Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kysytään vielä,kun tuo katsastus lähenee,että tarviiko tuonne konttorille jotain lappuja muutoksista? Muutoshan on 318i->320i,eli eteen vaihdettu vaan jäähdytetyt levyt ja satulat,sekä tietysti itse tekniikka ja vaihdelaatikko. Vai riittääkö vaan se nimmari siihen lappuun mitä on vaihdettu?
-
Kysytään nyt tässä,vaikka ei ihan oikea topic ehkä olekkaan. Eli mitä auton tekniikan muutoskatsastus maksaa? Jos sen leimaa esim. vuosikatsastuksen yhteydessä,voiko tähänkin tapaukseen hakea päästölaput jo etukäteen?
Leave a comment:
-
Ilmeisesti tuolla DNFS.orgin puolella on saatu aikaiseksi se, että TÜV-laput huomioidaan katsastuskäytännössä. Tämä koskee siis näitä saaste- ja melumääräyksiä. Eli jos hyväksytty Saksassa TÜVin toimiesta, niin pitäisi mennä Suomessakin lävitse. Tämä siis lähinnä näistä merkkikohtaisista remmiahtimista eli kannattaa ottaa lisää selvää asiasta.
Leave a comment:
-
Ilmeisesti tekniikan vaihto-onnistuu. Mutta...Originally posted by Ylkka View PostOnko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
Jos on flash-muistityyppinen moottorinohjaus DME ja siihen pitäisi saada uusi softa, niin ohjelmoiko merkkiliikkeet uutta softaa? Tai mitä papereita pitää esittää, että se onnistuu?
Leave a comment:
-
On voimassa ja vanhat prosentit voi käydä muutos katsastamassa uusille säännöille riittää kun allekirjotat vakuutuksen että osat mitä sanot alkuperäsiksi löytyy autosta.
Leave a comment:
-
Eli vielä enemmän tiivistettynä ainoastaan korinosien muutokset tuo prosentteja.Originally posted by Juhis View PostNuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.
Joko tällaiset säädökset on voimassa? Vai onko vasta suunnitelmissa? Vaiko mitäkö?!? Allekirjoittanut ei ole ihan ajantasalla
EDIT: Olis voinu lukea sen prkleen PDF:n ensin loppuun asti ennenkuin kirjoittelee päättömyyksiä
Last edited by pyroz; 02-02-2007, 13:03.
Leave a comment:
-
Nuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.
Leave a comment:
-
Osaluettelo uusine prosentteineen:Originally posted by O.Lehtinen View Postlöytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa
Linkki lakitekstiin s.13-15:
Leave a comment:
-
löytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa
Leave a comment:
-
Kerrankin menee tämäntyyliset asiat parempaan suuntaan
Kävin konttorilta kyselemässä, että mites homma menee nyt kun mulla on 2003 kanta-auto tarkastus tehty, mutta ei vielä leimattu?
Inssi kertoili, että nyt sitten aloitat periaatteessa puhtaalta pöydältä eli uuden säännön mukaan mennään ja sillä vanhalla tarkastuksella ei ole enää merkitystä.
Tosin 470e meni kankkulan kaivoon, mutta rakentelu helpottui PALJON
Leave a comment:
-
Nice.
En ole ehtinyt vielä tutustumaan asiaan.
Onko tietoa voiko prosentteja poistaa uudella muutoskatsastuksella? Tai onko tähän enää ylipäätään tarvetta...?
Leave a comment:
-
nuo 1.1 voimaan tulleet uudet muutos prosentit on tosi hyvä juttu, ku ei mene enää mistään turvallisuutta parantavasta tekijästä prosentteja.... jarrut, ilmatyynyjen uusimiset, ohjauksen parantamiset yms... ja paras on ettei kanta-auto katsastusta enää ole/tarvitse ja prosentteja saa olla 49% ja ylikin jos haluaa autosta lisäveroa maksaa
Leave a comment:
Leave a comment: