Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Last edited by naukkis; 26-05-2015, 15:17.
-
-
Originally posted by naukkis View PostVakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by escortmk2 View PostSaakos noihin laitettua isompaa massamittaria? Ajattelin vaan et ois hyvä ruisku muihinkin ja pääsis helpol ite säätämään.
Leave a comment:
-
-
Saakos noihin laitettua isompaa massamittaria? Ajattelin vaan et ois hyvä ruisku muihinkin ja pääsis helpol ite säätämään.
Leave a comment:
-
-
Seurantaan meni.
Täytyykin tutkia omaa softattua purkkia mitä eroja on.
Leave a comment:
-
-
Tuli asenneltua softat ja piuhakin on modattuna. Eilisen päivän säädin noita toimimaan ja vähän opiskelin, täytyy sanoa että on harvinaisen pätevä systeemi.
Ja hieno foorumi, edelleen. Naukkikselle iso peukku tästä ketjusta ja neuvoista
Pazille myös kiitoksia mailista
Voin sanoa että kyllä kannatti, eron kyllä huomasi kun sai flashin ajettua dme:lle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuskin noilla nyt älyttömiä saa aikaan. Naukkiksella eikö ollu tehty vaikka ja mitä sille koneelle (puristuksia nostettu reilusti, käy viinalla jne.) foorumijuttujen perusteella. Sillon varmasti kone pitää erilaista värinää käydessään ja moottorinohjaus saattaa tämän nakutukseksi. Tällön on erilailla hyötyä noiden thresoldien muokkauksesta, jos nyt oikein ymmärsin niiden merkityksen.
Aivan liian herkkä virikoneeseen tuo vakioalgoritmit eli thresholdia vaan isommalle kerran romraideri ei toistaiseksi ainakaan 41.0:sta saa disabloitua koko nakutuksenvalvontaa. Dataloggeria käyttämällä tietysti nakutustunnistuksesta ei niin suurta haittaa säätämiseen olisi mutta kyllähän mokoma säätämisessä on siinäkin turha haitake.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by deemu79 View PostKappas kehveli, tästä intoutuneena taidankin viskata brittiecun kiinni heti, jos eivät noita thresholdeja ole ymmärtäneet autossa paikallaan olleessa ecussa aikoinaan sporttiautossa nyplätä paremmiksi.
Leave a comment:
-
-
Tuossa aikaisemmin sotkin m50 koneen ms40.1 boksin tähän ms41 sen takia poistin sen.
Mun mielestä alkupään boksit esim. 1429373 Joka ei tue Flash kirjoitusta kuten meidän autossa pystyy päivittämään uudemman version (esim.1429861) vanhan päälle jolloin se toimii niin kuin pitää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostHyvää tietoa, ei ole noita livedatoja päässyt lukemaan niin ei ollut tietoa että nuo nakutusrajat on vedetty ihan hilkullle, alkoi löytymään vetoja ihan toisella mallilla kun nosti threshold-arvoja ihan reilusti, tähän asti tullut vain ihmeteltyä huonoa vastaavuutta täyskaasun sytkäennakoihin....
Leave a comment:
-
-
Joissain alkupään M52:ssa ei ole flash-muistia vaan eprommit joita ei siis voi kirjoittaa ja lukeminenkaan ei taida onnistua flashin lukijasoftilla.
Leave a comment:
-
-
Nonnih. Pikku modi kaapeliin (kytkin yhdistää nuo pinnit 14 ja 18) ja muokatun softan sai ladattua sisään.
Norjalaisen ohjelma pelasi kuten luvattiin ja korjasi checksumitkin, joten kone tärähti kerralla tulille uudella ohjelmallakin. Ja kyllähän sieltä sai alavääntöjä palautettua nokkein ja muiden päivitysten jälkeen.
Totesin kyllä, että toisessa ms41:n ohjausboksissa oli jotain vikaa ohjelmoinnin osalta. Kyseessä siis mun muovin vakiopurkki (m52b20). Nimittäin se antoi vaan osan ECU:n ID.stä oikein, minkä jälkeen pihalle tuli vain siansaksaa. Norjalaisen softa ei saanuladattua softaa pihalle tai flashattyä uutta. KWP2000+ kaapelilla sai kyllä jotain sieltä luettua, mutta tiedot oli korruputoitunutta. Jännän sinänäsä, että ko. purkki kyllä pelaa oikein käytössä ja vikakooditkin siltä saa luettua
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post"knock detection thresold - multicaptive Factor" karttaa on nostettu 0,1 avon verran 4000 rpm asti ja jostain syystä myös tyhjäkäyntiä on nostettu.
Leave a comment:
-
Leave a comment: