Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No miksei. S50 ilmamassamittari on vissiin isompi. Ja kai tuo omakin pelaa, jos siirtää isompaan runkoon ja skaalaa uudestaan.
    Skaalaus on aika hanurista(siis jännitetasojen saaminen vastaamaan todellista ilmavirtausta). Kikkakolmonen eli toinen samanlainen ilmamassamittari jakamaan ilmavirtaus ja saa aika tarkasti tuplattua massavirtauksen alkuperäisellä skaalauksella, sen toisen massamittarinhan ei tarvitse olla toimiva. S50-koneen massamittarille löytyy sitten valmis Alpinan tekemä skaalaus eli jos sen alue riittää niin helppo homma.
    Last edited by naukkis; 26-05-2015, 15:17.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Vakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.
    Tollaista oli tuolla toisessa ketjussa. Ja siellä romraiderin foorumilla on juttua vaikka kuinka kun jaksaa opiskella.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Saakos noihin laitettua isompaa massamittaria? Ajattelin vaan et ois hyvä ruisku muihinkin ja pääsis helpol ite säätämään.
    No miksei. S50 ilmamassamittari on vissiin isompi. Ja kai tuo omakin pelaa, jos siirtää isompaan runkoon ja skaalaa uudestaan.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Saakos noihin laitettua isompaa massamittaria? Ajattelin vaan et ois hyvä ruisku muihinkin ja pääsis helpol ite säätämään.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Seurantaan meni.
    Täytyykin tutkia omaa softattua purkkia mitä eroja on.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Tuli asenneltua softat ja piuhakin on modattuna. Eilisen päivän säädin noita toimimaan ja vähän opiskelin, täytyy sanoa että on harvinaisen pätevä systeemi.

    Ja hieno foorumi, edelleen. Naukkikselle iso peukku tästä ketjusta ja neuvoista
    Pazille myös kiitoksia mailista


    Voin sanoa että kyllä kannatti, eron kyllä huomasi kun sai flashin ajettua dme:lle

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuskin noilla nyt älyttömiä saa aikaan. Naukkiksella eikö ollu tehty vaikka ja mitä sille koneelle (puristuksia nostettu reilusti, käy viinalla jne.) foorumijuttujen perusteella. Sillon varmasti kone pitää erilaista värinää käydessään ja moottorinohjaus saattaa tämän nakutukseksi. Tällön on erilailla hyötyä noiden thresoldien muokkauksesta, jos nyt oikein ymmärsin niiden merkityksen.
    Juu no mulla on aika reilusti puristuksia mutta vastaavasti E85:n takia kone käy todella pehmeästi - vakio nakutuksentunnistus tulkitsi käynnin kuitenkin nakutukseksi eli ilmeni vääntökäyrän aaltoiluna jota tuli koitettua suoristaa säätämällä jonkin aikaa.

    Aivan liian herkkä virikoneeseen tuo vakioalgoritmit eli thresholdia vaan isommalle kerran romraideri ei toistaiseksi ainakaan 41.0:sta saa disabloitua koko nakutuksenvalvontaa. Dataloggeria käyttämällä tietysti nakutustunnistuksesta ei niin suurta haittaa säätämiseen olisi mutta kyllähän mokoma säätämisessä on siinäkin turha haitake.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Kappas kehveli, tästä intoutuneena taidankin viskata brittiecun kiinni heti, jos eivät noita thresholdeja ole ymmärtäneet autossa paikallaan olleessa ecussa aikoinaan sporttiautossa nyplätä paremmiksi.
    Tuskin noilla nyt älyttömiä saa aikaan. Naukkiksella eikö ollu tehty vaikka ja mitä sille koneelle (puristuksia nostettu reilusti, käy viinalla jne.) foorumijuttujen perusteella. Sillon varmasti kone pitää erilaista värinää käydessään ja moottorinohjaus saattaa tämän nakutukseksi. Tällön on erilailla hyötyä noiden thresoldien muokkauksesta, jos nyt oikein ymmärsin niiden merkityksen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Joissain alkupään M52:ssa ei ole flash-muistia vaan eprommit joita ei siis voi kirjoittaa ja lukeminenkaan ei taida onnistua flashin lukijasoftilla.
    Joo tuo on 7/95 eli aikalailla ensimmäisiä m52:ia. Selittänee ongelman.

    Leave a comment:


  • Axe27
    replied
    Tuossa aikaisemmin sotkin m50 koneen ms40.1 boksin tähän ms41 sen takia poistin sen.

    Mun mielestä alkupään boksit esim. 1429373 Joka ei tue Flash kirjoitusta kuten meidän autossa pystyy päivittämään uudemman version (esim.1429861) vanhan päälle jolloin se toimii niin kuin pitää.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Hyvää tietoa, ei ole noita livedatoja päässyt lukemaan niin ei ollut tietoa että nuo nakutusrajat on vedetty ihan hilkullle, alkoi löytymään vetoja ihan toisella mallilla kun nosti threshold-arvoja ihan reilusti, tähän asti tullut vain ihmeteltyä huonoa vastaavuutta täyskaasun sytkäennakoihin....
    Kappas kehveli, tästä intoutuneena taidankin viskata brittiecun kiinni heti, jos eivät noita thresholdeja ole ymmärtäneet autossa paikallaan olleessa ecussa aikoinaan sporttiautossa nyplätä paremmiksi.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Joissain alkupään M52:ssa ei ole flash-muistia vaan eprommit joita ei siis voi kirjoittaa ja lukeminenkaan ei taida onnistua flashin lukijasoftilla.

    Leave a comment:


  • Axe27
    replied
    Eipä mitään.
    Last edited by Axe27; 11-05-2015, 11:42. Reason: Väärin

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nonnih. Pikku modi kaapeliin (kytkin yhdistää nuo pinnit 14 ja 18) ja muokatun softan sai ladattua sisään.


    Norjalaisen ohjelma pelasi kuten luvattiin ja korjasi checksumitkin, joten kone tärähti kerralla tulille uudella ohjelmallakin. Ja kyllähän sieltä sai alavääntöjä palautettua nokkein ja muiden päivitysten jälkeen.

    Totesin kyllä, että toisessa ms41:n ohjausboksissa oli jotain vikaa ohjelmoinnin osalta. Kyseessä siis mun muovin vakiopurkki (m52b20). Nimittäin se antoi vaan osan ECU:n ID.stä oikein, minkä jälkeen pihalle tuli vain siansaksaa. Norjalaisen softa ei saanuladattua softaa pihalle tai flashattyä uutta. KWP2000+ kaapelilla sai kyllä jotain sieltä luettua, mutta tiedot oli korruputoitunutta. Jännän sinänäsä, että ko. purkki kyllä pelaa oikein käytössä ja vikakooditkin siltä saa luettua

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    "knock detection thresold - multicaptive Factor" karttaa on nostettu 0,1 avon verran 4000 rpm asti ja jostain syystä myös tyhjäkäyntiä on nostettu.
    Hyvää tietoa, ei ole noita livedatoja päässyt lukemaan niin ei ollut tietoa että nuo nakutusrajat on vedetty ihan hilkullle, alkoi löytymään vetoja ihan toisella mallilla kun nosti threshold-arvoja ihan reilusti, tähän asti tullut vain ihmeteltyä huonoa vastaavuutta täyskaasun sytkäennakoihin....

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎