ylittääkö % jos vaihtaa 316 koneen 320 kutoskoneeseen ja mitä pitä vaihtaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tekniikan vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by energyKannattaa myös muistaa että enää nykyään jarruista EI mene prosentteja
Ja kattia eikai tarvitse asentaa, jos kanta-autossakaan ei sitä ole ollut eikä se ole vähäpäästöinen(?).
Comment
-
-
Originally posted by zenerMites tää nyt tulkitaan? Eli eikö niistä mene OLLENKAAN prosentteja vai koskeeko se vain autoja joihin on tehty kanta-autotarkistus... Onhan tätä kyllä soopattu jo monessakin threadissa.
EDIT: Löysin itse jo ja olin aiemmin lukenut huolimattomasti...
Lainaten AKE:n sivuilta:
--- Klips ---
Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu.
....
Olennainen muutos entisiin säännöksiin on se, että alkuperäisten ohjaus- ja jarrulaitteiden vaihtamista liikenneturvallisuuden kannalta paremmiksi ei lasketa kanta-ajoneuvon osuuteen. Esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta. Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä.
--- Klops ---
Linkki ko. sivuun: http://www.ake.fi/viewsinglenews.asp?ID=443
Ota tuosta nyt sitten selvää?Last edited by energy; 04-05-2005, 20:41.
Comment
-
-
Originally posted by energyKäsittääkseni koskee kaikkia autoja, eli ei vain niitä joihin on tehty kanta-autotarkistus. Tämä oli jokin uusi pykälä ja näin olen sen ymmärtänyt luettuani ettei jarruista mene enää OLLENKAAN prosentteja. Jollain linkkiä siihen pykälään, itse olen tainnut hukata?
Meniskö toi sitten niin, että sen kanta-auton katsastusken joutuu kumminkin käytännössä tekemään, mutta prosentteja tulee vähemmän kuin ennen.
Edit: Olinpa hidasLast edited by HellFire; 04-05-2005, 20:43.I wanted a faster horse.
Comment
-
-
Originally posted by HellFireMeniskö toi sitten niin, että sen kanta-auton katsastusken joutuu kumminkin käytännössä tekemään, mutta prosentteja tulee vähemmän kuin ennen.
EDIT: Tässä taulukko prosenttien laskentaan jos itse jo tietää mitä pitää vaihtaa: http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
Comment
-
-
kardaani
Originally posted by line79ei ylitä
etujarrut joudut vaihtaa ja laittaa katin,kardaani kans menee vaihtoon.
mitä eroa on 1.8 ja 2.0 kardaaneilla keskenään ja eikö niissä ole samat
laatikot, entinen koneen omistaja ei tiennyt oliko kone katilla vai ei nii et mistä sen erottas vai erottaako sitä vilkuilemalla
Comment
-
-
kävin tekemässä kanta-auto tarkastuksen harjavallassa n. 3 viikkoa sitten ja ukko siellä väitti että jos koneen vaihdon tms. syyn takia on pakko vaihtaa jarrut, niin siitä tulee entiseen malliin prosentit!!?? Väitteen todenperäisyyttä en ole vielä akelta kysynyt, mutta kovin hanakasti ja tietävästi se niin väittiAudi A4 Avant 2.7BITURBO
Bmw 740 E38
Comment
-
-
Originally posted by sancheskävin tekemässä kanta-auto tarkastuksen harjavallassa n. 3 viikkoa sitten ja ukko siellä väitti että jos koneen vaihdon tms. syyn takia on pakko vaihtaa jarrut, niin siitä tulee entiseen malliin prosentit!!?? Väitteen todenperäisyyttä en ole vielä akelta kysynyt, mutta kovin hanakasti ja tietävästi se niin väitti318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
Comment
-
-
Originally posted by tuning_bemaristimitä eroa on 1.8 ja 2.0 kardaaneilla keskenään ja eikö niissä ole samat
laatikot, entinen koneen omistaja ei tiennyt oliko kone katilla vai ei nii et mistä sen erottas vai erottaako sitä vilkuilemalla
Jos autosi on 316 1.8 ja kaasuttimella, niin siellä ei ole mitään kattia. Ei taida ennen vuotta 1988 olla ollut E30:ssä katteja lainkaan (tai ei äkkiä tule semmosta autoa ainakaan mieleen).I wanted a faster horse.
Comment
-
Comment