INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
pitikö ads kaapelin kanssa olla joku tietty versio inpasta ja ediapaiksesta? vai toimiiko jos asennan tämän: **Mike's Easy BMW Tools Package** ei kehtais montaa eri versiota latailla varsinkin kun nuita vanhempia versioita löytyy vähän huonosti :think
-
-
Originally posted by _nigge_ View PostOliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
Leave a comment:
-
-
Vaikka ei nyt enää suoranaisesti INPA-asiaa ole, mutta kyllä se suutinvika oli kuten JaniLap epäilit, 5. suutin laski ohivuodosta ruiskuun n. 30sek tyhjäkäynnin aikana 10-15ml...Eikä muutkaan näyttäneet mitenkään kovin hyviltä, ruiskujen ohi vuoti ja silti ehti nousta ruiskuun hieman samassa ajassa.
Kiitos ohjeista, nyt vaan etsimään suutinhuoltoa ja sormet ristiin että suuttimet vielä irtoaisivat ilman hirveää tappeluaOliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
Last edited by _nigge_; 12-04-2023, 13:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nigge_ View PostKiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Meneekös tommoset 20ml lääkeruiskut ihan suoraan suuttimien paluulinjan suulle, ainakin kuvissa näyttäisi siltä? Vai mitä olette käyttäneet yleensä?
Originally posted by _nigge_ View PostLiekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSuuttimen vuotamista epäilen itse tyhjäkäynnin karkeuden taustalla. Tuo ykkössylinterin korjausarvokin siihen vähän viittaa. Ehdotaan ainakin paluuvuototestillä vähän arvioimaan mikä on tilanne suuttimien kohdalla.
INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?
Ja itseasiassa itsellä kävi juuri kuvaamasi homma, jäi korjausarvo- tai se käynnintasausikkuna päälle, ja jäi startti sahaamaan. Tosin itsellä riitti vain OBD-pistokkeen irrotus ja avaimen käyttö pois virtalukosta. Mietinkin että mitäs nyt tuli rikottua
Nyt kun tuli INPAn ihmeellisyyksistä puhetta, ihmetytti kun maf irrotettuna katsoin vikakoodit ja antoi 4 kpl siitä johtuen, jostain syystä ensimmäisessä vikakoodissa mittarilukema 655350kmJa kaikissa muissa se n. 312tkm. Tuossa ensimmäisessä koodissä myös veden lämpötila oli jotain -50c ja rpm- ym. arvot olivat nollassa, muissa koodeissa oli lukemat käyvän moottorin mukaan. Liekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
Last edited by _nigge_; 14-03-2023, 07:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nigge_ View Posthttps://youtube.com/shorts/9jAA6K4crr8?feature=share
Terve!
Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?
Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think
INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?
Leave a comment:
-
-
Terve!
Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?
Kyseessä siis -03 E46 330cd, euro 3-mallin M57N koneella, 312tkm ajettu. Jo pidemmän aikaa lämpimänä rytkyttää tyhjäkäynti, kylmänä käy aina nätisti. Ei ole myöskään oikeastaan muuttunut tai pahentunut n. 40tkm matkalla. Lähtee myös käyntiin oikein hyvin ja ajossa kaikki toimii normaalisti, vain tyhjäkäynti rytkyttää.
Kuten videossa näkyy, jostain syystä käy hetken todella rujosti kun avaa tuon, ’selective mass adjustment’- välilehden, ja sitten suuttimien korjausarvot palaavat melko siisteihin lukemiin, ja käynti tasaantuu ainakin verrattain tasaiseksi. Joskus kerran aiemmin olen saanut suuttimen korjausarvoista vikakoodin, mutta ei ole tullut enää uudestaan…
Kokeilin jo irroittaa MAF:n johdon, ja tarkastaa railpaineanturin liittimen, molemmat näytti ihan hyväkuntoisilta, ei hapettumaa ollut.
Oliko niin, että MAF irroitettuna määränsäädin olisi pois pelistä tai vastaavaa, pitäisikö sillä olla dieselissä mitään vaikutusta?
Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think
Leave a comment:
-
-
Koitettiin rekisteröidä akkua myös icarsoftilla ja TOOL32:sella. Mutta ei anna kuitata vaihtoa. Voiko rikkinäinen IBS:sä aiheuttaa tuota ja voiko sen jotenkin testata?:think
Moottorin ohjain on kyllä käynyt böntillä näprättävänä, niin sinnekin on voinut tulla uudempi päivitys.
e: Eli homma selvis. Piti olla käynnistysvirrat päällä. Avainlirpake lukkoon ja ilman jarrua starttinappulaa. Sitten inpalla rekisteröinti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cunttory View PostVeikkaisin että inpaan tuoreemmat tiedostot korjaa tilanteen. Samanlaisiin virheilmoituksiin törmäsin joskus suuttimien koodauksessa, siinä missä vanhalla ecu päivityksellä toimi kaikki inpan toiminnot, tuorein ecu päivitys heitteli monessa kohtaa tuollasia virheilmoituksia.Kummalliseksi tekee, kun olen joskus samaan autoon rekisteröinyt samalla inpalla.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ripaxp86 View PostHei,
Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR
, kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think
Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
Leave a comment:
-
-
Akun rekisteröinti
Hei,
Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR
, kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think
Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
Leave a comment:
-
-
Inpassa sama loaderi on sekä kuusi-, että nelisylinterisillä N43/N53 koneilla. Lisätietoja mm. täältä: https://bimmerprofs.com/attention-inpa-n43/
Leave a comment:
-
-
Mistä mahtaa johtua kun inpa näyttää suuttimet N43moottorissa 1,3,5,6 suutinvalikoissa, eikä 1234?
Sama softa näyttää kyllä N52,N53... moottoreissa ihan oikeissa kohdissa.
Leave a comment:
-
-
Onko tuollainen Inpan virheilmoitus kenellekään tuttu, ja millä yhteyden mahtaisi saada kuntoon?
IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Program will be stopped.
Potilas on E38 750, minkä kaikkiin muihin bokseihin sain yhteyden USB K+DCAN kaapelillakin, mutta nyt siirryin ADS yhteyteen, että saisin yhteyden myös moottorinohjaimiin. Myös ADS puolella pääsee kaikkiin muihin bokseihin kiinni, paitsi moottoriin. Auto toimii ihan normaalisti, eli DME boksitkin on varmasti hereillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostLöytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: