Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan kireys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

itse vaihdoin m40b18 koneeseen hihnan perjantaina. ei se nyt ihan kohtuuton homma ole...haynesin korjausoppaan mukaan kireys on sopiva kun kiristimeen laittaa kuusiokolo avaimen ja kiristää sit 2kg voimalla 85mm päästä(vaikea selittää). ainaki mulla toimi.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• hakkarainen
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 56
      • Lpr-rock-city

Se kampiakselin lukitushan löytyy vaihdelaatikon kupeesta. Siellä on reikä johon itse laitoin tuurnan. Kone kun on yläkuolokohdassa, niin vauhtipyörässä on reikä johon se sitten vastaa. Tuurnalla tuo jää hieman väljäksi, mutta sehän ei tahtia haittaa. Nokan asennon voi ainakin varmistaa jos irrottaa venttiilikopan. Nokka-akselissa on sellainen neliö johon tulisi se lukitustyökalu. Eli tämän neliön täytyisi olla kannen kanssa linjassa. Näppärä kaveri voi tietysti luntata myös nokkien asennosta, kun kyseessä on symmetrinen akseli.
      "Jos se on lukenut internetissä, sen täytyy olla totta"

Comment

• Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

Joskus piti tollanen M40-mosa rempata, ja näppäränä askartelin tuollasen nokan lukitustyökalun. Jakohihnan kiristin edellämainitun kaavan mukaisesti (Haynes) ja omistajalle sanoin, että käypi tarkistuttamassa/säädättämässä merkkiliikkeessä jos yhtään jännittää. En tiedä kävikö.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno

Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

Comment

• dsl Bimmer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 358

Originally posted by jsr85 View Post
          itse vaihdoin m40b18 koneeseen hihnan perjantaina. ei se nyt ihan kohtuuton homma ole...haynesin korjausoppaan mukaan kireys on sopiva kun kiristimeen laittaa kuusiokolo avaimen ja kiristää sit 2kg voimalla 85mm päästä(vaikea selittää). ainaki mulla toimi.
          Näin mäkin olen tehnyt ja hyvin on toiminut. Mulla on erillinen jousivaaka.

Ps. Mä voin vaihtaa tai tulla vain säätämään hihnaa Pirkanmaalla.

Comment

• darex
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 180
            • Soini

Juu remontti vaiheessa.
            Last edited by darex; 27-09-2007, 11:18.
            BMW 318i Original is nice

Comment

• darex
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 180
              • Soini

Jaa itte oon tähän viimeksi kirjottanut kun edellisen kerran vaihdoin

60tkm rullattu tuolla hihnalla ja hyvin on kestänyt. Muistin että 60tkm on se vaihtoväli mutta näköjään erehdyin. Kireyden arvoin tuosta 90 asteen kääntymissäännöstä viimeksi.

Menenpä tästä taas vaihtamaan
              BMW 318i Original is nice

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎