Juu vaihoin ne juoset eilen ja huomasin tänään nelipyöräsuuntauksessa että ne camberit jäi pain vit..a! No täytyy ajaa näin tai sitte tehä niinku sanoit...? Kääntyypähän auto nyt ainakin helposti..heko.heko.
                    E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                    E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                    Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      ...kääntyy muuten talvella ohitustilanteessakin, kun palaat omalle kaistalle jos/kun sattuu olemaan tie jäässä...perä edelle...

                      Comment

                      • Teukka75
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 88
                        • Keski-Suomi

                        #41
                        Hemi, osaatko suurinpiirtein sanoa miten mun kannattaisi tehdä tuo camber-säätö edestä, e36 325ia + weitec -30/15-sarjalla? Pultti ja "vingutus" ?
                        _______________
                        Ex: E36 325ia -94
                        Ex: E28 520i -86

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Pelkkä pultti pitäisi riittää jos/kun puhutaan alle 40mm:n madalluksista.

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #43
                            Mulla -40 edessä ja pelkkä 12mm -> 10 mm pultti riitti. Toinen asentaja väänsi rengasta raudalla pystyyn niin, että se varmasti on niin pystyssä kuin menee ja toinen veti pultit kiinni. Molemmilla puolilla camber "vihreällä", ennen pulttien vaihtoa punaisella. Ajettavuudessa on huomattava ero.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Näinhän se menee.

                              Comment

                              • Axu83
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 601
                                • Vantaa

                                #45
                                Jaksaako joku neuvoa toimiiko sama konsti E30 -88 320i ja -60/40mm alusta. Aattelin eteen uusia puslia, oisko Powerflexin epäkeskot hyvät + sitten tuo pulttiviritys? Niillä siis camperit kohilleen? Taakse jotain konsteja?
                                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎