Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR:n tukkiminen TDS:ssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #31
    Originally posted by anttij
    Ei mene ECU sekaisin ainakaan -02 525d:ssä. Pellistä vaan lätkä egr-venttiilille tulevan putken jatkoslaippojen väliin ja venttiili on pois pelistä
    Juuri tuohon paikkaan laitoin itselle löijatusta kuparilevystä tehdyn pyöreän palan. Ainevahvuus n. 1mm. Toimii kuten pitääkin. Ja auto on 525 TDS -98.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #32
      Oletko sä purkanut EGR venttiilin ja avannut imusarjan? Ainakin 94:TDS:ssä se paluuputki/venttili on niin kapea ettei siittä mene läpi kokonaisena toi pala. Mieleen tulee että se pala on jossain putken mutkassa poikittain? Tuntus vähän kaukaa haetulta, että se olis kokonaisena mennyt läpi koneen sisälle?
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • ex-VAG
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 408
        • Tampere

        #33
        Originally posted by jpeltoma
        Oletko sä purkanut EGR venttiilin ja avannut imusarjan? Ainakin 94:TDS:ssä se paluuputki/venttili on niin kapea ettei siittä mene läpi kokonaisena toi pala. Mieleen tulee että se pala on jossain putken mutkassa poikittain? Tuntus vähän kaukaa haetulta, että se olis kokonaisena mennyt läpi koneen sisälle?
        Kyse on 530D:stä ja kyllä ne kanavat on riittävän suuria, että tuo lämiskä menee niistä läpi. EGR:n pakokaasun paluuputki siis on juuri sitä kokoa joka nyt puuttuu tuosta "sokeasta". Rakennekuva näkyy tämän aiheen 1. sivulla.

        Toisaalta käyttämäni alumiinikin oli niin ohutta (aivan liian ohutta), että esimerkikisi itse EGR-venttiilikin on voinut sitä irtoamisen jälkeen ensin hieman "prässäillä" ennenkuin se on imuun asti päässyt. En siis tukkinut EGR:n alipaineohjausta ollenkaan.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #34
          EGR-JÄRJESTELMÄÄN "TUKKIMISLEVYJÄ"

          Osaako Kukaan Kertoa Saisko Noita 525 Tds Koneeseen Mistään Valmiina Tai Kellään Nurkissa Oma Tekemiä. Mulla Toi Paska Pitäs Tukkia Ja En Jaksais Ruveta Ite Niitä Laikkaamaan Ja Sovittelemaan..
          Siis Mun Kärry On -95 Mallinen E34 Farkku
          Kuhan Kysyin

          Comment

          • juse132
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 163
            • Preiviiki

            #35
            Juu

            MULLE KANS! Asiallisesta lätkästä saa kympin tai jotain.

            Comment

            • pete k
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 31
              • nokia

              #36
              minä olen tukkinut sen alipaine letkun joka vetää venttiliä ja hyvin toimii auto 530da-99

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #37
                toimiiko E46:ssa sama systeemi kuin E39:ssä (tai siis onko systeemeissä jotain eroja) ja onko muille ilmennyt mitään ongelmia ton tukkimisen jälkeen, niin kuin ex-vagilla on päässy käymään?

                mikä ratkaisu näistä tukkimisista olis paras ja toimivin ratkaisu?
                Last edited by henri; 07-11-2005, 13:18.
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • kartsan
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 187
                  • Kiukainen

                  #38
                  Tuohon EGR-tukkimishommaan vois tosissaan suunnitella jotain kittiä myyntiin, meinaan että täysin hyödytön kapine on ja siellä vain imusarjaa paskantaa. Ainut hyöty voi olla talvella moottorin nopeampi lämpeneminen ja ehkä kylmällä ilmalla vähentääkin päästöjä ekoilla kilometreilla?

                  Mulla on rekisteriotteessa leima "Vähäpäästöinen" mutta äsken meni auto katsastuksessa läpi niin että heilahti . Auto on siis E34 525tdsA touring -93.
                  Yamaha XJ750 ja XJ900
                  E32 730iA
                  ex E32 750iAL
                  ex E34 525tdsA Touring

                  Comment

                  • e34savo
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 27

                    #39
                    Uudemmissa kiisseleissä pystyy pakokaasun takaisinkierrätyksen pudottamaan pois testerillä, yllättävän paljon nousee tehot...(tai ainakin tuntuu)

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #40
                      Uudemmissa dieseleissä omatekoinen tukkimismetodi aiheuttaa ongelmia vikakoodien ym. muodossa.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #41
                        Originally posted by e34savo
                        Uudemmissa kiisseleissä pystyy pakokaasun takaisinkierrätyksen pudottamaan pois testerillä, yllättävän paljon nousee tehot...(tai ainakin tuntuu)
                        Saahan tuohon vähän päätäkin käyttää eikä vaan uskoa muiden hiekkalaatikolla elvistelevien juttuja. EGR:n poistaminen ei yksinkertaisesti voi vaikuttaa tehoihin millään tavalla. Ei vähennä eikä lisää. Tutustu järjestelmän toimintaperiaatteeseen niin ymmärrät.

                        Lanttu: Vaikka saisit EGR:n poistamisella vikakoodin, minkä ongelman se aiheuttaa? -OBD:tä ei lueta katsastuksessa dieseleistä -EGR-vikakoodi ei muuta moottorinohjauksessa mitään jne.
                        ---

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #42
                          Vanhemmiten vaan käy niin että EGR venttiili jumiutuu auki. Ja silloin se tarkoittaa sitä että pakosarjasta painetaan kaikilla kierroksilla pakokaasua suoraan imusarjaan....
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #43
                            -Tapi, ainakin uudemmissa VAG-konsernin TDI-moottoreissa tehonrajoitus tulee päälle jos EGR otetaan pois käytöstä.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #44
                              Jep, mutta pemareissa ei tule, E39:seissä ainakaan.
                              ---

                              Comment

                              • Jamppa
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 387
                                • Kerava

                                #45
                                Eli onko nyt kätevin tapa eliminoida EGR, laittamalla kuula alipaineletkuun? Ja minkähän vikakoodin operaatio mahdollisesti tuo tullessaan? Autona E46 330 da -02...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎