INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Kytkin tulee eri asentoon E46 vs. E9x.

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Pitääkö E92 M3:een olla oma valikkonsa? Minulla on vain E90 (323-M3), josta kuitenkin löytyy enginestä S65 M3, mutta yhteyttä ei pysty muodostamaan.

    Kytkimellinen K+DCAN-kaapeli on; tarvitseeko kytkeä jotenkin eri tavalla kuin E46:een (virtalukko kolmosasentoon -> kaapeli kiinni -> yhteys muodostettu).

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    nyt tarvittais viisaampien neuvoja missä vielä mättää kun en saa tuota ads kaapelia pelaamaan.. käyttöjärjestelmä win xp sarjaportillinen panasonic cf-29 ads kaapeli
    timeoutconnect 20000
    timeoutreceive 20000
    timeoutfuctinon 59000
    ediabas näyttää että ads on valittuna:
    Click image for larger version  Name:	IMG_20240507_143939.jpg?img=img2048.jpg Views:	0 Size:	191.0 KB ID:	5501980
    Mutta mihinkään ohjailaitteeseen ei saa yhteyttä.
    herjaa tätä tai tätä

    mutta jos muutan asetuksista STD:OBD ja kaapelista obd mode niin yhteys toimii ews,airbag, ms41 mutta näihin pääsee millä tahansa obd kaapelilla.
    mutta pitäsi saada tuo ads puoli pelaamaan. että pääsisi mittaristoo, abseihin ja vanhempiin boschin moottorinohjauksiin..

    olisiko kellään mitään ajatusta mikä asetus mulla on pielessä.

    niin ja auto mihin testailin on e36 328 vm95. ja toinen auto mihin pitäs päästä olis e36 m3
    Last edited by aaape; 07-05-2024, 15:53.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by nifra_37 View Post
    Mitä muuten tekee tuolla DIS vrt. inpaan?
    DIS tarjoaa korjaus- ja huolto-ohjeistuksen ja sen avulla on mahdollista suorittaa joitakin sellaisia toimintoja, joita INPA:lla ei voi toteuttaa. Kuitenkin peruskäyttöön INPA on näille vanhemmille ajolaitteille todella näppärä ja monipuolinen testeri, ja sen käyttökuntoon saattaminen on nopempaa ja helpompaa kuin DIS kanssa.

    Leave a comment:


  • nifra_37
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Mielenkintoista jos kerran on aiemmin onnistunut tuon ikäiseen ilman ADS-yhteyttä? Vai mihin ohjainlaitteisiin pääsit?

    Satunnaiseen käyttöön lainaa kaverilta jolla on toimiva diagnostiikkasetti?
    Käy merkkihuollossa luetuttamassa koodit?
    Taajempaan tarpeeseen hanki/värkkää toimiva laitteisto itsellesi?
    Poikkea Tampereella, niin vilkaistaan minun laitteistollani?
    Juu sen ainoan kerran kun oon kokeillut niin päästi moottorilta lukemaan vikakoodit mutta ei muistaakseni päästänyt muualle silloinkaan, nyt en pääse edes moottoriin käsiksi. Kavereilla ei ole vehkeitä kenelläkään näin vanhaan niin ajattelin että järkevin hommata nyt itselle se ads kaapeli, saksasta löytyi oli ehkä hieman suolaisen hintainen mutta kerran se kirpaisee ja torista löytyi 32bit xpllä oleva sarjaportillinen kone niin eiköhän näillä alkuun pääse.. Kiitos tarjouksesta mutta hieman turhan pitkä matka Torniosta poiketa Tampereelle luetuttamaan koodeja varsinkin kun vika päällä Mitä muuten tekee tuolla DIS vrt. inpaan? Kun ilmeisesti jotain tiedät näistä..

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by nifra_37 View Post
    Onkohan mitään muita vaihtoehtoja?
    Mielenkintoista jos kerran on aiemmin onnistunut tuon ikäiseen ilman ADS-yhteyttä? Vai mihin ohjainlaitteisiin pääsit?

    Satunnaiseen käyttöön lainaa kaverilta jolla on toimiva diagnostiikkasetti?
    Käy merkkihuollossa luetuttamassa koodit?
    Taajempaan tarpeeseen hanki/värkkää toimiva laitteisto itsellesi?
    Poikkea Tampereella, niin vilkaistaan minun laitteistollani?

    Leave a comment:


  • nifra_37
    replied
    Originally posted by nifra_37 View Post
    Ja miten se on jos hommaan nyt tuommoisen koneen missä on tuo sarjaportti niin täytyykö siinä olla windows xp vai onnistuuko muillakin tuon ads kaapelin kanssa,onnistuuko 64bittisellä vai pitääkö olla 32 ja täytyykö inpasta/ediabaksesta olla jokin vanha versio ?
    Tuli tosiaan ostettua nyt tuommoinen lenovo thinkpadi missä on 32bittinen windows xp ja telakassa se sarjaportti niin luulisi sillä onnistuvan,saksasta näky saavan ads piuhoja yli 100e hintaan mutta ei se auta varmaan kun tilata..

    Leave a comment:


  • nifra_37
    replied
    Ja miten se on jos hommaan nyt tuommoisen koneen missä on tuo sarjaportti niin täytyykö siinä olla windows xp vai onnistuuko muillakin tuon ads kaapelin kanssa,onnistuuko 64bittisellä vai pitääkö olla 32 ja täytyykö inpasta/ediabaksesta olla jokin vanha versio ?
    Last edited by nifra_37; 24-04-2024, 13:03.

    Leave a comment:


  • nifra_37
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Tarvitset ADS-liittimen mahdollistaaksesi yhteyden auton ohjainyksiköihin.
    Onkohan mitään muita vaihtoehtoja? Sehän pitäis alkaa jostaki metsästään sarjaportillinen läppäri ja nuita ads kaapeleita ei näkyny löytyvän ko jenkeistä...

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by nifra_37 View Post
    Mikähän tässä auttais ko pitäs päästä 95vm 740 käsiksi inpalla mutta ei millään halua päästää..
    Tarvitset ADS-liittimen mahdollistaaksesi yhteyden auton ohjainyksiköihin.

    Leave a comment:


  • nifra_37
    replied
    Mikähän tässä auttais ko pitäs päästä 95vm 740 käsiksi inpalla mutta ei millään halua päästää.. Kahdella eri piuhalla koittanu ja kahella eri koneella, toisessa mikes easy bmw tools kautta tullut inpa ja toisessa bimmergeeksin kautta ladattu ja kaikki poppakonstit kokeiltu mitä vaan netistä löytynyt ja kaikki pitäs olla oikein ja ohjeiden mukaan.. Joskus viimevuonna kaverin koneella pääsin autoon käsiksi ja katoin vikakoodit mutta nytkö itelle ladannu nuo niin ei halua toimia.. Jotkut puhuneet siitä että ads kaapeli pitäis olla mutta mietityttää se että kuitenkin aiemmin inpalla saanu katottua. Nuo ads kaapelit muutenki näkyy olevan aika harvassa ja pitäis olla joku jeesuksen vanha sarjaportillinen läppäri sitte. Kuvissa näkyy mitä se valittaa.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Vastaan itse itselleni; päädyin kuitenki poistamaan ton V5.0.6 ja asensin sen 5.0.2:n, nyt näkyy E90 valikotkin enkuksi Näyttää jopa kalikankin tunnistavan kun palaa battery on. Autoon en oo vielä testannu, kun tallille matkaa sen verran etten huvikseen lähde ajalemaan.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    oho tuplat...

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Tuli tuossa ladattua ja asennettua Mikes BMW tools- paketti koneelle. Nyt toimii INPA ja NCSexpert ja tunnistaa kalikan, mutta ongelmana mikä monilla muillakin eli E90-valikot saksaksi Inpa ini tiedostossa kieli on asetettu englanniksi samoin E90-tiedosto oli .eng-päätteinen, ja jäljet johti lopulta SFDAT kansiossa olevaan MSV70.IPO-tiedostoon, jonka avasin muistiossa ja saksaahan siellä oli. Yritin ekana että kopion koko tekstin ja käänsin google docsilla englanniksi, ja takaisin käännettynä, mutta tässä tuli vastaan se ongelma että tekstikokonaisuus muuttuu liikaa (kääntäjä kääntää myös turhia kohtia) jolloin INPA ei enää tunnista modattua tiedostoa. Onkohan kenelläkään kenties kovalevyllään tallessa tuota MSV70.IPO-tiedostoa enkuksi? Kun käsittääkseni jossain INPAn versioissa sellaistakin on ollut...?

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Kiitos paljon vastauksista!
    Tämä e90 on vuodelta 2008, joten selittänee miksen pystynyt lukemaan. Laitan oikean kaapelin tilaukseen ebaysta.

    Leave a comment:

Working...
X