Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä tuo eta kone oikein on???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    mikä tuo eta kone oikein on???

    voisko joku kertoa et miks tossa eta koneessa on vain 122hv??ja onko se niinku 2.7 eta....vai,mitä ero silla on esim.20b25 koneeseen??ku teho ero on kuiteski 50hv luokkaa...tuo on vähän hämärä,ja searchiaki yritin...
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Eiks se oo joku taloudellisuus moottori, vääntää hyvin. Ihan mutua toi tieto, mutta vissiin m20b20:sen kannella ton saa kulkemaan tai jotain?


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      eiku seo 2.7 alakerralla ja ahtaalla kannella. m20b25 kannella pääsee hyvästi.


      Comment

      • qizmo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 234

        #4
        Originally posted by bmwmihe
        eiku seo 2.7 alakerralla ja ahtaalla kannella. m20b25 kannella pääsee hyvästi.
        niin jos on korkeapuristeiset männät! yleensä ne on niitä jotai 9puristeisia ja siihen jos laittaa b25 kannen nii puristukset tippuu vielä alemmas.
        kyllähän se ihan hyvin kulkee sillä isompireikäsellä 2litrasen kannella.

        alkuperäiseen kysymykseen:
        pieni kulutus, alhaiset kierrokset ja hyvät väännöt

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          122hv ei sitten kerro ihan koko totuutta, ainakin paperilla kiihtyvyydet on mekein 325i luokkaa. Pitäisi joskus päästä kokeilemaan, tuo voisi olla käyttöautoon varsin mukava moottori..
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • iSport
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 40

            #6
            [QUOTE=qizmo]niin jos on korkeapuristeiset männät! yleensä ne on niitä jotai 9puristeisia ja siihen jos laittaa b25 kannen nii puristukset tippuu vielä alemmas.
            kyllähän se ihan hyvin kulkee sillä isompireikäsellä 2litrasen kannella.


            Tuntuu toimivan 2,7 myös siten, että laittaa 2,5 kannen ja männät ja ottaa lohkosta siivun pois niin saa puristukset just halutuiks. Käypähän vielä palotila yhteen kannessa ja männissä. Eikä tarvii laittaa tulpaks mitää "pieninmahollinenreikästä" kantta ja 2,5 männissä on venoille taskut valmiina, jos jyrkempää nokkaa laittaa tai ajoitusta muuttaa.

            Comment

            • Julle
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 659
              • Oulu

              #7
              Ja etassa on vielä huomattavasti pitempi imusarja alaväännön parantamiseksi.
              Kuva tuossa linkissä.

              Comment

              • Linksi
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 7
                • Suomi Finland Perkele, pohjois pohjanmaa

                #8
                joo no kyllä minusta se toi 2.7 eta tuntuu tarvivan lisää ala kierroksii.. ite en ainakaa siitä muuten tykkää ku siitä et kulutus on aikas pieni.. koitan täs seuraavanan jos marteliuksen tehoputkel ja pakosarjal sais niitä vääntöjä vielä hieman lisää ja hieman tehojaki... nähtäväksi sitte jää tuleeko tohon turbo kylkiäisiksi vai onko sit eesä jo koneen/auton vaihto
                sigpic

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  .............
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:14.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Mr_Doctor
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 226
                    • Parolannummi

                    #10
                    Onko nämä eta -mallit harvinaisempia kuin perus E30 -sarjalaiset? Minä vuosina noita on tehty? Entä minkä hintasia olivat uutena, oliko hinta lähempänä 320:iä vai 325:ttä?

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Et ole hävinnyt mitään...

                      Originally posted by eeki View Post
                      122hv ei sitten kerro ihan koko totuutta, ainakin paperilla kiihtyvyydet on mekein 325i luokkaa. Pitäisi joskus päästä kokeilemaan, tuo voisi olla käyttöautoon varsin mukava moottori..
                      Minulla on aito sellainen 325E...ei kaksinen ...myin kyseisen vakio koneen ja laitan 325i viritetyn tilalle...

                      325E

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #12
                        Originally posted by eeki View Post
                        122hv ei sitten kerro ihan koko totuutta, ainakin paperilla kiihtyvyydet on mekein 325i luokkaa. Pitäisi joskus päästä kokeilemaan, tuo voisi olla käyttöautoon varsin mukava moottori..
                        Omistin tuollaisen 525e tekniikan täysvaihdon 2000-2002. Vuosimallia 1984. Yksi parhaista autoistani. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=30108034 Ei tosiaan teho kerro auton luonteesta, eikä mielestäni ole sellainen auto jota kannattaisi virittää. Oma oli 4v automaatilla ja antoi kylllä hienot kyydit. Todella hiljainen, kierrokset todella matalalla (Punaraja 4500rpm!) Voin suositella käyttikseksi. Koko omistuksen keskikulutus alle 10l / 100km ja matka-ajossa pääsi 7l lukemiin. Harvinainen Suomessa?
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • jiipeeko
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 203
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by Mr_Doctor View Post
                          Onko nämä eta -mallit harvinaisempia kuin perus E30 -sarjalaiset? Minä vuosina noita on tehty? Entä minkä hintasia olivat uutena, oliko hinta lähempänä 320:iä vai 325:ttä?
                          ETAa ei ole tietääkseni tuotu suomeen ollenkaan maahantuojan toimesta. Kaikki ETAt mitä suomessa on ovat tuontiautoja. Näin olen kuullut, viisaammat kertokoot enemmän.
                          Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
                          ex.
                          E30 Touring
                          328i Coupe -96

                          Comment

                          • 324tdic2d
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 136
                            • Kemi, Oulu, Vaala

                            #14
                            325e:n ja 325i:n kiihtyvyys 0-100km/h lähes sama. Toisessa vaan vajaa 50hp vähemmän ja enemmän vääntöä. BMW club finlandin sivuilta löytyy teknistätietoutta jos joku on kiinnostunut. Omistin itekkin e30:sen jossa 2.7 eta + automaatti. Etassa on jopa dieseliäkin harvavälyksisempi perä. Ei ole tosiaakaan kierroskone, huippukierrokset vain 4250r/min, eli jonkun toisen auton keskikierrosalueella.
                            325iA Cabriolet 3/1987
                            330d 6/2003

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by 324tdic2d View Post
                              325e:n ja 325i:n kiihtyvyys 0-100km/h lähes sama. Toisessa vaan vajaa 50hp vähemmän ja enemmän vääntöä. BMW club finlandin sivuilta löytyy teknistätietoutta jos joku on kiinnostunut. Omistin itekkin e30:sen jossa 2.7 eta + automaatti. Etassa on jopa dieseliäkin harvavälyksisempi perä. Ei ole tosiaakaan kierroskone, huippukierrokset vain 4250r/min, eli jonkun toisen auton keskikierrosalueella.
                              Uudemmassa etassa on 129hv ja rajoitin on n.1000rpm korkeammalla kuin vanhassa etassa. Vaikka tehoa on 7hv enemmän on uudemmassa puristussuhde vanhaa pienempi. 129hv mallissa on myös venttiilit samankokoiset kuin 325i mallissa.
                              Perävälitys on 2,76 vain 9/85 asti sen jälkeen 2,93 joka 12/86. 12/86 jälkeen 3,25 manuaalissa ja 3,46 tomaatissa.
                              Tiheämpi perä ilmeisesti sen takia että kannessa siirryttiin isompiin venttiileihin/kanaviin ja koneen alavääntö kärsi sen johdosta.

                              Molemmat koneversiot omistaneena ja vuorotellen ajamaan päässeenä voin kertoa että 122hv version alavääntö yhdistettynä vanhempaan motronic versioon on todella paljon mukavampi kuin uudemman 129hv:n alavääntö.
                              Vanhempi myös kuluttaa n. litran vähemmän maantieajossa. Jokapäiväiseen ajoon on etana todella miellyttävä moottori.
                              Last edited by jannmann; 10-03-2007, 19:22.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎