Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Säätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin

    Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
    Laitan nykyisistä asetuksista muutaman kuvan







    Polttoaineena RE85. Suuttimet ev14 870cc. Idle pwm frequency 100hz. Imuvuotoja yritin tutkia,ei löytynyt. Yhdessä vaiheessa se kävi n.800rpm tyhjää ,mutta mahdollisesti joku asetus sen jälkeen muuttunut. Kokeillut verrata m54 ja m50 base mappeja ja vaihtaa eriasetuksia,muttei mitään huomattavaa muutosta. Kylmänä kaasulla saa pidettyä kierrokset siellä 800-1000rpm tuntumassa,kun lämpiää nousee kierrokset 2000rpm +-200rpm. Ja kuumana käynnistäessä saakin liikaa ainetta? kun paukkaa putkessa,käynnistyy kun odottelee hetken..Afr 13-16 paikkeilla (2000rpm)tavoite asetuksissa 9.7,tosin afr menee lähemmäs tavoitettaan kun antaa kierroksia,lsu 4.9 anturi , pelkästään virrat päällä näyttää 1.7V ? Käynnissä 1.2-1.6V välissä riippuen millä kierroksilla se nyt sattuu pyörimään. TPS kalibroitu useempaan kertaan. Onko asetuksissa vikaa vai kuitenkin jossain imuvuoto. Pari viikkoa aikaa kunnes pitää ainakin tallista saada pois,väli projektin tieltä. Kun sais sen verran pyörimään että ajamalla saa vietyä joskus säädettäväksi semmoselle kuka osaa.. Sekava selitys ja ensimmäinen ecu mihin ite mitään säätöjä teen. Nii en nyt aivan kartalla oo hommasta mikä on vituillaan.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    M52B20 turbo maxxecu sport. Pohjana m54 basemap,omilla anturi,suutin ym tiedoilla.
    Hörähtää,muttei jää käymään ennen kun painaa kaasua.
    Kylmänä alle +30c jäähdytys neste niin ei käy ilman kaasua vaan sammuu. Kunhan lämmennyt yli +30c nii rupeaa hieman paremmin käymään (joskus jopa pyöri tyhjäkäyntiä n800rpm ok)ja lämpimänä kyllä käy mutta kierrokset huutaa +2000rpm. Gpo:t kokeillut kääntää toisinpäin->ei pysy ollenkaan ilman reilua kaasua käynnissä. Tyhjäkäynti moottorina m52b20 kolmenapanen.
    Säätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin

    Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
    Last edited by Exami; 10-06-2021, 23:06.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by anteroro View Post
    Outputs -> Output config ->
    GP out 3 -> idle pwm solenoid
    GP out 4 -> idle pwm solenoid inverted

    jos kierrokset huutaa niin käännä nuo päinvastoin

    idle pwm frequency 100hz
    M52B20 turbo maxxecu sport. Pohjana m54 basemap,omilla anturi,suutin ym tiedoilla.
    Hörähtää,muttei jää käymään ennen kun painaa kaasua.
    Kylmänä alle +30c jäähdytys neste niin ei käy ilman kaasua vaan sammuu. Kunhan lämmennyt yli +30c nii rupeaa hieman paremmin käymään (joskus jopa pyöri tyhjäkäyntiä n800rpm ok)ja lämpimänä kyllä käy mutta kierrokset huutaa +2000rpm. Gpo:t kokeillut kääntää toisinpäin->ei pysy ollenkaan ilman reilua kaasua käynnissä. Tyhjäkäynti moottorina m52b20 kolmenapanen.

    Leave a comment:


  • raimo1
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    https://www.finjector.com/fin/10_bar...67-p-518756-34

    tommosilla oon ite mittaillu, riippuen tarpeesta m10 tai 1/8npt, mutta ei suoraan pakosarjaan kiinni.. jarruputkea väliin
    Jees, putkea siellä onkin jo. Ja jossain jemmassa taitaa olla anturikin

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by raimo1 View Post
    Kiinnostais logata pakopaine, mukavampi seurata läppäriltä ku mittareista konehuoneessa.

    Onko porukka minkälaisia antureita käyttänyt?


    tommosilla oon ite mittaillu, riippuen tarpeesta m10 tai 1/8npt, mutta ei suoraan pakosarjaan kiinni.. jarruputkea väliin

    Leave a comment:


  • raimo1
    replied
    Kiinnostais logata pakopaine, mukavampi seurata läppäriltä ku mittareista konehuoneessa.

    Onko porukka minkälaisia antureita käyttänyt?

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Moottorina m52b20,tuleva moottorin ohjaus maxxecu sport. Cherryn kampuran ja nokan anturilla. +12V jännite. Lsu 4.9 anturilla. Bosch ev14 870cc suuttimet.
    Kysymys: Löytyykö jostain ensikäynnistykseen ohjeita mitä asetuksia pitää mihinkin kohtaan laittaa? Ei kovinkaan tuttua hommaa moottorin ohjaus puoli.. Ja aika monta kohtaa mistä ei oo mitään käsitystä antaako olla oletusarvoisesti vai pitääkö jotain muuttaa. YouTube ssa jotain löytyy mut ei varsinaisesti m52.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Varmaan sen jollain funktiolla saa, mutta eikö vaan voisi haaroittaa päävirtareleen herätteen (tai ottaa maxxecun virransyötöltä heräte) puolien releelle?
    Totta tuokin ja varmaan järkevääkin niin jääpähän yks gpo enemmän muuhun käyttöön.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Maxxecun relejohtosarja tuli hommattua ja kysymys kuuluu saanko sportissa esim gpo 12 ohjattua relettä,siten että se on ns jatkuvasti päällä,aina kun autoon laitetaan virrat/käynnissä? Katselin läppärin valintoja gpo out:eille mut en nyt osannut niistä päätellä mikä se pitäs sit olla. Vai joku muu tapa? Tarkoitus olisi ohjata releellä puolille virrat..
    Varmaan sen jollain funktiolla saa, mutta eikö vaan voisi haaroittaa päävirtareleen herätteen (tai ottaa maxxecun virransyötöltä heräte) puolien releelle?

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Maxxecun relejohtosarja tuli hommattua ja kysymys kuuluu saanko sportissa esim gpo 12 ohjattua relettä,siten että se on ns jatkuvasti päällä,aina kun autoon laitetaan virrat/käynnissä? Katselin läppärin valintoja gpo out:eille mut en nyt osannut niistä päätellä mikä se pitäs sit olla. Vai joku muu tapa? Tarkoitus olisi ohjata releellä puolille virrat..

    Leave a comment:


  • jokuuu
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Minkälainen liitos tapa paras tehdä esim puolien virtojen haarotus maxxecun lentävässä johtosarjasta?
    Open barrel splice ehdottomasti. Eli avoin krimpattava "jatko" Ja siihen hyvä liimasukka päälle.

    Tapoja tehdä haara on todella monia, alla yksi esimerkkikuva.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Minkälainen liitos tapa paras tehdä esim puolien virtojen haarotus maxxecun lentävässä johtosarjasta?

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Alustavasti kyselen saako maxxecu sport issa m52 naku anturit pelaamaan vai jätänkö ne konetta kasatessa pois?
    Ei oo sisäänrakennettuna ku race/pro, vaatii ulkoisen ohjaimen.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Alustavasti kyselen saako maxxecu sport issa m52 naku anturit pelaamaan vai jätänkö ne konetta kasatessa pois?

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Ajanu shift cutin kanssa flatshiftiä, toimii.
    Hienoa!
    Laitoin e36 kytkimen asentotunnistimen sinne ja vedin sille AIN2 temp 0-5v. Katotaan miten toimii kun saa vehkeen säätöihin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎