INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 330Driver
    replied
    kielen vaihto.

    olikos tähän jotakin ideaa. mikeesin 5.06 ja ini tiedostosta muutettu ENGLISCH mutta aina kun valitsen auton ja yksikön niin inpa väittää jotakin versio ongelmaa ja heittää sakemannin kielen päälle. muuten toimii hyvin.
    mitäs tässä lähtis kokeileen?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jantteri84 View Post
    Tervehdys

    Olen asennellut inpan koneelleni (Mike's easy) ja käynyt kaikki mahdolliset muuttujat ja vaihtoehdot läpi. Tästä huolimatta en saa autoon yhteyttä. K+DCAN kaapeli käytössä, autona -05 e61 535d.

    Obd.ini sekä ediabas.ini käyty läpi, com portti muutettu ohjeiden mukaan.

    Virheenä tulee ifh-0003 daratransimission failed jne.

    Onko kaapeli sökö? Vaiko asennuksissa jtn vikaa?

    Heittäkää vinkkiä mikä vialla.
    Kokeile toisella kaapelilla. Foorumilaisilla näitä löytyy aika paljon, niin helppo testata. Tällä viikolla viimeksi yhden harrastajan hankkiman kaapelin totesin toimimattomaksi.. Kiinanpojalta tulee välillä vähän mitä sattuu.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Timppis1000 View Post
    Sliippareiden hengessä, paskan myivät. Eikun kaapelikauppaan...
    Hyvä että selvisi ja että kerroit ratkaisun tännekin kiinanpojalta tulee välistä vähän mitä sattuu..

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Jantteri84 View Post
    Tervehdys

    Olen asennellut inpan koneelleni (Mike's easy) ja käynyt kaikki mahdolliset muuttujat ja vaihtoehdot läpi. Tästä huolimatta en saa autoon yhteyttä. K+DCAN kaapeli käytössä, autona -05 e61 535d.

    Obd.ini sekä ediabas.ini käyty läpi, com portti muutettu ohjeiden mukaan.

    Virheenä tulee ifh-0003 daratransimission failed jne.

    Onko kaapeli sökö? Vaiko asennuksissa jtn vikaa?

    Heittäkää vinkkiä mikä vialla.
    Sama virheilmo kuin timppiksellä ylempänä.
    Eli kaapeli vaihtoon.

    Privalla voidaan jatkaa jos haluat kokeilla mun toimivalla kaapelilla.

    E: mikäli sun paikkakunta oikein.

    Leave a comment:


  • Jantteri84
    replied
    Inpa ongelmaa!?!?

    Tervehdys

    Olen asennellut inpan koneelleni (Mike's easy) ja käynyt kaikki mahdolliset muuttujat ja vaihtoehdot läpi. Tästä huolimatta en saa autoon yhteyttä. K+DCAN kaapeli käytössä, autona -05 e61 535d.

    Obd.ini sekä ediabas.ini käyty läpi, com portti muutettu ohjeiden mukaan.

    Virheenä tulee ifh-0003 daratransimission failed jne.

    Onko kaapeli sökö? Vaiko asennuksissa jtn vikaa?

    Heittäkää vinkkiä mikä vialla.

    Leave a comment:


  • Timppis1000
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Onhan OBD.ini tiedostossa tekstit seuraavasti:



    ja EDIABAS.ini tiedostossa tekstit seuraavasti:



    Muuten sinulla vaikuttaisi asetukset olevan ok. Tuo ON/OFF tekstin jatkuva muuttuminen ei ole normaalia, täpän vilkkuminen on.

    Tämä selvisi, kiinanihmekaapeli oli sökö. Toimivaksi tiedetyllä kaapelilla toimi softat heittämällä. Avasin kaapelin, ja tutkin K-linjaa ajavaa driveria. Jos nyt oikein pällistelin, niin näytti siltä, että kyseisen lutikan pinnijärjestys oli väärin piirilevyllä, siellä on mennyt akulta tuleva jännite väärään paikkaan, jonka perusteella oletan ton jotenkin sitä "ignition on/off" päätelmää tekevän. Olisko ehkä tuon takia räpsyttänyt sitä tekstiä. Eikä tietysti muutenkaan voi toimia jos on pinnit ristissä miten sattuu. Joko piirlevyn piirtäjä ollut kujalla, tai sitten on ko. driveri-lutikka vaihtunut eri pinnijärjestyksen versioon, ja levyä ei ole korjattu tms. Mistäpä tuota tietää.



    Sliippareiden hengessä, paskan myivät. Eikun kaapelikauppaan...

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Timppis1000 View Post
    Uusi foorumilainen päivää. Pitäis saada...
    Onhan OBD.ini tiedostossa tekstit seuraavasti:

    [OBD]
    Port=Com1
    Hardware=OBD
    ja EDIABAS.ini tiedostossa tekstit seuraavasti:

    [Configuration]
    ;================================================= ============================
    Interface =STD:OBD
    Muuten sinulla vaikuttaisi asetukset olevan ok. Tuo ON/OFF tekstin jatkuva muuttuminen ei ole normaalia, täpän vilkkuminen on.
    Last edited by alpine3; 27-10-2021, 15:51.

    Leave a comment:


  • Timppis1000
    replied
    Originally posted by ark28 View Post
    Saattaa hyvinkin olla kaapelissakin vikaa. Nopeinta varmaan kokeilla toisella kaapelilla. Voidaan hyvin testata meikän kaapelilla, jos sulla kulkua Ylöjärvelle

    Tätä voisi koittaa. Pistän privaa aiheesta...

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by Timppis1000 View Post
    Uusi foorumilainen päivää. Pitäis saada
    ...
    Olisko enemmän asiaa harrastaneilla arvauksia, mistä tää kenties tökkii? Kaapeleiden suhteenhan vain halvin on kyllin hyvää, eli voisihan siinä toista pingpong-mallista piuhaa koitaa, vai onko noissa tunnetusti/todistetusti ns. laatueroja?
    Saattaa hyvinkin olla kaapelissakin vikaa. Nopeinta varmaan kokeilla toisella kaapelilla. Voidaan hyvin testata meikän kaapelilla, jos sulla kulkua Ylöjärvelle

    Leave a comment:


  • Timppis1000
    replied
    Uusi foorumilainen päivää. Pitäis saada emännän bemaria käpisteltyä, ja takkuilen INPAn kanssa monien muiden tavoin. Koneena Win10 64bit, Softana BimmerGeeksin StandardTools 2.12., kaapelina halpis kiinalainen K+DCAN kytkimellinen versio. INPA asentui ongelmitta, asennettu Win10/64bit ohjeiden mukaisesti (Win7 compatibility mode jne...). Kaapelin ajurit asentui ongelmitta ja näyttäisi toimivan, COM1 valittuna, latenssi 1ms, muilta osin DEFAULT asetukset (BaudRate 9600, DataBits 8, Parity None, StopBits 1, FlowControl None, Receive/Transmit Bytes 4096). Auto 1-sarjalainen, E87 vuodelta 2006. Sikäli kun veppiä oikein tulkitsin, niin tässä autossa kaapelin kytkimen pitäisi olla ON-asennossa eli pinnit 7 ja 8 yhdessä. No, kokeiltu molemmissa asennoissa eikä toistaiseksi toimi.


    Kun INPAn avaa, CableDetected = YES ja täppä vilkuttaa. Ts. oletettavasti OBD.ini tiedosto oikein ja oikeassa paikassa (C:\Ediabas\Bin). Jossain päin veppiä ja myös asennuspaketin INI.pdf:ssä luki, että OBD.ini pitäis olla \Windows (ilmeisesti C:\Windows) kansiossa, mut tää ei kokeilujen mukaan pidä paikkaansa. Mikäli Ediabas\bin kansion OBD.ini tiedostosta vaihtaa "Hardware=OBD" riville OBD:n joksikin muuksi, INPA lakkaa tunnistamasta kaapelia, eli tuolta se sen kaivaa, ja oletettavasti kaapeli tunnistetaan kuten pitääkin.


    Kun piuhan kytkee auton OBD-porttiin, LED-valot palaa. Auton ollessa käynnissä IGNITION-täppä vilkuttaa, ja teksti vilkuttaa suunnilleen samassa tahdissa ON ja OFF. Jossain oli juttua, että olisi normaalia, että täppä vilkuttaa, en löytänyt mainintaa on-off tekstin osalta. Tosta nyt vois päätellä, että jotain dataa mahdollisesti liikkuisi, tai sitten ehkä ei, riippuen siitä, millä logiikalla tuota täppää ja on-off tekstiä koplataan. Kun siellä kerran myös OFF välähtelee, niin vois olla mahdollista että yhteys toimisi katkonaisesti syystä tai toisesta (risa kiinanihmekaapeli?). Onko tietoa/kokemusta, pitäisikö täpän/tekstin käyttäytyä noin tai kenties jotenkin muuten?


    F1 takana olevalta info-sivulla näkyy softan infokentät oletettavasti normaalisti, mutta EDIABAS tekstin alla pathit seuraavasti:


    Ini path : ?????????????????
    Ecu path : ?????????????????
    Interface : ?????????????????

    Vastaavasti EDIABAS.ini tiedostossa (C:\Ediabas\bin)

    EcuPath = C:\EDIABAS\ECU
    SimulationPath = C:\EDIABAS\SIM
    TracePath = C:\EDIABAS\TRACE


    kuten ilmeisesti pitääkin. Winkkarin EnvironmentVariablesissa on Path-kohdassa (alkujaan system pathissa, kokeiltu myös user pathissa) C:\Ediabas\bin kuten ilmeisesti pitäisikin olla. Ts. INPAn pitäisi oletettavasti pystyä lukemaan toi Ediabas.ini tiedosto. Onko ym. kysymysmerkkirivistö normaalia, vai pitäiskö olla jotain muuta?


    Softa ei näyttäisi saavan yhteyksiä mihinkään moduuleista. Esim. "Functional Jobs"-osiosta jos yrittää lukea vikakoodeja tai Identification:a tms., tulee

    IFH-0003 (DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED).

    Toimii täysin samoin, vaikka piuha ei olisi kiinni autossa. Ts. vikateksti olisi sitä mieltä, että kuso ei kulje INPA ja kaapelin välillä, ja auton liittimeen asti ei edes päästä. Tähän hätään ei ole oskilloskooppia, jolla voisi tarkistaa OBD-liittimen karvoista, että heiluuko siellä jännite vai ei ja/tai miten se heiluu.

    Jos yrittää lukea esim. Engine-moduulilta Live-dataa, niin uikuttaa

    ERROR #100 SYS-0010 INITIALIZATION ERROR

    Vaihteiston, korin jne. moduuleilta tulee tyypillisimmin tuota IFH-0003:sta.

    Auton OBD-portti arvatenkin toimii, koska siitä on pajalla nollailtu vikakoodeja, ja toisaalta OBD-II:sta oon siitä onnistuneesti lukenut/nollaillut vakkineen VCDS:llä.

    Olisko enemmän asiaa harrastaneilla arvauksia, mistä tää kenties tökkii? Kaapeleiden suhteenhan vain halvin on kyllin hyvää, eli voisihan siinä toista pingpong-mallista piuhaa koitaa, vai onko noissa tunnetusti/todistetusti ns. laatueroja?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Mikähän inpa pitäisi olla että löytyisi .ipo tiedostot facelift e91? Koitin esimerkiksi lukea webaston koodeja niin tuli erroria että löytyi ihka87_2 moduuli mutta ei tiedostoa.
    Versiot on sellaista sillisalaattia, ettei pelkkä versionumero kerro vielä juuri mitään nykyisin. Suosittelen kokeilemaan vaan toista pakettia. LCI E91 kanssa toimii melko moni, useista löytyy myös F-sarjalle filut.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Mikähän inpa pitäisi olla että löytyisi .ipo tiedostot facelift e91? Koitin esimerkiksi lukea webaston koodeja niin tuli erroria että löytyi ihka87_2 moduuli mutta ei tiedostoa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by buubaa View Post
    Mikähän tota mun inpaa vaivaa kun tuuppaa kokoajan EDIABAS-Error:ia eri numeroilla. Näyttäis kaikinpuolin toimivan kun vaan pitää kokoajan hiirtä "kyllä" kohdassa ja rämpyttää sitä mut vähän raskasta sillain. Ja livedataakin kun lukee niin livedata jäätyy aina kun tulee error niin on vähän hankala lukea kun joutuu rämpyttään hiirtä kokoajan:think
    Veikataan latenssia.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Mikähän tota mun inpaa vaivaa kun tuuppaa kokoajan EDIABAS-Error:ia eri numeroilla. Näyttäis kaikinpuolin toimivan kun vaan pitää kokoajan hiirtä "kyllä" kohdassa ja rämpyttää sitä mut vähän raskasta sillain. Ja livedataakin kun lukee niin livedata jäätyy aina kun tulee error niin on vähän hankala lukea kun joutuu rämpyttään hiirtä kokoajan:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Koneella saa olla niin monta versiota kun itse haluaa. Ei haittaa mitään.

    Leave a comment:

Working...
X