Originally posted by Sampza
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mikä tuo eta kone oikein on???
Collapse
X
-
Originally posted by 325E View PostJanmanin kuva on oikea ETA-konehuoneen kuva mikä se alunperin on toki jokainen voi säveltää miten haluaa...jos se
isompi aikaisempi kuva on sinun eta-konehuoneesta (jota sanoin räpellykseksi anteeksi siitä,perusteena siksi jos sanot sitä eta-konehuoeen näköiseksi sillä se ei ole sitä) siinä poikkeaa ensinnäkin, näkyvää etassa on iso syyläri ja toinen on lisäilmaluisti se on
ihan omaaluokkaansa (minusta huono siis etassa, joku proto).
Tarkoitukseni on vaan tuoda ilmi että, ETA-konehuone ja sen näkymät ovat monelle utopiaa moniko on nähnyt aidon
eta-konehuoneen E30:ssä...tarkoitan vaan että, se on harvinainen ...tosin minusta ei niin hyvä toteutus kuin vaikka vakio 325i.
Varmasti jos minulla "ei olisi ollut tehtynä" viritettyä
M20B25 moottoria tuskin olisin myynyt Urjalaan sitä M20B27-konetta vaan olisin säveltänyt siitä 325i:n osilla vähän piristetyn vaparin jollakin lievällä Schrikin nokalla.
Se Samzan lähettämä kuva ei ole ETA-konehuoneen näköinen sitä tarkoitin eli tuli väärinkäsitys asioissa eli m-power lukeutui vaan niihin harvoihin
jotka kommentoivat juttua "olenko yksi niistä harvoista" kerro itse oletko.
325Espeed limits are for pussies
Comment
-
-
Kerro.....Lisääääää
Originally posted by timpa View PostNo nyt siitä eta koneesta on otettu savut ja ensi vaikutelma oli toisaalta hyvä/masentava.Autossa olis kyllä varmaan potentiaalia mutta kun se on kasattu auton omilla johdoilla/boxilla niin menee pikkasen rajusti laihalle noilla puristuksilla mitä sinne jäi.Männäthän tehtiin Fipatin männistä etan 11 puristeisten mallisex,tosin 0.4mm korkeemmilla pateilla.Tarkotus olis laittaa Hestec vaikka se hinta kirveleekin aika rajusti.Autohan oli alunperin 90 325i jossa puristus jossain 8.8 paikkeilla ja nyt sen pitäs olla n.11 joten ennakot ja bensan saanti ei riitä millään.Ja Harinen meinas yhdelle tutullle et Hestekillä on saatu n.20hv lisää ihan vakio 325 e30 säätämällä se kunnolla kohdalleen mitä BMW:een motronic ei todellakaan ole.
Miten lähti käyntiin jaksoko startti pyörittää yms......
Mikä putkisto ja ajoitko ...mikä tuntuma...
On se hyvä että, ETA-moottori löysi hyvän BMW-kodin....
325E
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostMiten lähti käyntiin jaksoko startti pyörittää yms......
Mikä putkisto ja ajoitko ...mikä tuntuma...
On se hyvä että, ETA-moottori löysi hyvän BMW-kodin....
325EBMW E46 330dA touring -00
BMW e30 325tbo -86
BMW e30 323ia cabriolet -83
BMW e30 318i touring -89
Comment
-
-
Originally posted by turboix View PostLähti käymään ihan hyvin ja toistaseks on vielä vakiputkistolla. Sen verran käytiin sitä koittamassa että toimii kaikki ok nakuttaa vaan niin paljon että oma ruisku tullaan heittään helvettiin sieltä ja korvataan luultavasti Hestecillä.speed limits are for pussies
Comment
-
-
no nii.. täällähän käydään käden vääntöö noist ETA koneist.. loistavaa..
itsellä pellin alla 2.7 ETA mylly (uusin versio mikäli olen oikein ymmärtänyt)
lueskelin noita viritys juttuja tos ja käytte aika kovaa vääntöä et onko hyvä aihio vai ei ole...
itse en VIELÄ ole kokeillut soveltuuko tämä mihkään mutta juttua olen kuullut että ETA toimii viri aihiona myös hyvin...
ens kesänä tuo selviää.. turbotus haaveet kyllä jäi mutta vaparina haetaan lisä tehoa hieman.. 129hv ei riitä vaikka tuntuu tuollaki jo hyvin ehtivän kauppaan onko kellään tietoa tuon koneen väännöistä ku niitä tuntuu olevan vaikka muille jakaa?? ja jos joku on värkänny tän 2.7 ETA koneen ja muiden kans nii vois pistää vaikka privaa.. mul ois pieniä kymysyksiä tästä
ei muuta ku huolettomia kilometrejäsigpic
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOt mutta mikä etuhelma tuossa kuvassa on?
Comment
-
-
Herätelläähä vähä tätäkii. Ite otin nyt työnalle tuon oman etanan ja purkasin sen osiks. Rinnalle otin ja purkasin m20b25 kiukaan. Ajatuksena oli et etan kampura+veivit+2.5männät+kansi ruiskuineen ja lohkosta siivu pois ku näytti tuo 2.5:sen mäntä jäävän noin 1mm alle dekkitason kun taas vakio m20b25 näyttää tulevan n. 1.5mm yli tason. Tuohon kanteen vielä lisäks ois tuloillaan schrikin napakka katukeppi ja uudet keinut. Mitä on kundit mieltä? Mennäänkö ihan perse eellä puuhun?E39 530dA touring M-sport ’02
E39 530iA touring ’01
Comment
-
-
Originally posted by peltoelvis69 View PostHerätelläähä vähä tätäkii. Ite otin nyt työnalle tuon oman etanan ja purkasin sen osiks. Rinnalle otin ja purkasin m20b25 kiukaan. Ajatuksena oli et etan kampura+veivit+2.5männät+kansi ruiskuineen ja lohkosta siivu pois ku näytti tuo 2.5:sen mäntä jäävän noin 1mm alle dekkitason kun taas vakio m20b25 näyttää tulevan n. 1.5mm yli tason. Tuohon kanteen vielä lisäks ois tuloillaan schrikin napakka katukeppi ja uudet keinut. Mitä on kundit mieltä? Mennäänkö ihan perse eellä puuhun?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Täällä pyyhitään 1986 alkuperäis-etalla ahdettuna suomea ristiin rastiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238853
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostLaske paljon tulee puristuksiksi. Alle jäävä mäntä voi olla hyväkin juttu, ettei puristukset kasva liian isoksi, kun isku kasvaa.E39 530dA touring M-sport ’02
E39 530iA touring ’01
Comment
-
-
Originally posted by peltoelvis69 View PostSiis tuossa tuo M20b25 mäntä jää alle dekin ku se on kiinni etan kampurassa ja kiertokangessa, kun taas m20b25 omassa kampurassa+kangessa se tulee n. 1.5 mm yli lohkon. Eli siis ymmärtääkseni jos haluaa puristukset saada samoihin lukemiin niin sillonha se mäntä täytyy tuoda yhtä ylös myös tuon etan kampuran ja veivin kans kuin vakio m20b25:kin.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by peltoelvis69 View PostSiis tuossa tuo M20b25 mäntä jää alle dekin ku se on kiinni etan kampurassa ja kiertokangessa, kun taas m20b25 omassa kampurassa+kangessa se tulee n. 1.5 mm yli lohkon. Eli siis ymmärtääkseni jos haluaa puristukset saada samoihin lukemiin niin sillonha se mäntä täytyy tuoda yhtä ylös myös tuon etan kampuran ja veivin kans kuin vakio m20b25:kin. Komia viistokeula viitonen on kyö Jakeluvesimiehellä.
Kun iskutilavuus kasvaa ja halutaan pitää puristussuhde samana, niin puristus tilavuus pitää kasvaa myös. Eli männän pitää jäädä alemmaksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment