Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Mitenkäs toi Maxxecu ja E34, saako kaikki vakiojutut toimimaan normaalisti? Esim. iso ajotietokone, mittaristo yms. yms. Mahdollisesti Maxxecun valmiilla johtosarjalla olisi tulossa.
-
-
Kysytäänpäs vielä kuinka kytken maxxecuun nopeus tiedon? Jos hommaan cherryn anturin ja tälle hammaskehän jota lukee vetarista. Toimiiko jos käyttää analog in 0-5V,sensor gnd ja +12V?
Edit: ja autossa alunperin nopeusmittarille tulee tieto laatikoita mekaanisesti,joten alkuperäistä ratkaisua ei voi käyttää.Last edited by [Snowboarder]; 17-04-2022, 13:29.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Exami View PostBosch Pressure + Temp sensor
Connector Function
PIN1 Not Used
PIN2 Signal Out [ECU 1 PIN J3]
PIN3 Supply 5V
PIN4 Sensor GND
PIN5 Temp Out [ECU 1 PIN J1]
Tässä vaikka esimerkin omaisesti kytkentä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostTämä kombo tulossa ,ei vielä oo anturi tullut niin tiedä onko mukana kytkentä kaaviota. Mitkä johdot maxxecu sportista kytketään? + (5v vai 12v) ja -, analog temp ja analog temp? Vai kuinka pahasti hakoteillä.
Connector Function
PIN1 Not Used
PIN2 Signal Out [ECU 1 PIN J3]
PIN3 Supply 5V
PIN4 Sensor GND
PIN5 Temp Out [ECU 1 PIN J1]
Tässä vaikka esimerkin omaisesti kytkentä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Exami View PostItse suosin M50 asennuksissa seuraavaa comboa suodatin jalkaan:
(tähän porataan isompi reikä)
ja tämä siihen kiinni, 1 sensorilla lämpö ja paine, 4johtoa tarvitsee kytkeä, ja maxxecusta löytyy lämpötilalle sopiva skaala suoraan...
Edit: ei tietoa m50 valmisjohtosarjasta, että miten siellä on johtoja varalla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw89 View PostRiittääkö street mallissa outputteja tyhjäkäyntiventtiilille?
https://www.maxxecu.com/webhelp/wiri...s-bmw_m50.html Tämän mukaan ei? :think
Leave a comment:
-
-
Riittääkö street mallissa outputteja tyhjäkäyntiventtiilille?
https://www.maxxecu.com/webhelp/wiri...s-bmw_m50.html Tämän mukaan ei? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Exami View PostSaatan ymmärtää kysymyksen nyt väärin, mutta pelkän mittarin laittaminen toimintaan ilman sensoria lienenee "turhaa"
Vastaavanlainen tuote joka kommunikoi can väylää ecun kanssa, olisi esim Can Checked "mittari" jossa on valmis konfiguraatio maxxecun osalta, saa lambda, map, öljyn lämpö ja paine yms tietoja can väylän kautta vastaavan kokoiseen mittariin... osassa can id:stä oli hieman hutiosumia, öljynpaineen, öljynlämmön ja polttoaine paineen suhteen...
Edittiä sen verran jollei plx mittaria saa kytkettyä niin sillon ei mittaria erikseen tuu laitettua..Last edited by [Snowboarder]; 09-07-2021, 12:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostMulla ois ylimääräisenä plx seosmittari ja sen boksikin,mutta tarvitaanko sitä että pelkän mittarin saa toimimaan? Ja saanko mittarin kuinka helposti kytkettyä maxxecuun?
Vastaavanlainen tuote joka kommunikoi can väylää ecun kanssa, olisi esim Can Checked "mittari" jossa on valmis konfiguraatio maxxecun osalta, saa lambda, map, öljyn lämpö ja paine yms tietoja can väylän kautta vastaavan kokoiseen mittariin... osassa can id:stä oli hieman hutiosumia, öljynpaineen, öljynlämmön ja polttoaine paineen suhteen...
Leave a comment:
-
-
Mulla ois ylimääräisenä plx seosmittari ja sen boksikin,mutta tarvitaanko sitä että pelkän mittarin saa toimimaan? Ja saanko mittarin kuinka helposti kytkettyä maxxecuun?
Leave a comment:
-
-
Kuvista sen verran et 90% open loop duty niin kylmänä pitäs käydä tosiaankin todella kovaa tyhjää, jos kylmänä ei meinaa käydä ollenkaan niin pinnit luultavimmin ristissä, taas kuumana duty 20-30% luokkaa joka on yllättävän pieni, pinnit voi kääntää outputeissa ecun päässäkin, toiminallisuus on se tärkein...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.
Leave a comment:
-
-
Minusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Exami View PostSäätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin
Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
Polttoaineena RE85. Suuttimet ev14 870cc. Idle pwm frequency 100hz. Imuvuotoja yritin tutkia,ei löytynyt. Yhdessä vaiheessa se kävi n.800rpm tyhjää ,mutta mahdollisesti joku asetus sen jälkeen muuttunut. Kokeillut verrata m54 ja m50 base mappeja ja vaihtaa eriasetuksia,muttei mitään huomattavaa muutosta. Kylmänä kaasulla saa pidettyä kierrokset siellä 800-1000rpm tuntumassa,kun lämpiää nousee kierrokset 2000rpm +-200rpm. Ja kuumana käynnistäessä saakin liikaa ainetta? kun paukkaa putkessa,käynnistyy kun odottelee hetken..Afr 13-16 paikkeilla (2000rpm)tavoite asetuksissa 9.7,tosin afr menee lähemmäs tavoitettaan kun antaa kierroksia,lsu 4.9 anturi , pelkästään virrat päällä näyttää 1.7V ? Käynnissä 1.2-1.6V välissä riippuen millä kierroksilla se nyt sattuu pyörimään. TPS kalibroitu useempaan kertaan. Onko asetuksissa vikaa vai kuitenkin jossain imuvuoto. Pari viikkoa aikaa kunnes pitää ainakin tallista saada pois,väli projektin tieltä. Kun sais sen verran pyörimään että ajamalla saa vietyä joskus säädettäväksi semmoselle kuka osaa..
Sekava selitys ja ensimmäinen ecu mihin ite mitään säätöjä teen. Nii en nyt aivan kartalla oo hommasta mikä on vituillaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: