Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • niiksu
    replied
    Mitenkäs toi Maxxecu ja E34, saako kaikki vakiojutut toimimaan normaalisti? Esim. iso ajotietokone, mittaristo yms. yms. Mahdollisesti Maxxecun valmiilla johtosarjalla olisi tulossa.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Kysytäänpäs vielä kuinka kytken maxxecuun nopeus tiedon? Jos hommaan cherryn anturin ja tälle hammaskehän jota lukee vetarista. Toimiiko jos käyttää analog in 0-5V,sensor gnd ja +12V?

    Edit: ja autossa alunperin nopeusmittarille tulee tieto laatikoita mekaanisesti,joten alkuperäistä ratkaisua ei voi käyttää.
    Last edited by [Snowboarder]; 17-04-2022, 13:29.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Bosch Pressure + Temp sensor
    Connector Function
    PIN1 Not Used
    PIN2 Signal Out [ECU 1 PIN J3]
    PIN3 Supply 5V
    PIN4 Sensor GND
    PIN5 Temp Out [ECU 1 PIN J1]

    Tässä vaikka esimerkin omaisesti kytkentä.
    Kiitos

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Tämä kombo tulossa ,ei vielä oo anturi tullut niin tiedä onko mukana kytkentä kaaviota. Mitkä johdot maxxecu sportista kytketään? + (5v vai 12v) ja -, analog temp ja analog temp? Vai kuinka pahasti hakoteillä.
    Bosch Pressure + Temp sensor
    Connector Function
    PIN1 Not Used
    PIN2 Signal Out [ECU 1 PIN J3]
    PIN3 Supply 5V
    PIN4 Sensor GND
    PIN5 Temp Out [ECU 1 PIN J1]

    Tässä vaikka esimerkin omaisesti kytkentä.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Itse suosin M50 asennuksissa seuraavaa comboa suodatin jalkaan:



    (tähän porataan isompi reikä)



    ja tämä siihen kiinni, 1 sensorilla lämpö ja paine, 4johtoa tarvitsee kytkeä, ja maxxecusta löytyy lämpötilalle sopiva skaala suoraan...


    Edit: ei tietoa m50 valmisjohtosarjasta, että miten siellä on johtoja varalla..
    Tämä kombo tulossa ,ei vielä oo anturi tullut niin tiedä onko mukana kytkentä kaaviota. Mitkä johdot maxxecu sportista kytketään? + (5v vai 12v) ja -, analog temp ja analog temp? Vai kuinka pahasti hakoteillä.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    ......
    Last edited by bmw89; 29-07-2022, 00:11.

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Riittääkö street mallissa outputteja tyhjäkäyntiventtiilille?

    https://www.maxxecu.com/webhelp/wiri...s-bmw_m50.html Tämän mukaan ei? :think
    Sehän aivan riippuu mitä muuta niillä pitää saada ohjattua, streetissä on 5kpl gp outtia, tk-vena tarvii niistä kaks.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Riittääkö street mallissa outputteja tyhjäkäyntiventtiilille?

    https://www.maxxecu.com/webhelp/wiri...s-bmw_m50.html Tämän mukaan ei? :think

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Saatan ymmärtää kysymyksen nyt väärin, mutta pelkän mittarin laittaminen toimintaan ilman sensoria lienenee "turhaa"

    Vastaavanlainen tuote joka kommunikoi can väylää ecun kanssa, olisi esim Can Checked "mittari" jossa on valmis konfiguraatio maxxecun osalta, saa lambda, map, öljyn lämpö ja paine yms tietoja can väylän kautta vastaavan kokoiseen mittariin... osassa can id:stä oli hieman hutiosumia, öljynpaineen, öljynlämmön ja polttoaine paineen suhteen...
    Toki laajakaista lambda on jo kiinni ja afr näkee kyllä läppärillä/tabletilla,mutta kun erillinen mittari on ylimääräisenä nii sama ois kytkeä sekin käyttöön.:think
    Edittiä sen verran jollei plx mittaria saa kytkettyä niin sillon ei mittaria erikseen tuu laitettua..
    Last edited by [Snowboarder]; 09-07-2021, 12:56.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Mulla ois ylimääräisenä plx seosmittari ja sen boksikin,mutta tarvitaanko sitä että pelkän mittarin saa toimimaan? Ja saanko mittarin kuinka helposti kytkettyä maxxecuun?
    Saatan ymmärtää kysymyksen nyt väärin, mutta pelkän mittarin laittaminen toimintaan ilman sensoria lienenee "turhaa"

    Vastaavanlainen tuote joka kommunikoi can väylää ecun kanssa, olisi esim Can Checked "mittari" jossa on valmis konfiguraatio maxxecun osalta, saa lambda, map, öljyn lämpö ja paine yms tietoja can väylän kautta vastaavan kokoiseen mittariin... osassa can id:stä oli hieman hutiosumia, öljynpaineen, öljynlämmön ja polttoaine paineen suhteen...

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Mulla ois ylimääräisenä plx seosmittari ja sen boksikin,mutta tarvitaanko sitä että pelkän mittarin saa toimimaan? Ja saanko mittarin kuinka helposti kytkettyä maxxecuun?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Kuvista sen verran et 90% open loop duty niin kylmänä pitäs käydä tosiaankin todella kovaa tyhjää, jos kylmänä ei meinaa käydä ollenkaan niin pinnit luultavimmin ristissä, taas kuumana duty 20-30% luokkaa joka on yllättävän pieni, pinnit voi kääntää outputeissa ecun päässäkin, toiminallisuus on se tärkein...

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Minusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.
    Tästä nick aaape :n kanssa olikin jo keskustelua näinhän se oli et Idle dutyä muuttamalla sai huomattavasti paremmin käymään jo tyhjäkäyntiä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Minusta kuullostaa että sun pitää vaan säätää tk venttiilin dutyä isommalle jos se kerta kaasulla pysyy käynnissä.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Säätö / kalibraatio ongelma, mitä luultavimmin

    Tarkistukseen idle asetukset, after start enrichment, tps kalibrointi? oletuksena tietenki ettei imuvuotoja jne koneessa
    Laitan nykyisistä asetuksista muutaman kuvan







    Polttoaineena RE85. Suuttimet ev14 870cc. Idle pwm frequency 100hz. Imuvuotoja yritin tutkia,ei löytynyt. Yhdessä vaiheessa se kävi n.800rpm tyhjää ,mutta mahdollisesti joku asetus sen jälkeen muuttunut. Kokeillut verrata m54 ja m50 base mappeja ja vaihtaa eriasetuksia,muttei mitään huomattavaa muutosta. Kylmänä kaasulla saa pidettyä kierrokset siellä 800-1000rpm tuntumassa,kun lämpiää nousee kierrokset 2000rpm +-200rpm. Ja kuumana käynnistäessä saakin liikaa ainetta? kun paukkaa putkessa,käynnistyy kun odottelee hetken..Afr 13-16 paikkeilla (2000rpm)tavoite asetuksissa 9.7,tosin afr menee lähemmäs tavoitettaan kun antaa kierroksia,lsu 4.9 anturi , pelkästään virrat päällä näyttää 1.7V ? Käynnissä 1.2-1.6V välissä riippuen millä kierroksilla se nyt sattuu pyörimään. TPS kalibroitu useempaan kertaan. Onko asetuksissa vikaa vai kuitenkin jossain imuvuoto. Pari viikkoa aikaa kunnes pitää ainakin tallista saada pois,väli projektin tieltä. Kun sais sen verran pyörimään että ajamalla saa vietyä joskus säädettäväksi semmoselle kuka osaa.. Sekava selitys ja ensimmäinen ecu mihin ite mitään säätöjä teen. Nii en nyt aivan kartalla oo hommasta mikä on vituillaan.

    Leave a comment:

Working...
X