Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrunesteiden vaihto korjaamoissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    #31
    Originally posted by KtKtuned View Post
    Autojen huolto-ohjelmissa on jarrunesteiden vaihto ja luulin ,että ne esim. merkkihuollossa vaihtavat sen kunnolla ja päästävät ilmausnipoista vanhaa ulos.
    mutsin toijjotaan takasinkutsun yhteydessä merkkihuollossa kysyivät ,voiko samalla jotain muuta tehdä ja meinasin,et jarrunesteet olis hyvä vaihtaa. Kun itse tehtynä aika työläs.

    Mutta ,ei ne mitään ilmausruuveihin koskeneet. Säiliöllisen vaihtoivat uutta tilalle ja siten se homma kuulemma aina tehdään. Ton homman oisin tehny kyllä muutamassa minuutissa itsekkin ,jos olisin tiennyt ,ettei ne sen kummemmin nesteitä vaihda. Ja samalla tavalla ovat monessa muussakin huollossa homman tehneet ,mitä olen juttua kuulut.

    Meneekö homma aina tällä tavalla esim. bemareidenkin huolloissa.
    Joskus aikaisemminkin kirjoittanut jossain täällä että jo 15 vuotta sitten turku / raisio- akselilla eräässä suomen suosituimpaan automerkkiin erikoistuneessa merkkiliikkeessä jarrunesteet "vaihdettiin" juurikin näin.
    Ei tää uutta siis ole, valitettavasti.

    Ite kun vaihtaa tai seuraa vieressä jonkun vaihtaessa niin saa mitä tilaa.
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      Mielestäni olisi reilua, että työstä veloitetaan se aika joka siinä todellisuudessa menee. Tähän tietenkin lasketaan se kun asentaja hakee työmääräyksen, etsii auton, ajaa sen nosturille, hakee työkalut, tekee säädön, vie työkalut takaisin, ajaa auton ulos ja ilmoittaa työn valmiiksi. Jos se auto on nosturilla valmiiksi muiden korjausten takia ja työkalut käsillä niin siitä hammastangon kiristämisestä pitäisi veloittaa siinä kulunut aika. Toki jos osat on jumissa käytetty todellinen aika veloitetaan. Tämä nyt on vain minun mielipide.
      No tästä nyt ei tulisi yhtään mitään, mekaanikkohan nysväisi koko päivän jotain polttimonvaihtoa. Ainakin isommissa korjaamoissa kaverit on suorituspalkalla, joten mitä enemmän tekee keikkaa=tehokkaampi=enemmän palkkaa. Samalla kustannusarvioiden tekeminen ja kaikki muu on helpompaa kun kiinteä hinnoittelu ohjeaikojen mukaan. Toki vianmäärityksissä ym mille ei ole ohjeaikaa tiedossa, käytetään hinnoittelua käytetyn ajan mukaan. Näistä taas ei yleensä veloiteta koko käytettyä aikaa vaan kohtuullistetaan huomattavasti.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by sonikk View Post
        No tästä nyt ei tulisi yhtään mitään, mekaanikkohan nysväisi koko päivän jotain polttimonvaihtoa. Ainakin isommissa korjaamoissa kaverit on suorituspalkalla, joten mitä enemmän tekee keikkaa=tehokkaampi=enemmän palkkaa. Samalla kustannusarvioiden tekeminen ja kaikki muu on helpompaa kun kiinteä hinnoittelu ohjeaikojen mukaan. Toki vianmäärityksissä ym mille ei ole ohjeaikaa tiedossa, käytetään hinnoittelua käytetyn ajan mukaan. Näistä taas ei yleensä veloiteta koko käytettyä aikaa vaan kohtuullistetaan huomattavasti.
        Merkkiliikkeet jne. toki yleensä käyttävät kiinteää hintaa, mutta monet monimerkkikorjaamot jne. ei tee kiinteällä hinnalla. Hinta-arviot toki tehdään koneella olevien korjausaikojen perusteella. Siitähän hinta saa heittää 15%, jos enemmän pitää ilmoittaa asiakkaalle. Tehtaan ohjeaikojen perusteella ei kiinteällä hinnalla kannata vanhempia autoja korjata, koska osat monesti melkolailla jumissa ja lämmittelyyn jne. menee aikaa (tai no voihan sitä korjata, jos riittävästi lisää extraa siihen koneelta löytyvään aikaa). Viime kesänä en saanut yhdestäkään korjaamosta kiinteää hintaa takapyörän laakereiden vaihdolle (e39). Peusteena oli, että ovat usein tämän ikäisissä niin jumissa, että tekevät tuntitöinä. Vaihdoin itse ja olihan ne ihan hiton tiukassa, joten ei niitä tehtaan ohjeajassa vaihdella, joka taitaa olla noin tunti/laakeri.

        Kiinteä hinnoittelu toimii toki ihan hyvin kohtuu uusien autojen kanssa, kun osat yleensä irtoaa helposti. Korjaamoillahan on yleensä työnjohtaja, joka katsoo, että homma toimii eikä porukka siellä kaiva nenää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎