Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua!!! 324TD hajoilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    #16
    Originally posted by JoRo
    Jakohihnan vaihdon teki Bemuosa. Toimi 1500km vaihdon jälkeen normaalisti, sitten alkoi kylmäkäynti huononemaan.
    Kuullostais kyllä pahasti siltä, että vois olla asennusvika kyseessä. Firmalle vaan valitusta ja saavat pistää sen kuntoon. Ei kannata alkaa ite purkamaan..

    Comment

    • |JR|
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 550
      • Tuusula

      #17
      No tota.. bah.. Stinde-setä sanoi, että hitlerin tuonti bemareissa on käytettävä sinivalkoista takastefaa keltasen sijasta.... onks toi totta????? pliiiis help!!! sit aika ihme ku 170 tonnii ajettu diissellille käy tällee?? ei oo mahkuu? eikä ihq.

      Housut jäi äsken kesoilille ku auto oli rikki.
      Last edited by |JR|; 24-03-2005, 22:15.
      sigpic


      Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

      BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

      BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

      Comment

      • |JR|
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 550
        • Tuusula

        #18
        Toi en ollu mä. Se oli pääsiäispuput. Hyvää pääsiäistä!!!
        sigpic


        Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

        BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

        BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

        Comment

        • |JR|
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 550
          • Tuusula

          #19
          Noniin, ohan tultu taas kännissä melskattua. Eli jakohihnan kopan ajattelin avata ja katsoa onko siellä rävähtänyt. Sen jälkeen venttiilikoppa jos mitään ei näy. Ja todistajat paikalla. Käy muuten hyvin äkkiä silleen että alkavat selittämään...
          sigpic


          Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

          BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

          BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

          Comment

          • |JR|
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 550
            • Tuusula

            #20
            Noni. Avasin venakopan. Ei löytynyt mitään irrallista mistään. Keinuvivut ehjiä. Raotin jakohihnan koppaa, hihna paikallaan. Kokeilin vielä sen että pistin ykkösen päälle ja nytkytin autoa taaksepäin. Sain koneen pyörähtämään yhden kammenkierroksen kunnes taas stoppasi. Eli taitaa olla tiedossa kannen irrotus. Mutta tutkin vielä tarkemmin tuon jakopään ennen kuin alan tekemään enempää, jos vaikka ei menisikään omaan piikkiin.

            P.S. Kun otin ahtimelta painekotelolle menevän putken pois huomasin ahtimen kanavassa pienen öljynoron...taitaa olla ahdin kuolemassa myös :(
            sigpic


            Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

            BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

            BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

            Comment

            • |JR|
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 550
              • Tuusula

              #21
              Nyt kun alkaa tuosta välittömästä vitutuksesta toipumaan niin huomasin että auton vas.takaosa on öljykerroksen peitossa...prkl. Ne öljyt on tulleet sitten ihan putkea pitkin ulos. Alkaa valottumaan että homma taitaa mennä omaan piikkiin :(
              sigpic


              Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

              BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

              BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                #22
                No voihan venakko. Ei oo kivaa. Pistä vaan uuttatekniikkaa alle ja kirjoittelet tänne site
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #23
                  paah mitään uutta tekniikkaa, jos on selvä homma että on mokanneet ni takkuuseen jos ei niin ei voi mitään ku uutta osaa sisään ja kovaa ajoa. Nää on semmosia vehkeitä ettei näitä kande ihan hevillä eikä popillakaan hävittää, nm nokka remontti edessä...
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • |JR|
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 550
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Scitso
                    paah mitään uutta tekniikkaa, jos on selvä homma että on mokanneet ni takkuuseen jos ei niin ei voi mitään ku uutta osaa sisään ja kovaa ajoa. Nää on semmosia vehkeitä ettei näitä kande ihan hevillä eikä popillakaan hävittää, nm nokka remontti edessä...
                    Eipä siinä taida olla muuta kuin että katson onko jakopään ajoitusmerkit kohdallaan. Muuten taitaa olla aika vaikeeta saada syyytä muiden niskoille. Toinen homma mitä huomasin kyllä oli se että venakopan kiinnitysmutskut oli aika löysällä. Tiedä sitten kuka siellä on missä vaiheessa käynyt.

                    Mitäs kautta sitten kannattaa osia hommailla jos huomaa et on tarvetta esim. männille, veiveille, kampuralle? Mitä tuolta ala kerrasta noista yleensä hajoaa? Toisaalta, kun se ei pääse vapaasti pyörimään niin voisi luulla että männän päällä on ylimääräistä. Venttiililautanen, ahtimen siipi tms. Onko kellään tullut tilannetta vastaan että ahtimen siipi olisi irrottuaan päässyt palotilaan?

                    Ja vielä sen verran että tuo kone jymähti tyhjäkäynniltä, pysähtyen kuin seinään.
                    Last edited by |JR|; 04-04-2005, 09:46.
                    sigpic


                    Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                    BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                    BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #25
                      Kuulostaapa niin tutulta oireelta...itellä meni td:stä jakoremmi myöskin tyhjäkäynnillä poikki kun oottelin pääsyä liikenne ympyrään...löysällä ollut remmi ja jakopään koteloon tippunut pultti teki tuhojaan ja 5 venttiiliä,yksi keinuvipu ja nokka-akseli neljänä osana eli eipä tarvi kierroksia kun saa jo pahaa jälkeä aikaan...tuntus et sulla vastaa venttiili mäntään eli jako vois olla hypännyt...
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • |JR|
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 550
                        • Tuusula

                        #26
                        Mitä eroa on fyysisesti 324d:n ja 324td:n koneissa? Männät tms?
                        sigpic


                        Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                        BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                        BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                        Comment

                        • |JR|
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 550
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by Heikki.Niemi
                          Kuulostaapa niin tutulta oireelta...itellä meni td:stä jakoremmi myöskin tyhjäkäynnillä poikki kun oottelin pääsyä liikenne ympyrään...löysällä ollut remmi ja jakopään koteloon tippunut pultti teki tuhojaan ja 5 venttiiliä,yksi keinuvipu ja nokka-akseli neljänä osana eli eipä tarvi kierroksia kun saa jo pahaa jälkeä aikaan...tuntus et sulla vastaa venttiili mäntään eli jako vois olla hypännyt...
                          Olisiko kellään ajoitusmerkeistä kuvaa?
                          sigpic


                          Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                          BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                          BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                          Comment

                          • Heikki.Niemi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1180
                            • Kalajoki-Bemareiden mekka

                            #28
                            Originally posted by JoRo
                            Mitä eroa on fyysisesti 324d:n ja 324td:n koneissa? Männät tms?
                            Vaparissa jyrkempi nokka-akseli,td:ssä öljyruiskut männille ja öljynjäähdytin...Männät hieman erilaiset laestaan...Öljykanavat männän sisällä
                            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                            Ex-320i E30 m20b20 -86
                            Ex-318i E30 m20b20 -87
                            Ex-320i E30 m20b20-83

                            Comment

                            • |JR|
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 550
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by Heikki.Niemi
                              Vaparissa jyrkempi nokka-akseli,td:ssä öljyruiskut männille ja öljynjäähdytin...Männät hieman erilaiset laestaan...Öljykanavat männän sisällä
                              Eli siis tuskin kannattaa alkaa rakentelemaan? Ja motivaatiopulaa itselleen tuskin kannattaa hommata eli siis myydä tuo konevikaisena pois koska siitä tuskin kukaan harrastajakaan ei varmaan kauheasti maksa?
                              sigpic


                              Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                              BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                              BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                              Comment

                              • Heikki.Niemi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1180
                                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                                #30
                                luulen että nuita e28 koneita löytyy helpommin kuin nuita E30 et ei muutaku alat katteleen mitä se sun kone on syöny ja varaosahausta katteleen 524td:n osia tai konetta...
                                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                                Ex-320i E30 m20b20 -86
                                Ex-318i E30 m20b20 -87
                                Ex-320i E30 m20b20-83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎