Announcement

Collapse
No announcement yet.

Check control huutaa oil level sensorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Check control huutaa oil level sensorista

    Juu liittimet oon kattonut läpi ja suihkutellut wd:tä sinne, ei vaikuttanut mitään.
    Öljyäkin on tarpeeksi tikun mukaan.

    Anturiko vaihtoon?
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    ei se välttämättä rikki ole vaan on saattanu tukkeutua/jumittua öljyn seassa olevasta "jätteestä"

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Originally posted by Esko
      ei se välttämättä rikki ole vaan on saattanu tukkeutua/jumittua öljyn seassa olevasta "jätteestä"

      Jaa että anturi irti samalla kun vaihtaa öljyt ja katsoo ja putsaa sitä?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Antti O
        Juu liittimet oon kattonut läpi ja suihkutellut wd:tä sinne, ei vaikuttanut mitään.
        Öljyäkin on tarpeeksi tikun mukaan.

        Anturiko vaihtoon?
        Paljonkos sitä öljyä on mittatikun mukaan? Herjaaminen alkaa jossain puolenvälin kieppeillä. Jos CC herjaa öljyn määrästä sitä täytyy lisätä lähelle ylärajaa ennenkuin herjaaminen loppuu jos se on vajentunut tuonne puolenvälin tietämille.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Originally posted by Leka
          Paljonkos sitä öljyä on mittatikun mukaan? Herjaaminen alkaa jossain puolenvälin kieppeillä. Jos CC herjaa öljyn määrästä sitä täytyy lisätä lähelle ylärajaa ennenkuin herjaaminen loppuu jos se on vajentunut tuonne puolenvälin tietämille.
          No munmielestä öljyä on tarpeeksi, koska se on tikun ylärajassa.

          Ja sitä on joku muukin joskus yrittänyt korjata koska se piuha ei mene siitä "telineen" läpi niinkun pitäisi.

          edit:

          ja eikö se valittaisi että oil level low tms eikä että oil level sensor.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Antti O
            ja eikö se valittaisi että oil level low tms eikä että oil level sensor.
            No tottakai, lukihäiriö taas...kele

            "Oil Pressure Sensor"-> Oil Pressure sensor/Supply Wire Break. Näin sanoo High Cluster mittariston/OBC IV:n "BMW Training Course" aapinen...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #7
              Ei pressure vaan level.

              Mutta varmaan samanlailla toi ilmotuslogiikka pelaa.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Antti O
                Ei pressure vaan level.

                Mutta varmaan samanlailla toi ilmotuslogiikka pelaa.
                No onhan se nyt kun ei mikään tänään(kään) toimi, jos tämä nyt onnistuis edes kuvalla
                Attached Files
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #9
                  Juu kyllähän se on sitten johdoissa tai anturissa se vika.

                  Täytyy nyt katsella sitä öljynvaihdonyhteydessä.

                  Comment

                  • Jaba_87
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 62
                    • Tyrnävä

                    #10
                    Onko normaalia että oil check valo palaa n. 5sek kun laittaa auton käyntiin ja sammuu sitten? Öljyt vaihdettu vasta ja tikun mukaan öljy on melkein ylärajassa.
                    Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Jaba_87
                      Onko normaalia että oil check valo palaa n. 5sek kun laittaa auton käyntiin ja sammuu sitten? Öljyt vaihdettu vasta ja tikun mukaan öljy on melkein ylärajassa.
                      Siis tarkoitatko öljyn paineita?

                      Kuluneella koneella toi on hyvinkin mahdollista, että menee muutama sekuntti ennen kuin painetta on riittävästi ja valo sammuu

                      myös alfamerin korjausopas kertoo tollasta...

                      Comment

                      • Jaba_87
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 62
                        • Tyrnävä

                        #12
                        Ei vaan se matka/rippi mittarin alla sellanen valo mikä mun käsityksen mukaan syttyy kun öljy vähenee ja valosta pykälät samuu sitä mukaan mitä vähemmän öljyy on?
                        Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                        Comment

                        • bemari320mies
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 788
                          • Suodenniemi

                          #13
                          Tarkoitat varmaankin huoltovaloja, eli siis ne vihreät, keltaiset ja punainen ledi. Ne palaa sen noin 5sek. kun laitat auton käymään. Ne eivät ilmoita öljynmäärästä, vaan koska pitää öljyt vaihtaa. Vaihto tulee tehdä silloin kun viimeinen vihreä ledi on sammunut ja syttyy ensimmäinen keltainen ledi. Huoltovaloista ja niiden toiminnasta sekä ongelmista löytyy asiaa searssilla.
                          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                          EX: BMW E34 525i -90
                          EX: BMW E28 528iA -85
                          EX: BMW 320i Taxi -86

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Jaba_87
                            Ei vaan se matka/rippi mittarin alla sellanen valo mikä mun käsityksen mukaan syttyy kun öljy vähenee ja valosta pykälät samuu sitä mukaan mitä vähemmän öljyy on?
                            Siis tarkoitat varmaan huoltovaloja? http://www.bmwworld.com/repairs/maintenance.htm

                            Edit: Hieman myöhässä mutta kuitenkin...
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Jaba_87
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 62
                              • Tyrnävä

                              #15
                              Ok! Kiitos valaisusta.
                              Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎