Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tepi_
    replied
    Kysytään vielä,kun tuo katsastus lähenee,että tarviiko tuonne konttorille jotain lappuja muutoksista? Muutoshan on 318i->320i,eli eteen vaihdettu vaan jäähdytetyt levyt ja satulat,sekä tietysti itse tekniikka ja vaihdelaatikko. Vai riittääkö vaan se nimmari siihen lappuun mitä on vaihdettu?

    Leave a comment:


  • mukko
    replied
    ...........
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:03.

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Kysytään nyt tässä,vaikka ei ihan oikea topic ehkä olekkaan. Eli mitä auton tekniikan muutoskatsastus maksaa? Jos sen leimaa esim. vuosikatsastuksen yhteydessä,voiko tähänkin tapaukseen hakea päästölaput jo etukäteen?

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Ilmeisesti tuolla DNFS.orgin puolella on saatu aikaiseksi se, että TÜV-laput huomioidaan katsastuskäytännössä. Tämä koskee siis näitä saaste- ja melumääräyksiä. Eli jos hyväksytty Saksassa TÜVin toimiesta, niin pitäisi mennä Suomessakin lävitse. Tämä siis lähinnä näistä merkkikohtaisista remmiahtimista eli kannattaa ottaa lisää selvää asiasta.

    Leave a comment:


  • dsl Bimmer
    replied
    Originally posted by Ylkka View Post
    Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
    Ilmeisesti tekniikan vaihto-onnistuu. Mutta...

    Jos on flash-muistityyppinen moottorinohjaus DME ja siihen pitäisi saada uusi softa, niin ohjelmoiko merkkiliikkeet uutta softaa? Tai mitä papereita pitää esittää, että se onnistuu?

    Leave a comment:


  • reddewil
    replied
    Originally posted by Ylkka View Post
    Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
    Vähän huono paikka näille keskusteluille, mutta vastaan silti: Aina on ollut mahdollista!

    Leave a comment:


  • Ylkka
    replied
    Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    On voimassa ja vanhat prosentit voi käydä muutos katsastamassa uusille säännöille riittää kun allekirjotat vakuutuksen että osat mitä sanot alkuperäsiksi löytyy autosta.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Nuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.
    Eli vielä enemmän tiivistettynä ainoastaan korinosien muutokset tuo prosentteja.

    Joko tällaiset säädökset on voimassa? Vai onko vasta suunnitelmissa? Vaiko mitäkö?!? Allekirjoittanut ei ole ihan ajantasalla

    EDIT: Olis voinu lukea sen prkleen PDF:n ensin loppuun asti ennenkuin kirjoittelee päättömyyksiä
    Last edited by pyroz; 02-02-2007, 13:03.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Nuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.

    Leave a comment:


  • Jussi.R
    replied
    Originally posted by O.Lehtinen View Post
    löytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa
    Osaluettelo uusine prosentteineen:


    Linkki lakitekstiin s.13-15:

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    löytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa

    Leave a comment:


  • bmwm5e28
    replied
    Kerrankin menee tämäntyyliset asiat parempaan suuntaan

    Kävin konttorilta kyselemässä, että mites homma menee nyt kun mulla on 2003 kanta-auto tarkastus tehty, mutta ei vielä leimattu?
    Inssi kertoili, että nyt sitten aloitat periaatteessa puhtaalta pöydältä eli uuden säännön mukaan mennään ja sillä vanhalla tarkastuksella ei ole enää merkitystä.

    Tosin 470e meni kankkulan kaivoon, mutta rakentelu helpottui PALJON

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Nice.

    En ole ehtinyt vielä tutustumaan asiaan.

    Onko tietoa voiko prosentteja poistaa uudella muutoskatsastuksella? Tai onko tähän enää ylipäätään tarvetta...?

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    nuo 1.1 voimaan tulleet uudet muutos prosentit on tosi hyvä juttu, ku ei mene enää mistään turvallisuutta parantavasta tekijästä prosentteja.... jarrut, ilmatyynyjen uusimiset, ohjauksen parantamiset yms... ja paras on ettei kanta-auto katsastusta enää ole/tarvitse ja prosentteja saa olla 49% ja ylikin jos haluaa autosta lisäveroa maksaa

    Leave a comment:

Working...
X