Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rjkl
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 104

    #76
    Originally posted by advance
    eikä muuten ole jalopuut halkeillu.
    Mitä mitä kertokaa tarkemmin tuosta halkeilemisesta, Mulla pari yksityiskohtaa konsolissa, jotka ovat halkeillu.

    Comment

    • Jamppu_83
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 40

      #77
      No kun asiaan on päästy, omistin alkujaan 518i e34 korisen bemarin, ajelin 6kk jonka aikana tein kansiremonti...rupes vituttaan ja vaihdoin sen 230E mersuun, samaa vuosimallia, ajattelin että kun on mersu sen täytyy olla hyvä ja kestävä...ja paskat MÄTÄKUKKO ei jääny mitään hyvää sanottavaa, ovet lonksuu ja jumittaa, ruostuu muovihelmojen ja ovien alareunat, 300tkm ajettu kone nakuttaa (pahemmin ku kansivikainen m40 mosa), sähköliitokset hapettuu pahemmin ku missään, abs jarrut ei toimi, aina joku saatanan lamppu pimeenä, puoltaa...lista on loputon. 1kk ja vaihdoin e34 525

      Comment

      • tapio87
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 235
        • Haapajärvi

        #78
        noh pistetään omat kokemukset. Kavereilla on melkein järestään mersu, ja nehän ei koskaan ole rikki.. itselläkin joskus käyny mielessä että laittas mersun, mutta kun rupeen miettii että mitä kavereiden autoille on tehty, niin ei enää mersut kiinnosta.. w123 200d,w124 250td,190 2.0d,190 2.0i,w124 300td. saatto mennä perseellen nuo korimalli tiedot, en niin ole mersuihin perehtynyt. mutta perät kolisee, syö jäähdytinnestettä, lämmöt ei pysy kurissa, sähkövikaa, vaihdelaatikko vikaa, ruosteongelmia, kone kilkattaa ym. syö öljyä, melkein mitävain... muttei mersut ole koskaan rikki, mutta kummasti niitä pitää hyppyyttää maalarille/korjaamolle jotku ne vaan kestää,kestää ja kestää
        324tdic savukonerojekti

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #79
          Isällä ollu w123 220D -7x, w124 200D -8x ja 250D -90. Viimeisestä muistan että siihen piti vaihtaa viiksi vaihtaa kun se rupes temppuamaan. Muuten jokainen auto on ollu vain ajossa. Eikä ruostetta ole noissa ollut ja ajoakin on ollu jokaisessa 500 000 km kohilla. Ite hankkisin tuollaisen w124 koppasen jos en bemaria niin rakastaisi
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #80
            Mulla on ollu 5 vuotta 300E Mersu jonka kanssa on toisena autona ollu jos jonkinlaista kokelasta. Nyt on tämä E39 Bemari....saa nähdä kumpi vetää pitemmän korren.
            Mersulla on ajettu pitkästi päälle 400tkm ja vaivoja on ollut todella vähän. Jopa ilmastoinikin toimii vielä, kerran on laitettu lisää kylmäainetta. Ja ruostetta siitä saa hakea.
            Onhan tuo E39 hieno auto ja omani vielä suht vähän ajettukin (154tkm) mutta tuntuu että kokoajan jotain pientä laittoa. Tietty noilla kilometreillä moni kuluva osa alkaa olla vaihtokunnossa.

            Hyviä autoja molemmat!
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #81
              Vuosi meni taas maalausten välissä ja luukun alareuna taas on paskana... Hommaan kait sitten siihen uuden luukun, kun ei siihen mikään näytä auttavan..
              Mersua en enää hommaa kuitenkaan Seuraava vois olla Alpina B10B..??
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #82
                Vähän vanhempi topicci alkujaan No täytyy kommentoida, että W124 Mersu ois aika pätevä peli jos siinä olisi kulkupuolta riittävästi. Maantieajossa ei ole vielä parempaa autoa alle sattunut. Ei välitä yhtään tien epätasaisuuksista ja keinuu vaan tasaisesti kuopissa. Huono puoli on että meinaa nukkua rattiin pidemmillä pätkillä. Yllättävän helppo sillä on kaupungissakin ja parkkipaikoilla pyöritellä kun näkyvyys joka suuntaan on hyvä ja ulkomitat hahmottaa helposti.

                Öljyä menee kyllä 5-pyttyiseen diesel moottoriin melko ruhtinaallinen määrä öljynvaihdossa Toisaalta muita huoltokuluja ei juuri tule kun kaikki on tehty niin idioottivarmasti. Alapallot vissiin on vaihdettava 150-250 tkm välein, mutta se on pientä kun maksaa muutaman hurjan kympin per kipale.

                Uudemmista väyrys koppasista en ole juuri positiivista kuullut. Yhdenkin -97 vuotisen tiedän, josta on tuulilasin ympärys ja oven ympäryksiä hitsattu, puhumattakaan siitä kun omistaja vei ko. mesen massattavaksi niin kieltäytyivät massaamasta kun pohja oli jo pilalla. Äijää vähän itketti
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • DaBoom
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 43
                  • Pilkanmaa, Kuusankoski

                  #83
                  Tuosta w124 huollon helppoudesta.. Isukin 300td koneenvaihto menossa ja ei kyllä irtoa yhtä helpolla kuin esim e34stä

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Tuosta w124 koppaisen ajo ja erityisesti maantieajo-ominaisuuksista voin kyllä jonkinlaisella kokemuksen rintaäänellä todeta, että toki ne vastaavat hyviä 80-luvun alkupuollla suunnitellun auton ominaisuuksia, mutta ovat valovuosia nykyisistä. Jos jonkun mielestä hyviin maantieominaisuuksiin kuuluu tuo jenkkityyppinen "sohvalla keinuminen", huojuminen, kuulamutteriohjauksen täydellinen tunnottomuus ja nimen omaan se 70-80-luvun "urakoitsijafiilis" jota hyvätkin 124:t nykyisin tarjoaa, niin siinähän se on... oikea toiveauto.
                    Päivän "tyypit" 124:lla ja e39:llä ja jokainen ymmärtää ne valovuosien määrät jotka näitä autoja jo erottaa, vaikka valmistusajankohdissa ei eroa olisi kuin muutama vuosi.
                    Toisaalta on taas ihan turha kuvitella että jos 124 on joskus 15-vuotta sitten yksi vähävikaisempia autoja, ei se sitä enään sen 15-vuotta myöhemmin enään todellakaan ole, vaan vaikka palikka ei paljon maksakkaan, niin kyllä vaihdettavaa/korjattavaa tulee. Mitä enemmän varusteita, sitä enemmän.
                    Jos itse pystyy näihin korjauksiin, niin ylläpito on toki kohtuullista, mutta jos ei niin tulee muuten ylläpito yllättävän kalliiksi verrattuna mihin tahansa 10-vuotta uudempaan ja erityisesti johonkin japsiin....siis jos maksimaalisen pienet käyttökulut on valintakriteeri.
                    Väyrysestä on paljon "legendaa" (=lue 124 miesten paskapuhetta),mutta jos mersu nyt välttämättä tarvitsee saada alle, niin kyllä tuo w210 hakkaa
                    w124:n jo 10-0 ihan joka suhteessa...ja ruostettakin lopulta löytyy väyrysen ovenreunosta vähemmän kuin nykyisistä 124:sta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎