Announcement

Collapse
No announcement yet.

.............

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #46
    Jaahas, eikös ne e28:sin systeemit käy e30:seen? Koko napa hässäkät. Eikös e30 m3:ssa ollut suunnillen näin? Vai oonko ihan päin suota taas menossa? Luin jostain, että e30 m3 käytti ainakin e28 jarruja, pitääkö tämäkään paikkaansa?

    Comment

    • Alpina B6
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 90

      #47
      Osto ilmoitus......5-pulttinen jako...

      Ostan sellaset vermeet tohon e30:een jolla siitä saa 5x120 jakoisen, tietty jos vain joku myy niinkuin järkevään hintaan eikä nojaa johonkin hemmetin lista hintoihin. Rakentelioita täällä ollaan kaikki joten ei vanhoista väsyneistä osista kannata kullan kilo hintaa pyytää. Mut jos mielenkiinto heräsi jollain niin Privana kannattaa ilmoitella aiheesta. Noi vanteet joita tossa aijemmassa näytin niin ne tulee vielä e30:eeni alle. Kun en niitä tohon Emännän kauppakassiinkaan saanu alle mahtumaan ( e36 328iA touring -95 ) .Sen auton kaaria ja muita jutskia ei oikeen viitsi ruveta silppomaan, joten asennetaan ne sit e30:een.
      Last edited by Alpina B6; 18-08-2005, 22:36.

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #48
        e28 napa ei käy suoraan e30 tolppaan. se vaatii sovitusholkin ja special mutterin.. sen lisäksi jarrulevyt pitää laittaa esim e46:sta ja jarruhilppeet e23 7-sarjasta tai jostain vastaavasta ja satula tarvitsee sovitteen e30 satulan kiinnikkeisiin.

        Comment

        • Alpina B6
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 90

          #49
          Miten tehty?

          Onhan noit perhana tehty....mut miten ne on tehty? ei se ny vaikeet voi olla? ei bemarilla ny niin paljoa ole voitu jarru tekniikkaa rakennella erillaisiksi et se olis vaikeeta???
          Listaa tarvittavista osista. Kiitos....

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #50
            Originally posted by Alpina B6
            Onhan noit perhana tehty....mut miten ne on tehty? ei se ny vaikeet voi olla? ei bemarilla ny niin paljoa ole voitu jarru tekniikkaa rakennella erillaisiksi et se olis vaikeeta???
            Listaa tarvittavista osista. Kiitos....


            siitä väsäämään sitte...

            Comment

            • mr.b
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 169
              • pietarsaari

              #51
              Näin ainakin onnisuu , mutta ei paras ratkaisu.

              -E30 tolppa.
              -E36 Napa
              -E36 jarrulevy / satula

              E36 napa on leveämpi ja reikä on suurempi kuin E30 joten siihen väliin joutuu teettämään holkki.

              E36 jarrulevy on suuremmalla offsetilla kuin E30 joten navan ja levyn väliin pitää laittaa spaceri.

              E36 satula pitää kiinittää sovite palalla e30 kiinikkeeseen.

              Tämä ei ole hyvä systeemi kaikilla sovitteilla / holkeilla / spacereilla , mutta toimii. olen ajannut pari kesää näin ilman ongelmaa mutta tulen jossain vaiheessa muuttamaan sinne täydelliset E36 hilut.

              (huom napa siirtyy ulommas joten vanteiden offsetilla joutuu pelaamaan, kaikiilla ratkaisuilla. myös M3 osilla!!!)

              Takana minulla on sorvatut M3 navat ja tavalliset E30 levyt jotka on porattu 5 pulttiseksi, sorvatut navat sen takia kuin M3 navat OVAT leveämmät kuin norm. E30.

              taakse saattaa mennä Compactin osat suoraan mutta en ole varma...
              BMW 320iA Touring -95
              Porsche 944 -86
              Buell xb9r -03
              Marin san rafael ~89
              Jalat -70

              Comment

              • Alpina B6
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 90

                #52
                Originally posted by mr.b
                Näin ainakin onnisuu , mutta ei paras ratkaisu.

                -E30 tolppa.
                -E36 Napa
                -E36 jarrulevy / satula

                E36 napa on leveämpi ja reikä on suurempi kuin E30 joten siihen väliin joutuu teettämään holkki.

                E36 jarrulevy on suuremmalla offsetilla kuin E30 joten navan ja levyn väliin pitää laittaa spaceri.

                E36 satula pitää kiinittää sovite palalla e30 kiinikkeeseen.

                Tämä ei ole hyvä systeemi kaikilla sovitteilla / holkeilla / spacereilla , mutta toimii. olen ajannut pari kesää näin ilman ongelmaa mutta tulen jossain vaiheessa muuttamaan sinne täydelliset E36 hilut.

                (huom napa siirtyy ulommas joten vanteiden offsetilla joutuu pelaamaan, kaikiilla ratkaisuilla. myös M3 osilla!!!)

                Takana minulla on sorvatut M3 navat ja tavalliset E30 levyt jotka on porattu 5 pulttiseksi, sorvatut navat sen takia kuin M3 navat OVAT leveämmät kuin norm. E30.

                taakse saattaa mennä Compactin osat suoraan mutta en ole varma...
                Elikä jos ostan koko e36:sen etu tolpat niin nehän sopii suoraan e30 alatukivarteen? ja taakse compaktin hilppeet?

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #53
                  Originally posted by Alpina B6
                  Elikä jos ostan koko e36:sen etu tolpat niin nehän sopii suoraan e30 alatukivarteen? ja taakse compaktin hilppeet?
                  Niinkun jo monta kertaa tälläkin foorumilla todettu. E36 navalla ja E30 alatukivarrella napa tulee väärään kohtaan. Sopii kylläkin, mutta on liian takana. Tilalle pitää laittaa E36 3.2L M3:n alatukivarret (170eur/kpl ovh.) joilla napa tulee oikeeseen kohtaan.

                  Taakse sopii compactin hilppeet tai sitten E30 M3.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • petteriu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1164
                    • Pori

                    #54
                    Originally posted by Alpina B6
                    Elikä jos ostan koko e36:sen etu tolpat niin nehän sopii suoraan e30 alatukivarteen? ja taakse compaktin hilppeet?
                    Donin kommentti + jos ainoa syy muutokselle ovat pelkästään aiemmin mainitut vanteet (ET10&ET14) ei kannata E36:sen osia alkaa edes haalia kasaan! E36:sen navat vaativat vanteen, jossa ET40 luokkaa. Vanteesi tulisivat liian ulos.

                    Petteri
                    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                    Comment

                    • Alpina B6
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 90

                      #55
                      Originally posted by petteriu
                      Donin kommentti + jos ainoa syy muutokselle ovat pelkästään aiemmin mainitut vanteet (ET10&ET14) ei kannata E36:sen osia alkaa edes haalia kasaan! E36:sen navat vaativat vanteen, jossa ET40 luokkaa. Vanteesi tulisivat liian ulos.

                      Petteri
                      Sit asennetaan m3-levikkeet jos rupee vanteen reuna hirvittää

                      Comment

                      • petteriu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1164
                        • Pori

                        #56
                        Originally posted by Alpina B6
                        Sit asennetaan m3-levikkeet jos rupee vanteen reuna hirvittää
                        Ennnenkuin tilaat niitäkään, niin tutkipa kunnolla kuinka paljon ne loppujen lopuksi tuovat lisää tilaa pyorille....

                        Petteri
                        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #57
                          m3 levikkeet

                          vaikka m3 on pullea kylkinen...
                          on alkuperäiset vanteet jo isommalla et:lä kuin stanu e30 mallissa, johtuen siitä että myös e30 m3 akselelit on raideväliltään hivenen leveämmät...
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jeemu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1844
                            • 67700

                            #58
                            Originally posted by jannmann
                            vaikka m3 on pullea kylkinen...
                            on alkuperäiset vanteet jo isommalla et:lä kuin stanu e30 mallissa, johtuen siitä että myös e30 m3 akselelit on raideväliltään hivenen leveämmät...
                            Jostain Bmw:n Motorsport kirjasta lukenut, että e30 M3:ssa olisi käytetty e28:sin akseleita ja tuosta johtuu tuo raidevälin leveys
                            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              #59
                              Originally posted by Alpina B6
                              Sit asennetaan m3-levikkeet jos rupee vanteen reuna hirvittää
                              Mulla on e36 sälät ja 8" leveä et 30 vanne ja se tulee hieman kaaresta ulos, ja minulla on myös m3 levikkeet edessä.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #60
                                leveys

                                takana se johtuu ainakin siitä että m3:n napa tulee ulommas kuin normi e30, laakerihan on molemmissa sama, samoin kuin takatukivarsi, eli napa on ainoa mikä takana vaikuttaa.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎