oulussa käytin kansi testissä jurvakaisella vai oliko se sillon tonteri nii ei ne saanu selville että siinä oli kansi vika, sitten kylän korjaamolla sanoivat että tuossa kyllä vuotoo kansi, ja olivat oikeessa loppujen lopuksi. että näin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysneste katoaa
Collapse
X
-
Noissa takuuvaihdoissa on yleensä joku takaraja, jonka puitteissa vaihdon saa korvauksetta tehdä - luokkaa ½-1 vuotta.
Petteri
Originally posted by RahuJossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriuNoissa takuuvaihdoissa on yleensä joku takaraja, jonka puitteissa vaihdon saa korvauksetta tehdä - luokkaa ½-1 vuotta.
Petteri
Originally posted by RahuJossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by petteriuYksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.
Petteri
Originally posted by olausjep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.
Comment
-
-
Huhuu... Petteriiiiii... :palvo: :lol:
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by copy1Voisko olla tämmöstä että jos kansi vuotaa niin ku katteleen putken päähän nii näkyy pientä kosteutta röörissä??? :idea:ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by copy1Voisko olla tämmöstä että jos kansi vuotaa niin ku katteleen putken päähän nii näkyy pientä kosteutta röörissä??? :idea:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Tuosta korkkiasiasta oli iso haloo muutama vuosi sitten. Varsinkin kuumemmilla alueilla se oli iso ongelma. Lakimiesten luvatussa maassa KAIKKI tietyn vuosimallin BMW:t kutsuttiin automaattisesti korjaamolle missä vaihdettiin uusi korkki takuuseen. Taisipa joku polttaa itsensäkin kun avasi konehuoneen, kumartui sinne ja tuli korkki otsaan ja nesteet perässä.
Omassa E23/745:ssa katosi nesteet pikkuhiljaa. Itsekään en aluksi löytänyt syytä. Aikani ja ajottain etsiskellessä, lopulta löysin syyn. Ylävesiletkussa oli pienen pieni reikä.
Se alkoi vuotamaan vain kun kone oli tietyn lämpöinen, se ruutasi ohuena suihkuna/sumuna nestettä jyrkähkösti ala- ja etuviistoon. Lopulta kurkiessani tarpeeksi alas, löysin kummallisia harmaita raitoja syylärin ja moottorin välissä olevasta mustasta muovisesta "ilmanohjaimesta", joka on tuulettimen siipien ympärillä. Sellaiseksi se neste menee sopivissa olosuhteissa ja lämpimissä, harmaaksi "pölyksi" pinnalla mihin tarttuu. Se ei siis valunut norona tai tippasemalla mihinkään, vaan ohuena sumuna. Siksi se olikin hankala paikallistaa.
t: Timo
Comment
-
-
Mutta mitäs merkitystä noilla paineilla on koneen/lämmitysjärjestelmän toiminnan kannalta?? Äkkiä aattelis et molemmis samat lämppärin kennot jne eli ei mitään... ???
Edit: KL-Varaosat ja Motonet myy vain yhdenlaista korkkia E36:seen. Kumpikohan mahtaa olla?? Kukaan tilannut??530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Niin, mietin kanssa samaa että mitä sillä paineen alenemisella on käytännössä eroa muuta kuin se että laitteet kestää paremmin alhaisemmassa paineessa. Täytyy huomenna hakea tuollainen M40 koneen korkki ja lyödä se kiinni varmuuden vuoksi! Hinta on muuten 2,0 bar:in korkille 25€ Metro-Autolla 1,4 bar varmaan saman hintainen. KL-varaosilla korkki maksaa 18€ mutta ei tietoa paine arvosta. Niin ja tuon takia ei varmaan Metro-Auton koneelta löytynyt 1,4bar:in korkkia M50 koneeseen, koska siinä ei sellaista ole vaan M40 koneessa.
Comment
-
Comment