Tuossa taitaa olla voimassa oleva listaus nuista laitoksista mitä Suomessa on
Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Missäs nykyää onnistuu tuo niinsanottu pussitesti? VTT ei anna mitään informaatiota..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bensko View PostEli tommonen 316 1987 joka muutoskatsastettu 325i joskus 2001, vaihdetut osat ovat moottori/vaihdelaatikko/ etuakselisto/takaakselisto/istuimet/mittaristo ja abs jarrut löytyy ja prosentit 30,6% niin onko mahdollista saada tohon laitettua m50b25 ja zf laillisesti? Eikö tosta moottorista ja vaihdelaatikosta tule about 15% uudestaan? Jos niin prosentit menevät sen 45% yli joka kait on max? Vai mitä tässä pitäis alkaa tehdä? Ja mitä katsastus tykkää m3 pullistuksista ja takaikkunan kehikosta ja takaluukusta? Löytyis vähän kiinnostusta tehdä kunnolla timmonen m3 replica. Että miten paljon saa korin osista vaihtaa jos saa?
Leave a comment:
-
-
325
Eli tommonen 316 1987 joka muutoskatsastettu 325i joskus 2001, vaihdetut osat ovat moottori/vaihdelaatikko/ etuakselisto/takaakselisto/istuimet/mittaristo ja abs jarrut löytyy ja prosentit 30,6% niin onko mahdollista saada tohon laitettua m50b25 ja zf laillisesti? Eikö tosta moottorista ja vaihdelaatikosta tule about 15% uudestaan? Jos niin prosentit menevät sen 45% yli joka kait on max? Vai mitä tässä pitäis alkaa tehdä? Ja mitä katsastus tykkää m3 pullistuksista ja takaikkunan kehikosta ja takaluukusta? Löytyis vähän kiinnostusta tehdä kunnolla timmonen m3 replica. Että miten paljon saa korin osista vaihtaa jos saa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juuso900 View Postonkos täällä joku katsuri? tarvisin pariin kiperään kysymykseen vastauksen?
Leave a comment:
-
-
Harrasteautojen rakentaminen helpottuu?
Onko kellään tarkempaa tietoa mitä muutoksia on tulossa?
Voiko BTCF tehdä jotain vai koskeeko tuo vain FHRA:ta?
EDIT: http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...ehityksen_allaLast edited by Neppo; 06-03-2014, 20:44.
Leave a comment:
-
-
onkos täällä joku katsuri? tarvisin pariin kiperään kysymykseen vastauksen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by intfreak View PostPoikkeusluvalla voidaan nimensä mukaan poiketa säännöksistä. Ideana lienee, että "asiantuntijataho" suosittaa/vahvistaa/testaa auton muutosten olevan liikenneturvallisia, jolloin poikkeuslupa voidaan myöntää "helpommin".
Se, mitä koko lysti sitten kokonaisuudessaan maksaa ja mitä muutoksia viime kädessä hyväksytään, on eri asia.
Lehmään: miksei poikkeusluvalla voisi hakea mitään mukavaa?
Asiasta kysytty samalta herra päätarkastajalta, kuka on tuossa linkissä myös mainittu. Mielelläni kyllä kuulen jos asia olisi toisin. Sit se perinteinen tuli myös, "eikös tuo ole riittävän tehokas nytkin". Oli kuitenkin asiallinen tyyppi mitä puhelimessa turisi.
Edit: typojaLast edited by bemmeri; 04-03-2014, 15:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMikä oikeestaan muuttuu? Suomen tapauksissa perinteisesti se että lisää tulee "palveluita" joista on pakko maksaa ko tapauksissa.
Käsittääkseni tuossa ei olla muuttamassa säädöksiä, jotka sallisivat laajemman rakentelun kuin tällä hetkellä voimassa olevat säädökset.
Ja se oma lehmä: vituttaa kun tehopainosuhde paukkuu vakiona yli, niin ei voi edes poikkeusluvalla hakee mitään mukavaa.
Se, mitä koko lysti sitten kokonaisuudessaan maksaa ja mitä muutoksia viime kädessä hyväksytään, on eri asia.
Lehmään: miksei poikkeusluvalla voisi hakea mitään mukavaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View Post
Käsittääkseni tuossa ei olla muuttamassa säädöksiä, jotka sallisivat laajemman rakentelun kuin tällä hetkellä voimassa olevat säädökset.
Ja se oma lehmä: vituttaa kun tehopainosuhde paukkuu vakiona yli, niin ei voi edes poikkeusluvalla hakee mitään mukavaa.
Leave a comment:
-
-
-
Suomessa painot menee:
Kattoluukku 15kg
Automaatti 20-35kg riippuen laatikosta
ABS 7kg
Ilmastointi 28kg
Näin ainakin aikoinaan on ilmeisesti menny, tuontipeleissä tuskin ollu tämmöset painot mutta ilmeisesti Suomessa on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by r.w. View PostNo ei siihen paljoa painoa lisätä tarvitsekaan. Olet tavallaan oikeassa, mutta kriittinen on suurin sallittu etuakselin massa koska sinne tulee eniten ja painavinta romua, se massa voidaan tarvittaessa lainata esim 540-vertailumallista, koska kori ja akseli identtiset. Minun puolestani helposta asiasta voi tehdä ihan niin vaikean kuin itse haluaa. Käytännössä M70 menee ihan kivasti 525:n keulalle, yksi S-moottori menee vielä mukavammin 535:n keulalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostEipä se nyt ihan nuin mene. Ei tommoseen e34 mitään painoja paljon lisäillä eikä sitä omamassaa ihan niin vaan kasvatella, ja tosiaan kokonaismassa ei muutu mihinkään joten vaikka niitä akselimassoja jotenkin muutettaisiin, mitä ei muuten muuteta, niin ei siitä mitään iloa ole.
Originally posted by Tonton View PostKattoluukullinen malli painaa muuten enemmän.
Leave a comment:
-
-
Pykälien mukaan laiton mutta paljon fiksumpi on katsoa joku valmiiksi purettu 535 tai m5
Josta ottaa runkonumeron ja paperit tähän m5 koriin. Pääsee huomattavasti pienemmällä vaivalla. Vielä jos se m5 sattuu olemaan hyvä koriltaan, en kehoita laittomuuksiin mutta vaihtoehtona halusin tuoda esille.
Kattoluukullinen malli painaa muuten enemmän.
Leave a comment:
-
Leave a comment: