Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysneste katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 730ia
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1457
    • pohjois-pohjanmaa, oulu

    #16
    oulussa käytin kansi testissä jurvakaisella vai oliko se sillon tonteri nii ei ne saanu selville että siinä oli kansi vika, sitten kylän korjaamolla sanoivat että tuossa kyllä vuotoo kansi, ja olivat oikeessa loppujen lopuksi. että näin.
    F20 118d Aut.
    ________
    Volvo S40
    MB W204
    e90 320d
    e46 coupe
    e32 730ia

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #17
      Noissa takuuvaihdoissa on yleensä joku takaraja, jonka puitteissa vaihdon saa korvauksetta tehdä - luokkaa ½-1 vuotta.

      Petteri

      Originally posted by Rahu
      Jossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by petteriu
        Noissa takuuvaihdoissa on yleensä joku takaraja, jonka puitteissa vaihdon saa korvauksetta tehdä - luokkaa ½-1 vuotta.

        Petteri

        Originally posted by Rahu
        Jossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...
        Niinhän niissä on mutta ne vaihtoivat tolloin huollon yhteydessä niitä ilmaiseksi siitä oli oikein uutisissakin juttua, oli muuten eka kerta kun bmw on joutunut jälkeenpäin korjaamaan jotain asioita kun tottuneesti ne uutiset on koskenu lähinnä saabia ja volvoa
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #19
          Originally posted by petteriu
          Yksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.

          Petteri

          Originally posted by olaus
          jep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.
          Petterin kehoituksesta kävin kyselemässä Metro-Autosta 1,4 bar korkkia koska myös omassa Bemussa on tuo 2,0bar korkki. Ei löytynyt heidän koneelta kyseistä 1,4bar korkkia. Muisti kyllä kampanjan kun niitä oli vaihdettu mutta ei muistanut että minkä takia. Myyjä käski ottaa selville sen 1,4 bar korkin varaosanumeron niin sillä saa ainakin sitten tilattua mutta tosiaan koneelta ei suoraan löytynyt. Onkos nyt varmasti kyseessä M50 kone? Noita M40 koneen syyläreitä on kyllä pamahdellut. Mutta jos kyseessä on tuo M50 niin voisiko joku laittaa varaosanumeron tänne niin käyn hakemassa sellaisen 1,4 barin korkin niin taas saa nukuttua yöt paremmin! :lol:
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #20
            No niin käytin hieman :google ja sieltä löysin tietoa että juuri tuossa M40 koneessa on 1,4bar korkki mutta kyllä m50 on 2,0bar.
            M40 kone:


            M50 kone:


            Pitäisikö nyt laittaa M40 koneen korkki M50:seen?? :?
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #21
              Huhuu... Petteriiiiii... :palvo: :lol:
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • copy1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 236
                • Tampere connection

                #22
                Voisko olla tämmöstä että jos kansi vuotaa niin ku katteleen putken päähän nii näkyy pientä kosteutta röörissä??? :idea:
                Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

                E36 Cabrio

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #23
                  Originally posted by copy1
                  Voisko olla tämmöstä että jos kansi vuotaa niin ku katteleen putken päähän nii näkyy pientä kosteutta röörissä??? :idea:
                  Ei.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by copy1
                    Voisko olla tämmöstä että jos kansi vuotaa niin ku katteleen putken päähän nii näkyy pientä kosteutta röörissä??? :idea:
                    Kylmemmillä keleillä ja pikkuajossa täysin normaali ilmiö, putkeen kondensoituu vettä. Ja sitä yleensä menee sinne vähän pesun yhteydessä jne... Mut jos kuumalla kesähelteellä ajat vaikkapa pitkää matkaa 100km niin että putki on takuuvarmasti kuuma ja kuiva, ja silti tulee vettä putkesta niin kannattanee huolestua. Tosin tässä vaiheessa tuo tuskin on enää ainoa oire... :wink:
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #25
                      Eikös kellään muulla kuin Petterillä ole tietoa tuosta korkki ongelmasta. Nyt kaikki tarkastamaan omat korkit M50 moottorista :!: :wink:
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • Jaksu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 753
                        • Kempele

                        #26
                        Originally posted by antti79
                        Eikös kellään muulla kuin Petterillä ole tietoa tuosta korkki ongelmasta. Nyt kaikki tarkastamaan omat korkit M50 moottorista :!: :wink:
                        Kysyin tänään Jurvakaiselta 1,4barin korkkia, mutta heiltäkään ei moista M50 koneeseen löytynyt.
                        xdrive

                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #27
                          Tuosta korkkiasiasta oli iso haloo muutama vuosi sitten. Varsinkin kuumemmilla alueilla se oli iso ongelma. Lakimiesten luvatussa maassa KAIKKI tietyn vuosimallin BMW:t kutsuttiin automaattisesti korjaamolle missä vaihdettiin uusi korkki takuuseen. Taisipa joku polttaa itsensäkin kun avasi konehuoneen, kumartui sinne ja tuli korkki otsaan ja nesteet perässä.

                          Omassa E23/745:ssa katosi nesteet pikkuhiljaa. Itsekään en aluksi löytänyt syytä. Aikani ja ajottain etsiskellessä, lopulta löysin syyn. Ylävesiletkussa oli pienen pieni reikä.

                          Se alkoi vuotamaan vain kun kone oli tietyn lämpöinen, se ruutasi ohuena suihkuna/sumuna nestettä jyrkähkösti ala- ja etuviistoon. Lopulta kurkiessani tarpeeksi alas, löysin kummallisia harmaita raitoja syylärin ja moottorin välissä olevasta mustasta muovisesta "ilmanohjaimesta", joka on tuulettimen siipien ympärillä. Sellaiseksi se neste menee sopivissa olosuhteissa ja lämpimissä, harmaaksi "pölyksi" pinnalla mihin tarttuu. Se ei siis valunut norona tai tippasemalla mihinkään, vaan ohuena sumuna. Siksi se olikin hankala paikallistaa.

                          t: Timo

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by antti79
                            Noiden varaosanumeroiden perusteella paisuntasäiliö on ainakin molemmissa sama, eli korkkienkin on oltava täysin samanlaisia mutta vaan eri paineilla. Eli ei muutakuin vaihtaa vaan...

                            Mutta mitäs merkitystä noilla paineilla on koneen/lämmitysjärjestelmän toiminnan kannalta?? Äkkiä aattelis et molemmis samat lämppärin kennot jne eli ei mitään... ???

                            Edit: KL-Varaosat ja Motonet myy vain yhdenlaista korkkia E36:seen. Kumpikohan mahtaa olla?? Kukaan tilannut??
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #29
                              Niin, mietin kanssa samaa että mitä sillä paineen alenemisella on käytännössä eroa muuta kuin se että laitteet kestää paremmin alhaisemmassa paineessa. Täytyy huomenna hakea tuollainen M40 koneen korkki ja lyödä se kiinni varmuuden vuoksi! Hinta on muuten 2,0 bar:in korkille 25€ Metro-Autolla 1,4 bar varmaan saman hintainen. KL-varaosilla korkki maksaa 18€ mutta ei tietoa paine arvosta. Niin ja tuon takia ei varmaan Metro-Auton koneelta löytynyt 1,4bar:in korkkia M50 koneeseen, koska siinä ei sellaista ole vaan M40 koneessa.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #30
                                Mutta, jos Petteri on kuulolla niin kerrotkos että onkos se varmasti M50 kone johon on vaihdettu noita 1,4 bar:in korkkeja. Etten nyt turhaan mene ostamaan moista korkkia.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎