Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä tuo eta kone oikein on???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16425
    • Asikkala

    #61
    Originally posted by Sampza View Post
    Joo mutua kait hyvinkin sillä itsellä oli toi eta moottori edellisessä resussa ja siin oli b20 kansi kiinni ja oli kyllä b20 ruiskutuskin yms järjestelmät... oli se laiska..tosin automaatti. Taloudellisesta (11L/100km minimi keskikultus) ja vääntävästä moottorista puhutaan, no ok vääntävä, kiva halventaa kumin hintaa joo automaatilla kivasti palo. Jälkeenpäin mullekkin selvennettiin et b25 kannella ja muulla yläpään järjestelmällä ois kulkenu?!.. mutua multakin kuiten.. Liekkö edes kunnossa ollut siitä en tiedä.

    Niin ja toi oli siitä ihmeellinen vempain et sei ei kulkenut kuin 180km/h mittariinsa... kierrokset oli melko ylhäällä en nyt muista tarkalleen mitä näytti mut kuiten..

    Kyseinen auto kohtasi poron 50km/h nopeudesta. Meni Vissiin ?pirkkalan? AVK:n kautta uusille omistajille...



    ETA-moottori:

    Ot mutta mikä etuhelma tuossa kuvassa on?

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #62
      Originally posted by 325E View Post
      Janmanin kuva on oikea ETA-konehuoneen kuva mikä se alunperin on toki jokainen voi säveltää miten haluaa...jos se
      isompi aikaisempi kuva on sinun eta-konehuoneesta (jota sanoin räpellykseksi anteeksi siitä,perusteena siksi jos sanot sitä eta-konehuoeen näköiseksi sillä se ei ole sitä) siinä poikkeaa ensinnäkin, näkyvää etassa on iso syyläri ja toinen on lisäilmaluisti se on
      ihan omaaluokkaansa (minusta huono siis etassa, joku proto).
      Tarkoitukseni on vaan tuoda ilmi että, ETA-konehuone ja sen näkymät ovat monelle utopiaa moniko on nähnyt aidon
      eta-konehuoneen E30:ssä...tarkoitan vaan että, se on harvinainen ...tosin minusta ei niin hyvä toteutus kuin vaikka vakio 325i.
      Varmasti jos minulla "ei olisi ollut tehtynä" viritettyä
      M20B25 moottoria tuskin olisin myynyt Urjalaan sitä M20B27-konetta vaan olisin säveltänyt siitä 325i:n osilla vähän piristetyn vaparin jollakin lievällä Schrikin nokalla.
      Se Samzan lähettämä kuva ei ole ETA-konehuoneen näköinen sitä tarkoitin eli tuli väärinkäsitys asioissa eli m-power lukeutui vaan niihin harvoihin
      jotka kommentoivat juttua "olenko yksi niistä harvoista" kerro itse oletko.

      325E
      No nyt siitä eta koneesta on otettu savut ja ensi vaikutelma oli toisaalta hyvä/masentava.Autossa olis kyllä varmaan potentiaalia mutta kun se on kasattu auton omilla johdoilla/boxilla niin menee pikkasen rajusti laihalle noilla puristuksilla mitä sinne jäi.Männäthän tehtiin Fipatin männistä etan 11 puristeisten mallisex,tosin 0.4mm korkeemmilla pateilla.Tarkotus olis laittaa Hestec vaikka se hinta kirveleekin aika rajusti.Autohan oli alunperin 90 325i jossa puristus jossain 8.8 paikkeilla ja nyt sen pitäs olla n.11 joten ennakot ja bensan saanti ei riitä millään.Ja Harinen meinas yhdelle tutullle et Hestekillä on saatu n.20hv lisää ihan vakio 325 e30 säätämällä se kunnolla kohdalleen mitä BMW:een motronic ei todellakaan ole.
      speed limits are for pussies

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #63
        Kerro.....Lisääääää

        Originally posted by timpa View Post
        No nyt siitä eta koneesta on otettu savut ja ensi vaikutelma oli toisaalta hyvä/masentava.Autossa olis kyllä varmaan potentiaalia mutta kun se on kasattu auton omilla johdoilla/boxilla niin menee pikkasen rajusti laihalle noilla puristuksilla mitä sinne jäi.Männäthän tehtiin Fipatin männistä etan 11 puristeisten mallisex,tosin 0.4mm korkeemmilla pateilla.Tarkotus olis laittaa Hestec vaikka se hinta kirveleekin aika rajusti.Autohan oli alunperin 90 325i jossa puristus jossain 8.8 paikkeilla ja nyt sen pitäs olla n.11 joten ennakot ja bensan saanti ei riitä millään.Ja Harinen meinas yhdelle tutullle et Hestekillä on saatu n.20hv lisää ihan vakio 325 e30 säätämällä se kunnolla kohdalleen mitä BMW:een motronic ei todellakaan ole.

        Miten lähti käyntiin jaksoko startti pyörittää yms......
        Mikä putkisto ja ajoitko ...mikä tuntuma...

        On se hyvä että, ETA-moottori löysi hyvän BMW-kodin....


        325E

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #64
          Originally posted by 325E View Post
          Miten lähti käyntiin jaksoko startti pyörittää yms......
          Mikä putkisto ja ajoitko ...mikä tuntuma...

          On se hyvä että, ETA-moottori löysi hyvän BMW-kodin....


          325E
          Lähti käymään ihan hyvin ja toistaseks on vielä vakiputkistolla. Sen verran käytiin sitä koittamassa että toimii kaikki ok nakuttaa vaan niin paljon että oma ruisku tullaan heittään helvettiin sieltä ja korvataan luultavasti Hestecillä.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • Terhonaattori
            Newbiemmer
            • Feb 2007
            • 24

            #65
            Sitä iteki nyt tullu jo päälle 1000 kilsaa sisäänajettua omaa eta konetta konerempan jälkeen. Tai no ei siinä kyllä etaa oo ku lohko mutta kumminki. Kyllä ihan kivasti pieree

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #66
              Originally posted by turboix View Post
              Lähti käymään ihan hyvin ja toistaseks on vielä vakiputkistolla. Sen verran käytiin sitä koittamassa että toimii kaikki ok nakuttaa vaan niin paljon että oma ruisku tullaan heittään helvettiin sieltä ja korvataan luultavasti Hestecillä.
              Jep kyl me hestec sinne laitetaan sit katotaan mitä siitä tulee...
              speed limits are for pussies

              Comment

              • Linksi
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 7
                • Suomi Finland Perkele, pohjois pohjanmaa

                #67
                no nii.. täällähän käydään käden vääntöö noist ETA koneist.. loistavaa..
                itsellä pellin alla 2.7 ETA mylly (uusin versio mikäli olen oikein ymmärtänyt)
                lueskelin noita viritys juttuja tos ja käytte aika kovaa vääntöä et onko hyvä aihio vai ei ole...
                itse en VIELÄ ole kokeillut soveltuuko tämä mihkään mutta juttua olen kuullut että ETA toimii viri aihiona myös hyvin...
                ens kesänä tuo selviää.. turbotus haaveet kyllä jäi mutta vaparina haetaan lisä tehoa hieman.. 129hv ei riitä vaikka tuntuu tuollaki jo hyvin ehtivän kauppaan onko kellään tietoa tuon koneen väännöistä ku niitä tuntuu olevan vaikka muille jakaa?? ja jos joku on värkänny tän 2.7 ETA koneen ja muiden kans nii vois pistää vaikka privaa.. mul ois pieniä kymysyksiä tästä

                ei muuta ku huolettomia kilometrejä
                sigpic

                Comment

                • METALLIMIES
                  BTCF Member
                  • Jun 2007
                  • 61
                  • Kouvola

                  #68
                  eta- koneen kestävyys

                  Kertokaapa millasia kilometri määriä tollanen eta-kone pitäisi kestää. Alkanu kiinnostaa tollasen 325e:en hankinta ja nettiautossa ois yks 290tkm ajettu, niin paljo pitäisi vielä pystyä ajelee ennen kuin tarvii konetta alkaa remontoida?
                  e46 330d
                  e30 318iS

                  Comment

                  • Sampza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1398
                    • Rovaniemi

                    #69
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ot mutta mikä etuhelma tuossa kuvassa on?
                    OT, joo kait se oli joku itsetekaistu lasikuitulirpake. Toi auto oli mulle mysteeri muutenkin kaikkine ETA-luulojen kanssa...
                    320d touring M-sport -09
                    320d -02
                    1250 Bandit S

                    Comment

                    • peltoelvis69
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 96
                      • Hamina

                      #70
                      Herätelläähä vähä tätäkii. Ite otin nyt työnalle tuon oman etanan ja purkasin sen osiks. Rinnalle otin ja purkasin m20b25 kiukaan. Ajatuksena oli et etan kampura+veivit+2.5männät+kansi ruiskuineen ja lohkosta siivu pois ku näytti tuo 2.5:sen mäntä jäävän noin 1mm alle dekkitason kun taas vakio m20b25 näyttää tulevan n. 1.5mm yli tason. Tuohon kanteen vielä lisäks ois tuloillaan schrikin napakka katukeppi ja uudet keinut. Mitä on kundit mieltä? Mennäänkö ihan perse eellä puuhun?
                      E39 530dA touring M-sport ’02
                      E39 530iA touring ’01

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11089
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by peltoelvis69 View Post
                        Herätelläähä vähä tätäkii. Ite otin nyt työnalle tuon oman etanan ja purkasin sen osiks. Rinnalle otin ja purkasin m20b25 kiukaan. Ajatuksena oli et etan kampura+veivit+2.5männät+kansi ruiskuineen ja lohkosta siivu pois ku näytti tuo 2.5:sen mäntä jäävän noin 1mm alle dekkitason kun taas vakio m20b25 näyttää tulevan n. 1.5mm yli tason. Tuohon kanteen vielä lisäks ois tuloillaan schrikin napakka katukeppi ja uudet keinut. Mitä on kundit mieltä? Mennäänkö ihan perse eellä puuhun?
                        Laske paljon tulee puristuksiksi. Alle jäävä mäntä voi olla hyväkin juttu, ettei puristukset kasva liian isoksi, kun isku kasvaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #72
                          Täällä pyyhitään 1986 alkuperäis-etalla ahdettuna suomea ristiin rastiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238853

                          Comment

                          • peltoelvis69
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 96
                            • Hamina

                            #73
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Laske paljon tulee puristuksiksi. Alle jäävä mäntä voi olla hyväkin juttu, ettei puristukset kasva liian isoksi, kun isku kasvaa.
                            Siis tuossa tuo M20b25 mäntä jää alle dekin ku se on kiinni etan kampurassa ja kiertokangessa, kun taas m20b25 omassa kampurassa+kangessa se tulee n. 1.5 mm yli lohkon. Eli siis ymmärtääkseni jos haluaa puristukset saada samoihin lukemiin niin sillonha se mäntä täytyy tuoda yhtä ylös myös tuon etan kampuran ja veivin kans kuin vakio m20b25:kin. Komia viistokeula viitonen on kyö Jakeluvesimiehellä.
                            E39 530dA touring M-sport ’02
                            E39 530iA touring ’01

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by peltoelvis69 View Post
                              Siis tuossa tuo M20b25 mäntä jää alle dekin ku se on kiinni etan kampurassa ja kiertokangessa, kun taas m20b25 omassa kampurassa+kangessa se tulee n. 1.5 mm yli lohkon. Eli siis ymmärtääkseni jos haluaa puristukset saada samoihin lukemiin niin sillonha se mäntä täytyy tuoda yhtä ylös myös tuon etan kampuran ja veivin kans kuin vakio m20b25:kin.
                              Ei nyt ihan näinkään. Etassa on pidempi isku, jolloin palotilan tulee vastaavasti jäädä isommaksi, hos halutaan sama puristussuhde. Puristussuhdehan on: Palotilan koko/(palotilan koko+iskun tilavuus) eli männän yläpuolinen tila ykk:ssa / männän yläpuolinen tila akk:ssa
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11089
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by peltoelvis69 View Post
                                Siis tuossa tuo M20b25 mäntä jää alle dekin ku se on kiinni etan kampurassa ja kiertokangessa, kun taas m20b25 omassa kampurassa+kangessa se tulee n. 1.5 mm yli lohkon. Eli siis ymmärtääkseni jos haluaa puristukset saada samoihin lukemiin niin sillonha se mäntä täytyy tuoda yhtä ylös myös tuon etan kampuran ja veivin kans kuin vakio m20b25:kin. Komia viistokeula viitonen on kyö Jakeluvesimiehellä.
                                Ei. Lueppa vähän teoriaa eka ennenkuin ruvetaan miettimään virityksiä moottoriin: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde

                                Kun iskutilavuus kasvaa ja halutaan pitää puristussuhde samana, niin puristus tilavuus pitää kasvaa myös. Eli männän pitää jäädä alemmaksi.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎