Jaahas, eikös ne e28:sin systeemit käy e30:seen? Koko napa hässäkät. Eikös e30 m3:ssa ollut suunnillen näin? Vai oonko ihan päin suota taas menossa? Luin jostain, että e30 m3 käytti ainakin e28 jarruja, pitääkö tämäkään paikkaansa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
.............
Collapse
X
-
Osto ilmoitus......5-pulttinen jako...
Ostan sellaset vermeet tohon e30:een jolla siitä saa 5x120 jakoisen, tietty jos vain joku myy niinkuin järkevään hintaan eikä nojaa johonkin hemmetin lista hintoihin. Rakentelioita täällä ollaan kaikki joten ei vanhoista väsyneistä osista kannata kullan kilo hintaa pyytää. Mut jos mielenkiinto heräsi jollain niin Privana kannattaa ilmoitella aiheesta. Noi vanteet joita tossa aijemmassa näytin niin ne tulee vielä e30:eeni alle. Kun en niitä tohon Emännän kauppakassiinkaan saanu alle mahtumaan ( e36 328iA touring -95 ) .Sen auton kaaria ja muita jutskia ei oikeen viitsi ruveta silppomaan, joten asennetaan ne sit e30:een.Last edited by Alpina B6; 18-08-2005, 22:36.
Comment
-
-
Näin ainakin onnisuu , mutta ei paras ratkaisu.
-E30 tolppa.
-E36 Napa
-E36 jarrulevy / satula
E36 napa on leveämpi ja reikä on suurempi kuin E30 joten siihen väliin joutuu teettämään holkki.
E36 jarrulevy on suuremmalla offsetilla kuin E30 joten navan ja levyn väliin pitää laittaa spaceri.
E36 satula pitää kiinittää sovite palalla e30 kiinikkeeseen.
Tämä ei ole hyvä systeemi kaikilla sovitteilla / holkeilla / spacereilla , mutta toimii. olen ajannut pari kesää näin ilman ongelmaa mutta tulen jossain vaiheessa muuttamaan sinne täydelliset E36 hilut.
(huom napa siirtyy ulommas joten vanteiden offsetilla joutuu pelaamaan, kaikiilla ratkaisuilla. myös M3 osilla!!!)
Takana minulla on sorvatut M3 navat ja tavalliset E30 levyt jotka on porattu 5 pulttiseksi, sorvatut navat sen takia kuin M3 navat OVAT leveämmät kuin norm. E30.
taakse saattaa mennä Compactin osat suoraan mutta en ole varma...BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
Originally posted by mr.bNäin ainakin onnisuu , mutta ei paras ratkaisu.
-E30 tolppa.
-E36 Napa
-E36 jarrulevy / satula
E36 napa on leveämpi ja reikä on suurempi kuin E30 joten siihen väliin joutuu teettämään holkki.
E36 jarrulevy on suuremmalla offsetilla kuin E30 joten navan ja levyn väliin pitää laittaa spaceri.
E36 satula pitää kiinittää sovite palalla e30 kiinikkeeseen.
Tämä ei ole hyvä systeemi kaikilla sovitteilla / holkeilla / spacereilla , mutta toimii. olen ajannut pari kesää näin ilman ongelmaa mutta tulen jossain vaiheessa muuttamaan sinne täydelliset E36 hilut.
(huom napa siirtyy ulommas joten vanteiden offsetilla joutuu pelaamaan, kaikiilla ratkaisuilla. myös M3 osilla!!!)
Takana minulla on sorvatut M3 navat ja tavalliset E30 levyt jotka on porattu 5 pulttiseksi, sorvatut navat sen takia kuin M3 navat OVAT leveämmät kuin norm. E30.
taakse saattaa mennä Compactin osat suoraan mutta en ole varma...
Comment
-
-
Originally posted by Alpina B6Elikä jos ostan koko e36:sen etu tolpat niin nehän sopii suoraan e30 alatukivarteen? ja taakse compaktin hilppeet?
Taakse sopii compactin hilppeet tai sitten E30 M3.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Alpina B6Elikä jos ostan koko e36:sen etu tolpat niin nehän sopii suoraan e30 alatukivarteen? ja taakse compaktin hilppeet?
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriuDonin kommentti + jos ainoa syy muutokselle ovat pelkästään aiemmin mainitut vanteet (ET10&ET14) ei kannata E36:sen osia alkaa edes haalia kasaan! E36:sen navat vaativat vanteen, jossa ET40 luokkaa. Vanteesi tulisivat liian ulos.
Petteri
Comment
-
-
Originally posted by jannmannvaikka m3 on pullea kylkinen...
on alkuperäiset vanteet jo isommalla et:lä kuin stanu e30 mallissa, johtuen siitä että myös e30 m3 akselelit on raideväliltään hivenen leveämmät...B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
Comment