Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylmä Auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne635
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 774

    Kylmä Auto

    No sellenen on ongelma että E36 320 Coupe on aika kylmä talvella (ainakin mulla), että missäköhän vika? Autolla saa ajaa pitkään että sisätilat lämpenevät vaikka lämmöt olisivat täysillä, edes pitkän matkan jälkeen lämpöjä ei tarvitse pienentää! Edellinen BMW E30 oli paljon lämpimämpi kun tää mun nykynen auto. Moottori lämpiää ihan normaalisti, mutta sisätilat ovat pitkään kylmät ja eivätkä lämpene kovinkaan lämpimäksi, autossahan on ilmastointi ja auto on tuotu saksasta.
    BMW 635 CSi & ex BMW 850i
  • Tapsa.k
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2676
    • Oulu

    #2
    Villi arvaus..lämppäri
    -Official member of BTCF-Sauna Team-

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4987
      • 013

      #3
      Ilmaa järjestelmässä, Kans halaki... Tossa aluks jotain... noi molemmat joutu kärsii E36 coupella.... :(

      Comment

      • janne635
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 774

        #4
        Originally posted by Janza182
        Ilmaa järjestelmässä, Kans halaki... Tossa aluks jotain... noi molemmat joutu kärsii E36 coupella.... :(
        öö....Miten saan korjattuu ongelman jos järjestelmässä on ilmaa?
        BMW 635 CSi & ex BMW 850i

        Comment

        • Korpisoturi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 473
          • Kristiinankaupunki

          #5
          Originally posted by oo==00==oo
          öö....Miten saan korjattuu ongelman jos järjestelmässä on ilmaa?
          Syylärin korkki auki ja letkuja puristellen.

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            Niin ja onhan siellä se ilmausruuvikin... suoraan sanoen vittumaista hommaa toi ilmaaminen :(

            Joku saa selittää kuka sen parhaiten osaa... mie en oikein hyvin osaa ku se oli hieman säätämistä

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by oo==00==oo
              No sellenen on ongelma että E36 320 Coupe on aika kylmä talvella (ainakin mulla), että missäköhän vika? Autolla saa ajaa pitkään että sisätilat lämpenevät vaikka lämmöt olisivat täysillä, edes pitkän matkan jälkeen lämpöjä ei tarvitse pienentää! Edellinen BMW E30 oli paljon lämpimämpi kun tää mun nykynen auto. Moottori lämpiää ihan normaalisti, mutta sisätilat ovat pitkään kylmät ja eivätkä lämpene kovinkaan lämpimäksi, autossahan on ilmastointi ja auto on tuotu saksasta.
              Nouseeko moottorinlämmöt normaalisti ylös puoleen väliin ja pysyykö siinä maantiellä ajaessa? Jos ei, niin termari kaputt. Todella monessa tuontipenarissa on ollut termari sökö.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #8
                Mitenkäs se monesti mainittu kiertovesipumppu? Eli jos ei löydy semmosta/rikki niin voipi vaikuttaa asiaan.
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • janne635
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 774

                  #9
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  Nouseeko moottorinlämmöt normaalisti ylös puoleen väliin ja pysyykö siinä maantiellä ajaessa? Jos ei, niin termari kaputt. Todella monessa tuontipenarissa on ollut termari sökö.
                  Joo moottori lämpeää ihan normaalisti normaaliin lämpötilaansa puoleen väliin ja pysyy siinä vaikka ajas miten paljo, eli mul on termari kunnossa ja moottori ihan kunnossa.
                  Last edited by janne635; 12-03-2005, 20:35.
                  BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                  Comment

                  • escort
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 339

                    #10
                    kävin systerin e30 touringilla ajelemassa ja huomasin saman että se lämpesi paremmin kuin oma e36 coupe?? lämppäriltä tuleva ilma on lämmintä mutta tulee vähän vaisusti. kävin ostamassa uuden raitisilmasuodattimen jos se on tukossa tai jotain? pitäisi vaan vaihtaa.

                    Comment

                    • jupe_84
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 242
                      • Joensuu

                      #11
                      tuo on E36 320iivarin ongelma! ne ei vaan lämpiä! mutta veljellä on 328 nin se taas lämpee pirunhyvin!!!!

                      Comment

                      • Jusaba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 613
                        • Joensuu

                        #12
                        Yleensä se vika on termostaatissa.. Varsinkin jos on Saksasta tuotu niin kannattaa se termostaatti kattoo..
                        MB


                        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #13
                          Originally posted by escort
                          kävin systerin e30 touringilla ajelemassa ja huomasin saman että se lämpesi paremmin kuin oma e36 coupe?? lämppäriltä tuleva ilma on lämmintä mutta tulee vähän vaisusti. kävin ostamassa uuden raitisilmasuodattimen jos se on tukossa tai jotain? pitäisi vaan vaihtaa.
                          Tuo voi olla sikäli ongelmallista, että raitisilmasuodatinta ei ole edes (mukamas) kaikissa malleissa! Jos hönkii huonosti niin sit varmaan on tukossa.

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #14
                            Auto hieman ylämäkeen keula korkeammalle kun perä, antaa olla vaikka kylmä kone niin pääsee parhaiten käsiksi termostaatin maailmaan, antaa olla koneen käynnissä, avaa syylärin korkin, odottaa sen aikaa että termostaatti aukeaa, näkee siis silmillä myöskin paisuntasäiliössä sen että vesi tosiaan lähtee kiertämään, sitten lisäilee sitä jäähdytysnesteen ja veden seosta sinne paisuntasäiliöön, samalla vähän voi niitä letkuja puristella halutessaan, antaa välillä olla, laittaa korkin kiinni, vaihtaa ilmausruuviin, avaa sen, katsoo tuleeko sieltä ilmaa, höyryä vai vettä, vesi kuulostaa parhaalta noista vaihtoehdoista, sitten antaa vesihöyryn ja ilman tulla pois ja laittaa vaikka toisella peukalolla vähän kierroksia koneeseen katsoo lähteekö se kiertämään se vesi jo ihan hyvin siitä kun korkin avaa siitä paisuntasäiliöstä, niin pitäisi havaita puusilmänkin kun vesi kiertää siitä korkin vierestä sinne säiliöön...

                            Että turha teidän on kertoa että paska tuonti auto vaihda se 2.8:n ku siinä sun mopomallin kakslitrasessa ei lämmityslaite toimi!?

                            No eikai se toimi jos on ilmaa? Tai liian vähän nestettä?

                            Oikeastaan sen tietää parhaiten siitä jos siellä on ilmaa tai liian vähän nestettä että tyhjäkäynnillä ei puhalla lämmintä ja auto lämpenee mittarista katottaessa vähän nopeammin kuin se kun se kiertää sitten lämmityslaitteen kautta... Siis vaikka lämpömittarin mukaan lämmöt ovat jo puolessa välissä ja tyhjäkäynnillä ilma joka tulee föönistä on jääkylmää(pakkasella)

                            Josko amatöörinä tässä jotain sain sentään edes viisaammille kerrottua?

                            Minä nyt vain kerroin kokemuksesta...

                            Ainiin, mulla muuten ei ole tuota ilmastointia mutta eikai siinä muuta eroa ole kuin se kylmäainekompura..
                            Last edited by Mlatvala; 14-03-2005, 15:34.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • 9tonni
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 177
                              • Kuopio

                              #15
                              Mjuu

                              Etpä paini yksin tuon ongelmas kanssa,... MLatvala
                              Vesipumppuhan sulla taitaa toimia OK
                              Mulla M50B25 koneen lämmöt pysyy vakiona mutta lämppäriltä tuleva ilma vaihtelee jäätävästä lämpimään. Tekis mieli olettaa että lämppärin suunnalla on ilmaa. Kun vaan ehtis joskus tutkia sen ympäristön..

                              Mikäköhän muuten on vakio termarin lämpötila?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎