Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4llu-
    replied
    Mielenkiinto heräsi tuota boksia kohtaan niin että tuli tilattua semmoinen, kerron kokemuksista sitten kun pääsen testailemaan

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-328-...UAAOSwd0BVwU35

Kyseessä tämä boksi? Itsellä mielessä ollut tuon hankinta, vaan onko sitten rahan arvoinen? Tuotahan saa räätälöitynä myös m52 tai m50 imarille, niin olisiko järkevää sitten hommata se m50 imari samalla niin saa kaiken hyödyn?
    Tuossa on ainakin rajotin nostettu huomattavasti korkeammalle kuin siinä brittiecussa mihin viittasin. En löytänyt nyt juuri sitä alkuperäistä. Noita puukotettuja bokseja on tullut parin vuoden takaiseen verrattuna hillitön määrä lisää. Silloin oli oikeestaan vain yksi kauppias. Se mitä itse tarkoitin brittisoftalla on tämä, joka löytyi esimerkiksi EMPin autosta ja jota Pazi88 on tutkinut tarkemmin. Lainattu tuolta parin sivun takaa:

Originally posted by Pazi88 View Post
    Tulipas vertailtua EMP:n koneessa ollutta brittisoftaa, vakiosoftaan tämän avulla. Aika perus muutoksia näkyy olevan, niinkuin oli jo ennakkoonkin tiedossa. Mut postaan tänne, niin voi joku muokata omaa jos uskaltaa.

Näkyy ensinnäkin olevan rikastettu seosta isoilla kuormilla ja kierroksilla:

Sytkäkarttaan on lisätty ennakkoa koko alueelle. Aika saman verran, mitä itsekkin mietin, että kärsii :think

Ja sitten VANOS sekä imuilman lämpötilakompensointi karttoja on muokattu:

Oikeella on siis muokatut kartat ja vasemmalla näkyy kuinka paljon vakiokartassa on eroa.

Sitten pienempinä muutoksina rajoitin on nostettu 6496 rpm -> 6784 rpm, "knock detection thresold - multicaptive Factor" karttaa on nostettu 0,1 arvon verran 4000 rpm ylöspäin ja jostain syystä myös tyhjäkäyntiä on nostettu.

En vastaa mistään ongelmista, jos joku näiden tietojen pohjalta muokkaa omaa softaa
    Mun oma boksi osoittautui fläshäyskelvottomaksi, joten ostin sitten EMPiltä tuon ecun. Tyhjäkäyntiä on vähän nostettu, että käy tasaisemmin kevyellä vauhtipyörällä.

Leave a comment:

• 4llu-
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Brittiläinen firma kauppaa ebayssa bokseja, joista on poistettu ajonesto ja johon on ajettu sisään pieni virisofta, jossa on lähinnä puljattu sytytysennakkoja.

Kyseessä tämä boksi? Itsellä mielessä ollut tuon hankinta, vaan onko sitten rahan arvoinen? Tuotahan saa räätälöitynä myös m52 tai m50 imarille, niin olisiko järkevää sitten hommata se m50 imari samalla niin saa kaiken hyödyn?

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Brittisofta?

Mitäs se tekee?
    Brittiläinen firma kauppaa ebayssa bokseja, joista on poistettu ajonesto ja johon on ajettu sisään pieni virisofta, jossa on lähinnä puljattu sytytysennakkoja.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Brittisofta?

Mitäs se tekee?

Leave a comment:

• algernon
    replied
    Iski laiskuus ja mietin, jaksanko itse latailla ohjelmaa ja opetella säätämistä. Olisko joku halukas koodaamaan korvausta vastaan vähän tota mun purkkia? Toiveissa olis tällaiset:

- Ajoneston poisto
    - ABS-signaalin tarpeen poisto
    - Brittisofta sisään
    - Mahdollisesti tyhjäkäynnin pieni nosto.
    Brittisofta?

Mitäs se tekee?

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Tuolta norjalaisen chipster.no:sta saa nykyään softaa, joka laskee checksumit myös ms43:lle, jos muokkaa omaa softaan. Lisäksi löysin jostain jutun, missä kerrotaan miten ms42 ja ms43 pystyy kirjoittamaan yli. Koitan etsiä, jos vielä löydän. Joku jumpperi piti muistaakseni tehdä levylle kirjoituksen ajaksi.

EDIT Tuossa juttua: http://jmgarage.ru/jmgarageflasher-en/

Last edited by Pazi88; 04-02-2016, 09:33.

Leave a comment:

• walopower
    replied
    Ei sattui olee MS43:lle omaa topic:a?
    Siitä löytyisi täältä tietoa miten saa käytetyn boksin koodattua uudestaan (ilman rom kolvailuja).
    MS43 MAF:t näyttää vanhemmiten liian pieniä arvoja kuten myös monet tarvike MAF:t jolloin arvot näyttää laihalta adaptaatioissa, sen voi kalibroida DME softaan.
    Myös poistettua mm. EWS, SAP, Post cat lambdat esim. headereihin, MIL valo, muokattua kaasupolkimen karttoja, viritys jne.
    Last edited by walopower; 26-03-2016, 00:28.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Iski laiskuus ja mietin, jaksanko itse latailla ohjelmaa ja opetella säätämistä. Olisko joku halukas koodaamaan korvausta vastaan vähän tota mun purkkia? Toiveissa olis tällaiset:

- Ajoneston poisto
    - Brittisofta sisään
    Sait privaa.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied

- Ajoneston poisto
    - Brittisofta sisään

EDIT: löytyi jo
    Last edited by Skarpa; 04-02-2016, 07:20.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Jos sulla purkki hyllyssä on niin ei sun tarvitse muuta ostaa kuin tuo softa lukuun/kirjoitukseen. EWS:ää se softa ei sikäli osaa itse poistaa.
    Juu, sen ymmärsin kyllä.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Oikein hyvä. Sehän on sitten ostamisen arvoinen.
    Jos sulla purkki hyllyssä on niin ei sun tarvitse muuta ostaa kuin tuo softa lukuun/kirjoitukseen. EWS:ää se softa ei sikäli osaa itse poistaa.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Onnistuu MS41 ews-poisto, jos ei ole sitä vanhinta mallia. Tilalle voi toki tarvittaessa laittaa hieman uudemman mallin ja siitä ews:n saa pois.
    Oikein hyvä. Sehän on sitten ostamisen arvoinen.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Kiitoksia. Seuraava kysymys: saako tuolla koodattua EWS:n pois käytöstä? Hyllystä löytyisi yksi M52 purkki, muttei siihen kuuluvia ajoneston tai muita bokseja.
    Onnistuu MS41 ews-poisto, jos ei ole sitä vanhinta mallia. Tilalle voi toki tarvittaessa laittaa hieman uudemman mallin ja siitä ews:n saa pois.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kyllä sen saa ohjelmoitua.
    Kiitoksia. Seuraava kysymys: saako tuolla koodattua EWS:n pois käytöstä? Hyllystä löytyisi yksi M52 purkki, muttei siihen kuuluvia ajoneston tai muita bokseja.
    Last edited by Skarpa; 04-01-2016, 08:19.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎