Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmöt seilaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wope
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 58
    • Jyväskylä

    lämmöt seilaa..

    mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun lämpömittari menee punaiselle n. 10sek. ja laskee taas ja seilaa vähän väliä. joku anturi? ja auto e30 325
    hmm..veikkaisin vian löytyvän jostain rekisterikilpien väliltä!"
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by wope
    mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun lämpömittari menee punaiselle n. 10sek. ja laskee taas ja seilaa vähän väliä. joku anturi? ja auto e30 325
    Termostaattikotelossa on lämpömittarin anturi. Ei muuta kuin uutta tilalle, tarvike maksaa muistaakseni kympin pintaan.

    Kannattaa pitää auto pois ajosta niin kauan että selviää onko kyseessä oikeasti anturivika. Muuten voi tulla turhan kalliiksi jos menee kansihommiksi...
    E39 520iA -02

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Aloita ihan nesteiden tarkastuksella ja siirry sitten vasta anturiin.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by huoppa81
        Aloita ihan nesteiden tarkastuksella ja siirry sitten vasta anturiin.
        Totta tosiaan, jos on ilmaa järjestelmässä niin ei ole mikään ihme jos lämmöt pomppii.
        E39 520iA -02

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          #5
          Originally posted by wope
          mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun lämpömittari menee punaiselle n. 10sek. ja laskee taas ja seilaa vähän väliä. joku anturi? ja auto e30 325
          Nestemäärä,hävittääkö nestettä.Vesipumppu,termostaatti,kansi,kansipahvi tai jopa mittarin anturikin.Onhan noita paikkoja.Toimiihan visko?Eli tuntuisiko siltä että itse autossa voisi olla vikaa,joka keikuttaisi lämpöjä.Käykö kone oikeasti kuumana vai pelkkä mittarilukema.Jos kone on "tasalämmin",niin vika löytynee anturin ja mittarin yhdistelmästä.
          Last edited by Heguli 31; 06-04-2005, 13:45.

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Heguli 31
            Nestemäärä,hävittääkö nestettä.Vesipumppu,termostaatti,kansi,kansipahvi tai jopa mittarin anturikin.Onhan noita paikkoja.Toimiihan visko?
            lisänä edelliseen maadoitusjohdot joka oli mun kohdalla vain reunoista rispaantunut mutta vaihtamalla mittari pelas normaalisti.
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • wope
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 58
              • Jyväskylä

              #7
              joo ei kiertäny nesteet ollenkaan.. tai kiersi tosi huonosti... onnex ei ehtiny mennä isompaa.. kansipahvikin säily ehjänä.. kertokaas nyt vielä samalla kun nyt meni nopeusmittari... oisko siinä joku anturi? perässä vai missä? on näköjään taas se aika vuodesta kun mikään ei onnistu:=)
              hmm..veikkaisin vian löytyvän jostain rekisterikilpien väliltä!"

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #8
                Originally posted by wope
                joo ei kiertäny nesteet ollenkaan.. tai kiersi tosi huonosti... onnex ei ehtiny mennä isompaa.. kansipahvikin säily ehjänä.. kertokaas nyt vielä samalla kun nyt meni nopeusmittari... oisko siinä joku anturi? perässä vai missä? on näköjään taas se aika vuodesta kun mikään ei onnistu:=)
                Ja mikähän oli syy,ettei nesteet kiertänyt?Vuodosta johtunut nesteen vähyys,pumppu,termari vai tukkeutuneet paikat????

                Comment

                • wope
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 58
                  • Jyväskylä

                  #9
                  [QUOTE=Heguli 31]Ja mikähän oli syy,ettei nesteet kiertänyt?Vuodosta johtunut nesteen vähyys,pumppu,termari vai tukkeutuneet paikat????[/QUOTE

                  oli letku vähän "rispaantunut ja tihkutti nestettä maahanhan ja nesteet oli tosi vähissä
                  hmm..veikkaisin vian löytyvän jostain rekisterikilpien väliltä!"

                  Comment

                  • hopeanuoli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 211
                    • Helsinki

                    #10
                    [QUOTE=wope]
                    Originally posted by Heguli 31
                    Ja mikähän oli syy,ettei nesteet kiertänyt?Vuodosta johtunut nesteen vähyys,pumppu,termari vai tukkeutuneet paikat????[/QUOTE

                    oli letku vähän "rispaantunut ja tihkutti nestettä maahanhan ja nesteet oli tosi vähissä
                    No huh huh, tälle kyllä pisteet vuoden turhimmasta ongelmasta Kantsisko tarkistaa ekaksi nesteen määrä jos lämpömittari temppuilee...
                    e90 330d -05

                    Comment

                    • joniz
                      BTCF Member 2006
                      • Mar 2006
                      • 14
                      • laihia

                      #11
                      Mulla seilaa myös lämpömittari aika holtittomasti.. Myös kulutusmittari heilahteli välillä oudosti. Autoon on vaihdettu uus mittaristo ja ennemmin moista ongelmaa ei ole ollut. Olisko mittariston akut loppu tai jotain sähköhäikkää? Ihmettelin kun auto ei ole edes käynnissä ja lämpöviisari pomppii jo kuinka sattuu. Välillä viisari on ihan rauhallinen mutta sitten taas alkaa ankara seilaus.. Matka-ajossa mittari suht rauhallinen mutta varsinkin kun pysähtyy ja lähtee taas liikkeelle niin mittari alkaa sekoilemaan. Nesteet pitäs olla kunnos..

                      Comment

                      • hezekiel
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 244

                        #12
                        Minkä verran lämpömittarissa pitäisi olla vaimennusta? Itselläni mittari heittelee välillä puolivälin ja punaisen rajan välillä todella terävillä liikkeillä. Voiko viallinen anturi "komentaa" mittaria liikkumaan noin nopeasti?
                        E32 735iAL, E36 320iA

                        Comment

                        • Enska325i
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 333
                          • Masku

                          #13
                          Originally posted by hezekiel
                          Minkä verran lämpömittarissa pitäisi olla vaimennusta? Itselläni mittari heittelee välillä puolivälin ja punaisen rajan välillä todella terävillä liikkeillä. Voiko viallinen anturi "komentaa" mittaria liikkumaan noin nopeasti?
                          Voi ja kannattaa tarkastaa koneen maadoitus ensin. Itsellä ainakin löytyi vika siitä, kun oli juuri tuollaista ongelmaa.
                          E46 330i M-sport touring

                          ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                          sigpic

                          Comment

                          • pmtk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1560
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Enska325i
                            Voi ja kannattaa tarkastaa koneen maadoitus ensin. Itsellä ainakin löytyi vika siitä, kun oli juuri tuollaista ongelmaa.
                            Mistä näitä maapiuhoja löytyy (m20b20)? Itsellä samaa vikaa: lämpömittari on välillä kiltisti puolessa välissä, välillä sinkoilee ylös-alas hervottomana ja välillä nousee hitaasti melkein punaiselle. Kettumainen, kun ei tiedä, onko oikee ongelma vai vaan mittarin pelleilyä.

                            Vettä on, eikä vuoda. Vesi tuntuu kiertävän ainakin letkuissa ja syylärissä. Lämmintä tulee hyvin sisälle, eikä öljyt ja vedet näyttäs sekasin olevan. Mistä muuten tietää, pelaako flekti kunnossa?
                            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              #15
                              Noi mittariston neulojen "ylimääräiset" liikkeet E30:ssä johtuu lähestulkoon aina mittaristosta ja sen huonoista juotoksista...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎