Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuning_bemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 224
    • Mikkeli

    Tekniikan vaihto

    ylittääkö % jos vaihtaa 316 koneen 320 kutoskoneeseen ja mitä pitä vaihtaa...
  • line79
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 343
    • Iisalmi

    #2
    ei ylitä

    etujarrut joudut vaihtaa ja laittaa katin,kardaani kans menee vaihtoon.
    BulletBroof Monkey

    E36 325 -93
    ex E30 316/320i

    Comment

    • Sd
      Bimmer Rookie
      • Sep 2002
      • 156
      • Turku

      #3
      kattia ei varmaan tarvitse riippuu kaiketi onko koneessa jonka vaihdat ollut sellainen..
      BMW E30
      MB

      Comment

      • Saunasolmu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 100
        • Kajana City

        #4
        Ei mee. Mun ajokkiin on tehty kyseinen elimen siirto ja rosentteja tais olla vaan 23 ja muutetuiksi osiksi merkitty ainoastaan moottori ja vaihdelaatikko.

        Comment

        • energy
          BTCF Member
          • May 2003
          • 1694
          • Haukipudas, Oulu

          #5
          Kannattaa myös muistaa että enää nykyään jarruista EI mene prosentteja
          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #6
            Originally posted by energy
            Kannattaa myös muistaa että enää nykyään jarruista EI mene prosentteja
            Mites tää nyt tulkitaan? Eli eikö niistä mene OLLENKAAN prosentteja vai koskeeko se vain autoja joihin on tehty kanta-autotarkistus... Onhan tätä kyllä soopattu jo monessakin threadissa.

            Ja kattia eikai tarvitse asentaa, jos kanta-autossakaan ei sitä ole ollut eikä se ole vähäpäästöinen(?).
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • energy
              BTCF Member
              • May 2003
              • 1694
              • Haukipudas, Oulu

              #7
              Originally posted by zener
              Mites tää nyt tulkitaan? Eli eikö niistä mene OLLENKAAN prosentteja vai koskeeko se vain autoja joihin on tehty kanta-autotarkistus... Onhan tätä kyllä soopattu jo monessakin threadissa.
              Käsittääkseni koskee kaikkia autoja, eli ei vain niitä joihin on tehty kanta-autotarkistus. Tämä oli jokin uusi pykälä ja näin olen sen ymmärtänyt luettuani ettei jarruista mene enää OLLENKAAN prosentteja. Jollain linkkiä siihen pykälään, itse olen tainnut hukata?

              EDIT: Löysin itse jo ja olin aiemmin lukenut huolimattomasti...

              Lainaten AKE:n sivuilta:

              --- Klips ---
              Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu.

              ....

              Olennainen muutos entisiin säännöksiin on se, että alkuperäisten ohjaus- ja jarrulaitteiden vaihtamista liikenneturvallisuuden kannalta paremmiksi ei lasketa kanta-ajoneuvon osuuteen. Esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta. Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä.

              --- Klops ---


              Linkki ko. sivuun: http://www.ake.fi/viewsinglenews.asp?ID=443

              Ota tuosta nyt sitten selvää?
              Last edited by energy; 04-05-2005, 20:41.
              :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
              :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
              :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

              Comment

              • HellFire
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 280
                • Turku

                #8
                Originally posted by energy
                Käsittääkseni koskee kaikkia autoja, eli ei vain niitä joihin on tehty kanta-autotarkistus. Tämä oli jokin uusi pykälä ja näin olen sen ymmärtänyt luettuani ettei jarruista mene enää OLLENKAAN prosentteja. Jollain linkkiä siihen pykälään, itse olen tainnut hukata?
                http://www.ake.fi/viewsinglenews.asp?ID=443 Tossahan siitä on juttua. "Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu"

                Meniskö toi sitten niin, että sen kanta-auton katsastusken joutuu kumminkin käytännössä tekemään, mutta prosentteja tulee vähemmän kuin ennen.

                Edit: Olinpa hidas
                Last edited by HellFire; 04-05-2005, 20:43.
                I wanted a faster horse.

                Comment

                • energy
                  BTCF Member
                  • May 2003
                  • 1694
                  • Haukipudas, Oulu

                  #9
                  Originally posted by HellFire
                  Meniskö toi sitten niin, että sen kanta-auton katsastusken joutuu kumminkin käytännössä tekemään, mutta prosentteja tulee vähemmän kuin ennen.
                  Näin se taitaa mennä, mutta jos vaihtaa esim. vain pelkät jarrut niin ettei ylity tuo 35% niin silloin ne prosentit merkitään jarruista? Kyllä se AKE osaa...

                  EDIT: Tässä taulukko prosenttien laskentaan jos itse jo tietää mitä pitää vaihtaa: http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
                  :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                  :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                  :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                  Comment

                  • jussituning
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 169
                    • Ruukki

                    #10
                    Mitenkäs kun mulla alkaa tossa olemaan ajankohtainen tuo tekniikanvaihto 316/323,pääseekö tässä alle 35 %??
                    Chevy 2500 6,5td
                    Chevy Astro 3.0 td

                    Comment

                    • tuning_bemaristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 224
                      • Mikkeli

                      #11
                      tekniikan vaihto

                      no paljonkohan tulisi maksamaan jos porauttas vaikka 2.1

                      Comment

                      • tuning_bemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 224
                        • Mikkeli

                        #12
                        kardaani

                        Originally posted by line79
                        ei ylitä

                        etujarrut joudut vaihtaa ja laittaa katin,kardaani kans menee vaihtoon.



                        mitä eroa on 1.8 ja 2.0 kardaaneilla keskenään ja eikö niissä ole samat
                        laatikot, entinen koneen omistaja ei tiennyt oliko kone katilla vai ei nii et mistä sen erottas vai erottaako sitä vilkuilemalla

                        Comment

                        • Janek
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 631
                          • Nakkila

                          #13
                          kävin tekemässä kanta-auto tarkastuksen harjavallassa n. 3 viikkoa sitten ja ukko siellä väitti että jos koneen vaihdon tms. syyn takia on pakko vaihtaa jarrut, niin siitä tulee entiseen malliin prosentit!!?? Väitteen todenperäisyyttä en ole vielä akelta kysynyt, mutta kovin hanakasti ja tietävästi se niin väitti
                          Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                          Bmw 740 E38

                          Comment

                          • apina
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 274
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by sanches
                            kävin tekemässä kanta-auto tarkastuksen harjavallassa n. 3 viikkoa sitten ja ukko siellä väitti että jos koneen vaihdon tms. syyn takia on pakko vaihtaa jarrut, niin siitä tulee entiseen malliin prosentit!!?? Väitteen todenperäisyyttä en ole vielä akelta kysynyt, mutta kovin hanakasti ja tietävästi se niin väitti
                            Jos se tosiaan noin menee niin kiertää sen vaihtamalla ensiksi jarrut ja käy muutoskatsastamassa ja sitten moottorin ja uusi muutoskatsastus...
                            318iA Touring -02
                            ex 316 2.5l -87
                            ex 525tdsA Touring -95

                            Comment

                            • HellFire
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 280
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by tuning_bemaristi
                              mitä eroa on 1.8 ja 2.0 kardaaneilla keskenään ja eikö niissä ole samat
                              laatikot, entinen koneen omistaja ei tiennyt oliko kone katilla vai ei nii et mistä sen erottas vai erottaako sitä vilkuilemalla
                              1.8 on neloskone, 2.0 ja suuremmat on kutosella, laatikot erilaisia, kardaanit eri pituisia, perät erilaisia, lisäksi jarruissa ja alustassa eroja. Alustan ja jarrut joutuu vaihtamaan lain puolesta, laatikot ei sovi keskenään, perä kai sopii, mutta tyhmää jättää vaihtamatta.

                              Jos autosi on 316 1.8 ja kaasuttimella, niin siellä ei ole mitään kattia. Ei taida ennen vuotta 1988 olla ollut E30:ssä katteja lainkaan (tai ei äkkiä tule semmosta autoa ainakaan mieleen).
                              I wanted a faster horse.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎