Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylmä Auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #16
    Nakkaa ensimmäisenä sillä raitisilmasuodattimella VESILINTUA!! Mulla ainakin rupes hönkiin sen jälkeen aivan tarpeeksi lämpöä!
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • tth78
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 346
      • Turku

      #17
      Tai lisää sinne kiertovesipumppu. Omassa ei lämmintä puhaltan ellei konetta kierrättän yli 1500 rpm.
      Mini Countryman PHEV 2018
      -
      ex. Primera 05
      ex.E36 318iS coupe ´92

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9993
        • KVLA

        #18
        Jos lämmityslaitteen mangneettiventtiili jumii,niin lämppärissä ei kierrä soppa ja koko systeemin kunnollinen ilmaus on "mahdotonta".

        Comment

        • rööpeli
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 73

          #19
          mistäköhän e34:sta löytyy tuo ilmausruuvi 3.5L? Auto lämpee myös huonosti vaikka kone läpee normaalisti ja mitenköhän magneettiventtilien toiminnan saa tarkastettua?

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #20
            Minähän en paini enää minkään ongelman kanssa kun kaadoin lisää nestettä paisuntasäiliöön, muuthan te painitte nyt näppäimistöjenne kanssa sillä aikaa kun teidän pitäs mennä sinne teidän talleihinne ja avata se ilmausruuvi ja laittaa nesteitä tarpeeksi järjestelmään

            Se ilmausruuvi luulis yleensä löytyvän siitä paisuntasäiliönkorkinvierestä, löytyy ainakin e36:ssa ja samanlaisista peltipurkeistahan tässä on kyse...

            Pikkuvikojahan nämä on kuitenkin näin vanhoihin autoihin jakun ite tekee niin oppii ja säästää
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • KoPe
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 251
              • Helsinki

              #21
              Mulla teki 316 e36 niin että lämpöä tuli nihkeesti, oikeastaan vasta pitkän ajan ajon jälkeen. Homma korjaantu ainakin parempaan suuntaan niin, että vaihdoin termarin. Eli nyt tulee lämpöä jo vähän sisään kun viisari on sinisellä eli noin 1-2 min kuluttua käynnistyksestä, ennen puolen tunnin päästä. Homman juju oli siinä, että kone näytti mittarista katsoen koko ajan normaalilämpöiseltä, vaikka ilma oli haaleaa. Termari oli jumiutunut 66 asteeseen.

              Edelläänkään tämä ei pukkaa minusta niin kuumaa ilmaa kuin vanha e30:ni kun säätimet ovat täysillä, vaikka luulen että järjestelmä toimii nyt oikein. Toinen hassu juttu mikä ilmesty termarin vaihdon jälkeen on se, että kun tulee esim. tunnin moottorietieajolta taajamanopeuteen liikennevaloihin, niin ekoissa liikennevaloissa ilma jäähtyy selvästi vaikkei säätimiin koske, outoa?
              KoPe
              --------
              Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by KoPe
                Mulla teki 316 e36 niin että lämpöä tuli nihkeesti, oikeastaan vasta pitkän ajan ajon jälkeen. Homma korjaantu ainakin parempaan suuntaan niin, että vaihdoin termarin. Eli nyt tulee lämpöä jo vähän sisään kun viisari on sinisellä eli noin 1-2 min kuluttua käynnistyksestä, ennen puolen tunnin päästä. Homman juju oli siinä, että kone näytti mittarista katsoen koko ajan normaalilämpöiseltä, vaikka ilma oli haaleaa. Termari oli jumiutunut 66 asteeseen.

                Edelläänkään tämä ei pukkaa minusta niin kuumaa ilmaa kuin vanha e30:ni kun säätimet ovat täysillä, vaikka luulen että järjestelmä toimii nyt oikein. Toinen hassu juttu mikä ilmesty termarin vaihdon jälkeen on se, että kun tulee esim. tunnin moottorietieajolta taajamanopeuteen liikennevaloihin, niin ekoissa liikennevaloissa ilma jäähtyy selvästi vaikkei säätimiin koske, outoa?

                Uskoisin että olisit löytänyt syyn minun edellisistä kirjoituksista mutta jos et, en muista varmaksi kerroinko niin tarkasti syitä, mutta kuitenkin sulla ei ole tarpeeksi nestettä järjestelmässä ja ilmaa se samalla kunnolla kun rupeat lisäämään sitä nestettä..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • letku83
                  Newbiemmer
                  • Mar 2005
                  • 11
                  • pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by rööpeli
                  mistäköhän e34:sta löytyy tuo ilmausruuvi 3.5L? Auto lämpee myös huonosti vaikka kone läpee normaalisti ja mitenköhän magneettiventtilien toiminnan saa tarkastettua?
                  niin se ilma ruuvi on siinä termostaatin kotelon päällä!!!!!! tai ainaki ite ilmasin siitä!!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎