itse vaihdoin m40b18 koneeseen hihnan perjantaina. ei se nyt ihan kohtuuton homma ole...haynesin korjausoppaan mukaan kireys on sopiva kun kiristimeen laittaa kuusiokolo avaimen ja kiristää sit 2kg voimalla 85mm päästä(vaikea selittää). ainaki mulla toimi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jakohihnan kireys
Collapse
X
-
Se kampiakselin lukitushan löytyy vaihdelaatikon kupeesta. Siellä on reikä johon itse laitoin tuurnan. Kone kun on yläkuolokohdassa, niin vauhtipyörässä on reikä johon se sitten vastaa. Tuurnalla tuo jää hieman väljäksi, mutta sehän ei tahtia haittaa. Nokan asennon voi ainakin varmistaa jos irrottaa venttiilikopan. Nokka-akselissa on sellainen neliö johon tulisi se lukitustyökalu. Eli tämän neliön täytyisi olla kannen kanssa linjassa. Näppärä kaveri voi tietysti luntata myös nokkien asennosta, kun kyseessä on symmetrinen akseli."Jos se on lukenut internetissä, sen täytyy olla totta"
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View Postitse vaihdoin m40b18 koneeseen hihnan perjantaina. ei se nyt ihan kohtuuton homma ole...haynesin korjausoppaan mukaan kireys on sopiva kun kiristimeen laittaa kuusiokolo avaimen ja kiristää sit 2kg voimalla 85mm päästä(vaikea selittää). ainaki mulla toimi.
Ps. Mä voin vaihtaa tai tulla vain säätämään hihnaa Pirkanmaalla.
Comment
-
-
Jaa itte oon tähän viimeksi kirjottanut kun edellisen kerran vaihdoin
60tkm rullattu tuolla hihnalla ja hyvin on kestänyt. Muistin että 60tkm on se vaihtoväli mutta näköjään erehdyin. Kireyden arvoin tuosta 90 asteen kääntymissäännöstä viimeksi.
Menenpä tästä taas vaihtamaanBMW 318i Original is nice
Comment
-
Comment