Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua!!! 324TD hajoilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #31
    parhaiten löytyy varaosina e34 2.4td koneita, kun e28 ei oo tuotu suomeen BMW.n toimesta ikinä
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • |JR|
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 550
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Heikki.Niemi
      Vaparissa jyrkempi nokka-akseli,td:ssä öljyruiskut männille ja öljynjäähdytin...Männät hieman erilaiset laestaan...Öljykanavat männän sisällä
      Entäs laatikko ja kardaani ja perä? Niissä eroja?
      sigpic


      Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

      BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

      BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

      Comment

      • |JR|
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 550
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by Scitso
        parhaiten löytyy varaosina e34 2.4td koneita, kun e28 ei oo tuotu suomeen BMW.n toimesta ikinä
        Itseasias paremmin löyty E28sin koneita. Rovaniemel 1200eur.
        sigpic


        Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

        BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

        BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

        Comment

        • puuhajanne
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 45
          • Jyväskylä

          #34
          kyllä bemuosa joutuu tosta vastuun ottamaan jos vaan 1500km ehdit ajaa. hihnan pitäin kuitenkin kestää 60tkm...
          kuin tikku paskassa...

          Comment

          • Heikki.Niemi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1180
            • Kalajoki-Bemareiden mekka

            #35
            luulen vaan en tiedä varmuudella mut laatikon pitäis kait olla sama mut perävälitys voi olla eri tuossa 500 kopassa...
            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
            Ex-320i E30 m20b20 -86
            Ex-318i E30 m20b20 -87
            Ex-320i E30 m20b20-83

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #36
              Kaverilla oli E34 524Td ja sen välitykset han käsittämättömät. 5:lla 100km/h vauhdissa oli 1600rpm koneessa, ja perävälitys oli 3:n pinnassa. Siis melkeen tuhat kiemua alempana ku 324Td:ssä, ja mikä parasta, sen kulutus 1,5ltr kiiseliä vähemmän satkulle vrt E30Td. Pakkohan sen laatikossa on sen eron olla, sitä kukaan ei tiedä mikä laatikko siinä oli mutta omin silmin tämän olen nähnyt.
              T:Tero
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #37
                Kyllä niissä on sama getragin 260 kaikissa, vitonen ylivaihde 0,81 väl.
                perävälitykset:
                e30 3.25
                e28 3.15
                e34 3.25 mutta ei pidä mielestäni paikkaansa, on harvempi.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • |JR|
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 550
                  • Tuusula

                  #38
                  Taidanpa hakea vaihtokattilan ja tehä tuolla sitten jotain...jos vaikka remppais vimpan päälle ellei ole toivoton tapaus. Täytyy tietenki katsoa ensin onko Bemuosan asia. Alapään hommaks on muutama jo epäilly.

                  Yx vaihtoehto ois varmaa kanssa myydä toi vanha kattila osina...no mahdollisuuksia on miljoona. Verkonpainoaki tarvis
                  Last edited by |JR|; 21-04-2005, 17:29.
                  sigpic


                  Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                  BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                  BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                  Comment

                  • |JR|
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 550
                    • Tuusula

                    #39
                    Tuota. Mitä eroa on E28 ja E34 TD -koneissa? Vai ovatko täysin samat? Sillä www.autotalli.com ilmoittaa E28 koneelle vääntöä 210Nm ja E34 222Nm.
                    sigpic


                    Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                    BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                    BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #40
                      Originally posted by JoRo
                      Tuota. Mitä eroa on E28 ja E34 TD -koneissa? Vai ovatko täysin samat? Sillä www.autotalli.com ilmoittaa E28 koneelle vääntöä 210Nm ja E34 222Nm.
                      oliskohan mahollisesti ahtopaine ja syöttö vähän korkeampi tuossa e34 koppasessa ja uudempi softa joilla vähän saatu lisä löylyä tuohon vanhaan koneeseen. jos konetta meinaat vaihtaa tai tehä suuremman rempan niin eikö sitä jo kannattaisi samantein vaihtaa uudemman mallin noki kattila sinne
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Tumppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1812
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by JoRo
                        Tuota. Mitä eroa on E28 ja E34 TD -koneissa? Vai ovatko täysin samat? Sillä www.autotalli.com ilmoittaa E28 koneelle vääntöä 210Nm ja E34 222Nm.

                        eri turbo ja eri syöttöpumppu. E28 siis mekaanisella pumpulla ja garretin ahtimella.
                        F31 320d LCI

                        Comment

                        • |JR|
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 550
                          • Tuusula

                          #42
                          No perskeles. Ku kaikki kerra sanoa että mulla kangen alapää olla hirttää kiinni ku mulla olla huono voitelu ja kanki tehdä edestakas ja sitte kaikki hirtta kinni ko ei olla tarpeeks liukasta. Mina ei haluta mika helvetti mekapumppu. Sattan mina teha tosta koneesta yhta uus ku vuonna 1989!!!

                          Ja hyvää vlopua kaikille. Koskenkorva roks!!!
                          sigpic


                          Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                          BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                          BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                          Comment

                          • |JR|
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 550
                            • Tuusula

                            #43
                            Originally posted by Tumppa
                            eri turbo ja eri syöttöpumppu. E28 siis mekaanisella pumpulla ja garretin ahtimella.
                            Tuota. Mitä jos laittaa siihen vaihtokoneeseen vanhast koneest pumpun? Eikö ois sillon toimiva? Oisko sillon kannattavampi pitää vanha ahdin vai lyödä Garretti kiinni? Kumpi pumppuaapi enemmä ilmaa? Garretti varmaa ko se o ismompi?
                            sigpic


                            Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                            BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                            BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                            Comment

                            • Rocker
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1023
                              • Suburb of SUUR-Oulu

                              #44
                              Originally posted by JoRo
                              Tuota. Mitä jos laittaa siihen vaihtokoneeseen vanhast koneest pumpun? Eikö ois sillon toimiva? Oisko sillon kannattavampi pitää vanha ahdin vai lyödä Garretti kiinni? Kumpi pumppuaapi enemmä ilmaa? Garretti varmaa ko se o ismompi?
                              Mekaaninen pumppu ja ainakin garretin Tbo3, mielellään To4, jos jostakin sen sais asevelihintaan, ei mitään sähköhässäkkäpumppuja ja mitsun persereiän kokoisia ahtimia, ne ei ole kun haittona, niinku mulla, prkle
                              T:Tero
                              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                              EX: 524Tda, 324TdicT
                              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                              Comment

                              • |JR|
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 550
                                • Tuusula

                                #45
                                Originally posted by Rocker
                                Mekaaninen pumppu ja ainakin garretin Tbo3, mielellään To4, jos jostakin sen sais asevelihintaan, ei mitään sähköhässäkkäpumppuja ja mitsun persereiän kokoisia ahtimia, ne ei ole kun haittona, niinku mulla, prkle
                                T:Tero
                                Mut kuinka paikat kestää? Haluais ajaa jonku 100tkm et vaihtaa va öljyi ja säätää venttiileit?
                                sigpic


                                Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

                                BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

                                BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎