Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eventrami
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 20

    Tyhjäkäyntiongelma

    320i -84 käy tasaisesti 1.800 rpm... Lisäilmaluistia tai vuotoja imuletkuissa on ehdoteltu. Letkut saanen tutkittua, mutta missä mahtaa luurata se lisäilmaluisti? Ohessa kuva.
    Attached Files
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Se on kaasuläpän alla. Siihen tulee kaasuläpän haitariputkelta letku ja menee venttiilikopanpuolella olevaan rikastinsuutin härveriin.
    Siihen tulee ja lähtee vesiletku myös
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • eventrami
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 20

      #3
      Ookoo, kiitti. Tutkitaan taas...

      Originally posted by Wittu_joo
      Se on kaasuläpän alla. Siihen tulee kaasuläpän haitariputkelta letku ja menee venttiilikopanpuolella olevaan rikastinsuutin härveriin.
      Siihen tulee ja lähtee vesiletku myös

      Comment

      • masai
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 14

        #4
        Originally posted by eventrami
        Ookoo, kiitti. Tutkitaan taas...
        Näenköhän väärin? Eiks sulla ole kaasuläppä vähän auki? Eikös ton alipainekellon tapin pitäis nojata tuohon läpän toppariin?

        Comment

        • eventrami
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 20

          #5
          Ihan oikein näet. Siinä on ilmaa välissä, kun kone ei käy. Käynnissä se on kiinni eli tappi tulee ulos. Pitäisikö se olla vivussa kiinni sammuksissakin? Sammuksissa kaasuvaijerilla on selkeesti välystä.

          Originally posted by masai
          Näenköhän väärin? Eiks sulla ole kaasuläppä vähän auki? Eikös ton alipainekellon tapin pitäis nojata tuohon läpän toppariin?

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Sehän pitäs olla siinä kiinni ja käynnissä mennä sisään..
            Alipaine vetää sen kiinni
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • eventrami
              Newbiemmer
              • May 2005
              • 20

              #7
              Näin ymmärrän itekin... Aika outoo, ei kai sinne käynnissä voi ylipainetta tulla???

              Originally posted by Wittu_joo
              Sehän pitäs olla siinä kiinni ja käynnissä mennä sisään..
              Alipaine vetää sen kiinni

              Comment

              • Saunasolmu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 100
                • Kajana City

                #8
                Mul teki omassa E30: just saman tempun. Enkä vieläkään saa tyhjäkyntiä laskemaan normaaliksi muuten kuin irrottamalla venttiilikopasta huohotinletkun.
                Aikas outo oireyhtymä munkin mielestä.

                Comment

                • eventrami
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 20

                  #9
                  Ei ollu siis mitään ilmavuotoja, lisäilmaluistiongelmia tms?

                  Originally posted by Saunasolmu
                  Mul teki omassa E30: just saman tempun. Enkä vieläkään saa tyhjäkyntiä laskemaan normaaliksi muuten kuin irrottamalla venttiilikopasta huohotinletkun.
                  Aikas outo oireyhtymä munkin mielestä.

                  Comment

                  • eventrami
                    Newbiemmer
                    • May 2005
                    • 20

                    #10
                    Siis otit huotinputken kokonaan pois? Alkoiko alipainekellokin toimimaan sillä oikein?

                    Originally posted by Saunasolmu
                    Mul teki omassa E30: just saman tempun. Enkä vieläkään saa tyhjäkyntiä laskemaan normaaliksi muuten kuin irrottamalla venttiilikopasta huohotinletkun.
                    Aikas outo oireyhtymä munkin mielestä.

                    Comment

                    • Saunasolmu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 100
                      • Kajana City

                      #11
                      Juu. ton hoksasin siitä ku talvella meni huohotin putki poikki ja auto alko käymään normaalia tyhjäkäyntiä. Sit vaihdoin uuden huohotinputken ni kierrokset oli taas jotai 1600rpm. mut kun laitto sen katkenneen takas ni käynti palautu normaaliksi. ja kaikki toimii ihan oikein.

                      Comment

                      • eventrami
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 20

                        #12
                        Originally posted by eventrami
                        320i -84 käy tasaisesti 1.800 rpm... Lisäilmaluistia tai vuotoja imuletkuissa on ehdoteltu. Letkut saanen tutkittua, mutta missä mahtaa luurata se lisäilmaluisti? Ohessa kuva.
                        Onko tässä toisessa kuvassa lisäilmaluisti vai mikä?
                        Attached Files

                        Comment

                        • Bmw_e30
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1260
                          • joutseno

                          #13
                          Originally posted by eventrami
                          Onko tässä toisessa kuvassa lisäilmaluisti vai mikä?
                          kyllä on
                          ex 325i -85 325i
                          325i soupe -92 325i

                          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                          Comment

                          • Saunasolmu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 100
                            • Kajana City

                            #14
                            sehä se on.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by eventrami
                              Onko tässä toisessa kuvassa lisäilmaluisti vai mikä?
                              Kun sun kone on lämmin ja se käy tuota 1800rpm, niin koitas esim lukkopihdeillä puristaa tuosta lisäilmaluistilta lähtevä letku kasaan. Jos kierrokset laskee, niin silloin selvästikin luisti on jumissa, eikä sulje ilmakanavaa.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎